cilla67 skrev 2013-03-11 15:32:28 följande:
Grattis Billabong, till det 17000de inlägget!
Tack!
Jag kan inte låta bli att undra hur många inlägg vi får ihop om vi räknar samman alla vårt nätverks trådar totalt...
Piggley Wink skrev 2013-03-10 21:34:30 följande:
Jag tänker som Billa och asap att det är så definitivt det där med sterilisering. Fy vilket svårt beslut. Jag tänker att "Tänk om det händer mig och barne något så att maken står helt utan familj". Kanske han då skulle vilkja börja om med en annan kvinna? jag vet att det är långsökt, men så rullar det på i min hjärna... Sen tänker jag att det skulle vara praktiskt på ett annat plan, min kropp känner sig väldigt färdig med barn. n är snart 2,5 och nu kan jag äntligen promenera lite och rida mer utan att få jätteont. FÖr mig är två barn good enough, andra graviditeten var i mitt tycke gräslig, även om många av er andra haft mycket värre upplevelser. Jag vill inte ge upp min kropp och min möjlighet att göra saker med mina barn. Dett är mitt sätt att se det och min upplevelse av hur det skulle bli med en ny graviditet i MIN kropp, såklart har ni andra kroppar och andra tankar. Jag tycker det är jättesvårt, men jag är nöjd (och som tur är så är maken det med
)
Så skönt att det inte bara är jag som tänker de där extrema tankarna om vad som s k u l l e kunna hända i ett worst case scenario. Det du beskriver är ett av de två skälen för att jag inte vill låta mannen sterilisera sig. Det andra är att jag ju ändå vill kunna välja att vilja ha och försöka få ett fjärde barn.
hemulen: När har du BF?
Vore roligt om ni som är gravida och känner er redo för det, skriver in er i BF-llistan. Länk finns i TS.
Vi4: Jag hoppas att du snart får må bättre igen. Måste vara fruktansvärt och verkligen hämma hela tillvaron.
När jag försöker föreställa mig gravidillamående så känner jag mig nästan svimfärdig, jag som har sådan kräkfobi. Är tacksam över att ha sluppit det. Och ja, jag VET att jag skriver detta då och då, dvs när ngn drabbas av sådant starkt gravidillamående.