Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vi4: Åh nej! Hoppas innerligt att allt är okej med det lilla Pyret i magen! 

• Billabong

Tillbaka igen i vardagen och skulle vilja skriva massor av kommentarer, men det blir bara två.

Jossanjo: Så fruktansvärt det är det du/ni tvingats hamna i med sådan tidspress och känslomässig berg- och dalbana! Blev alldeles förfärad när jag läste ikapp. Men fint att du känner att ni nu har bra vårdkontakter och bemötande. Kan och hinner du få tag i läkaren innan morgondagens avresa? Hoppas att ni får bra besked och att ni får en härlig resa tillsammans. Och att ni får en frisk liten broster i augusti till fina A.  Kram!

Vi4: Ta hand om dig! Kloka råd från Galia och bra att du skrivit till din vän och fått sätta ord på besvikelsen du känner. 

• Billabong

Håller tummarna för att allt går bra, Vi4,

I denna tråden också.

Och grattis till Elsis. I denna tråden också.

• Billabong

Uppi: Välkommen och stort grattis!
    Jag är också smygläsare i kämpartråden då flera vänner tyvärr är med där. Och ja, ibland är jag inte så smygande utan skriver lite.

Jag hittade hit i augusti -06 när vi försökt i ngt halvår att få barn. Vi fick en dotter (J) i sept -07 och blev även tvillingföräldrar mindre än 2 år senare till två gossar (O och G).

Firren: O har haft mycket växtvärk i benen denna vintern, han vaknade och grät ofta flera gånger i veckan. Massage har inte varit tillräckligt utan han fick Alvedon/Ipren. Värme verkade lindra lite, så vi försökte få honom att sova med pyjamas med långa ben och lägga på honom täcke över benen, men det fungerade inte alls till 100%. 

• Billabong

Härligt med bra RUL, Elsis!

Hm... undrar om jag också räknas till de konstiga, med mina tre barn men endast två graviditeter...?   

• Billabong
    Mrs Firren skrev 2013-04-18 21:30:49 följande:
    Billa - Nä, du är okej.
    Tack. Känns bra att veta.

Men HUR skulle jag betraktas ifall vi får en (flera???) till...?
    Och nej, det är inte på kartan.Fortfarande. För närvarande.
    Ni vet ju hur velig jag varit i tre år kring detta...    
  • Billabong

Vi4: Usch så jobbigt med dessa blödningar du tvingas dras med. Måtte det ha varit den allra sista. Kram!

kaz: Stort grattis till lillebror! Om jag fattat det rätt så kom han alltså på BF? Eller är jag en vecka fel på det? Hoppas att ni har det mysigt tillsammans allesammans.

• Billabong

Är tyvärr också lite energilös för närvarande och skriver inte så mkt... Blir förhoppningsvis bättre snart.

Varma kramar till Vi4 och Stramalj. Ja, SKRIV allt ni vill och orkar här. Läser gör jag och bryr mig jättemycket, men idds som sagt dessvärre inte skriva långa svar tillbaka. Men det har ju många andra gjort!

Hoppas det blir bra när din mamma är på besök, Vi4. Även om det kanske inte underlättar så mkt som du hade önskat. Men det låter som att du och dina systrar har hittat ett bra förhållningssätt till det hela ändå.
    Och bara släpp allt som inte är absolut nödvändigt. E kommer som flera sagt må bra även om du tycker det är jobbigt att han får äta samma mat ofta, titta på TV och lite "sköta sig själv" med pyssel och lugna aktiviteter. Tror det är ganska vanligt att det blir så för barn vars föräldrar väntar småsyskon.   

Stramalj: Hoppas ffa att mannen kommer att må bättre snart.

Uppi: Varmt lycka till på KUB imorgon!

hemulen: Spännande att det snart är dags!          

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8