• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Milla: Bra och oegoistiskt tänkt av din man!

juni: Hihi, fattade faktiskt inte alls vad du menade!
    Stackars N! Nu mår han snart bättre hoppas vi! Kram!    
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi
    Pysslig: Med Ida kom menshelvetet redan efter 3 månader! Den här gången dröjde det faktiskt hela 9 månader! Men eftersom jag satte in en kopparspiral så tog jag igen ALL förlorad tid och blödde typ varje dag istället...

Fiji: Era stackare! Hoppas ni kryar på er snart och lycka till hos gyn! Kram!

Måste in och kolla kämpartråden.

Gomorron förresten! Detta verkar bli en ganska bra dag (och Ida sover fortfarande!!)      
  • IdaVi

Vad glad jag blev för plusset i kämpartråden!

Milla: Är det vattkoppor vi pratar om? Får väl se till att få det nån gång. Men just nu orkar jag inte med fler bacillusker. Får dröja ett tag (för sånt bestämmer man ju själv eller hur!? )
    Jag fick vattkoppor när jag var 15 år, inte kul alls!

Nu ska jag sätta lite fart här hemma. Barnen verkar *knock on wood* må bättre idag. Ida sov till kl. 9!!     

• IdaVi

Zenobia: Grattis till lillebror! Hoppas ni mår bra allihopa!

Fiji: Usch, vilken otur ni har! Hoppas du mår bättre snart! Kraaaam!

Hormon: Lät som en jättegod gryta! Men jag försöker undvika scampi nu, känns inte som det bästa miljövalet. Men det går säkert lika bra med vanliga räkor Skönt att det gick bra hos BM idag!

Styrkekramar till alla som är gräsänkor!

Ego: Har lämnat Ida på dagis för första gången på 10 dagar, vaccinerat Ville, fixat med tvätt och plockat lite här hemma. Nu ska jag slänga mig i soffan och glo på ointelligent TV (Svenska Hollywoodfruar från igår ) Har mensvärk, men det verkar jag ha varje gång jag INTE har mens. Kopparspiralhelvete!

• IdaVi
    Fiji: Då vänder det snart ska du se!

Hormon: I mitt län "får" man gå över 4 veckor, om jag minns rätt vill säga. Men det beror ju på hur man mår och så vidare. Men du ska ju inte gå över va?!

Johanna: Ida hade en period då hon knuffade på sina dagiskamrater. Tror att det beror på att Ida är väldigt kvick och snabb och i farten hela tiden. Sen när hon skulle leka med andra som inte var lika snabba så blev hon liksom frustrerad och försökte pusha på dom. Iaf var det känslan jag fick. Men det gick över på några veckor. 

Måste bara spy lite galla så det som står här under kan man skippa att läsa om man inte orkar med mitt egoinlägg!  

Nu sover båda barnen (har aldrig hänt så här tidigt med båda förut )! Vad gör man då?! Jooo, då går man ut i garaget och målar och spacklar... Kan ju inte påstå att jag och maken sliter på varandra...  Däremot börjar jag känna mig som luft... Allt har kretsat kring garaget som han började bygga förra året och som iofs snart är klart.. Han får liksom allt beröm för hur duktig han är. Hallå, vem lagar maten, är med barnen, tar hand om tvätten, sjuka barn och allt kring dagis och praktiska saker, plockar och fixar och håller ihop allt annat?! Näe, det är ju inte lika viktigt för det är ju såååå duktigt att bygga ett garage.

Bah! Ursäkta egoinlägget men jag är så trött nu. Sen fick Ville feber som pricken över I också när Ida börjat dagis idag. Beror förhoppningsvis på vaccineringen tidigare idag, men ändå. Och så fick jag veta att maken ska iväg och ha julfirande i Köpenhamn i början av december. Och själv får man tjata ihjäl sig för att få med honom till en stad över huvud taget.  Jag vill också känna mig "viktig" men det är man ju inte om man "bara" tar hand om huset och barnen...

Blir nog bra för mig att börja jobba i januari.

Sådär, då har jag spytt färdigt.    
  • IdaVi
    Barbabra: Kommer ihåg det där.... Vad duktig han är din man! 

Pyttis: Så sant så! Utan nån som tar hand om allt annat skulle det ju inte funka. Men jag tror inte nån ser att - tjohoo vad duktig du varit nu som tvättat 3 maskiner, lagat mat och tagit hand om barnen!?

Egentligen är väl det som stör mig mest grejen att vi ALDRIG gör något tillsammans. Ledig stund = fixa med garaget eller något annat som har med huset att göra.

F-n jag vill ju ha lite romantik i  mitt liv! Hur svårt ska det vara!? En middag utan barn, ett biobesök (har inte skett på FLERA år med maken) - jaa, vad som helst! 

Sorry, jag är nog lite labil idag...  
  • IdaVi

Jag vill ju inte låta som en bitterfitta (läser boken just nu ). Det är klart att det blir lite så att man gör lite av det man är bra på. Jag kan inte bygga garage. Jag kanske kan lära mig, men jag är inte intresserad. Därför gör maken det istället, för han både kan och tycker det är roligt. Däremot kan jag måla, spackla, spika, bära osv. Men det har varit dåligt med tid för det eftersom nån måste ta barnen. 

Sen är väl det största kruxet i det hela det att vi har byggt det här garaget i 1,5 år nu! Börjar bli tröttsamt! Det tycker även maken iofs.

Näpp, nu ska jag inte vara bitter. Tog faktiskt ett prat med mannen igår och sa att vi måste ta hand om varandra också, så vi inte glömmer oss själva och det vi har mitt i renoveringar och husbygge.

Städningen har vi ju redan lejt bort, vilket är urskönt!   

Och snart är ju mannen hemma så då får jag lite vuxentid. Tror jag behöver det   

• IdaVi

Annaloo: Min man heter något på R!

Fiji: Bra jobbat med magläget där! Med Ida funkade det inte alls, men Ville har det gått bättre med

juni: Oj, är det dags att ta fram böckerna igen alltså?! Vad kul!

Ela: Vill nog inte att mannen tvättar. Han blandar vitt och mörkt vilket resulterat i att vi har en del ljusblått hemma!

Pysslig: Maken är också extremt petig så ett mer välbyggt garaget får vi nog leta efter.

Men om några veckor kommer garageporten, sen är i nästan klara. Det måste nästan firas med CHAMPAGNE!

Förresten, ni dricker väl kaffe tjejer??!! http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7129192

• IdaVi

Men visst är det tur att vi är bra på olika saker. Annars hade vi inte haft ett garage och jag hade kört omkring med sommardäck året runt

Zenobia: Usch din stackare! Hoppas det känns bättre snart! Kram!

Inte för att tjata om min kopparspiral, men jag funderar allvarligt talat på att ta ut den. (Inte själv alltså!! ) Frågan är då vad man ska välja för preventivmedel. Jag vill helst inte ha något med hormoner, eftersom min kropp redan ätit dubbla doser Pergo, blivit nedreglerad, tagit sprutor osv... Nån som har någåt tips?
    Eller ska man chansa på oskyddat så kanske det blir en sladdis till slut. Gulp?!    

• IdaVi
    sara: Jag har en liten (ägg)fråga till dig men kommer inte in på ditt konto. Kan du släppa in mig?!
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8