Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Gladhannapanna skrev 2013-07-25 23:24:49 följande:
    Billa: snokade på fb, men hittade henne inte i trettio + gruppen....

Nej, där är hon nog inte med då kanske... Jag hittade henne genom att vi båda hängde i en FB-grupp om resor i vintras när vi planerade våra respektive Thailandsresor.  
  • Billabong

Sov gott, Vi 5!

Har inte skrivit här på länge, men har tänkt desto mer på det som hände din kollega. Värsta mardrömmen.
    Får kalla kårar av att tänka på det.
    Men mitt i allt är jag glad att läsa att hon får så fint stöd, dels genom professionellt stöd och dels genom dig och Minimalla. Som vågar och orkar stötta och finnas där för henne. Men mest är det så sorgligt att ännu ett föräldrapar har förlorat sitt lilla barn.

Uppi: Så många tankar och känslor. Det kommer nog utvecklas tydligare känslor med tiden om vad ni vill och känner är rätt. Jag önskar iaf att det kommer bli så för dig/er.
    Skönt att mötet gick bra och att ni fick svar, men synd att ni inte verkar ha fått de svar ni önskade... Så märkligt att din sköldkörtel fungerar igen och ger bra värden. Hoppas att det fortsätter så.
    Kram!      

• Billabong

Jossan: Jag ser att du redan fått många kloka råd och jag håller med i dem, låt henne få vara liten när hon behöver och förstärk det som är positivt med att vara storasyster. Jag har inga fler att tips att ge då vi hade turen att J inte reagerade så mycket, iaf inte som jag minns så här i efterhand. Och amning har inte fungerat för mig någon av gångerna, så där är jag inte till ngn hjälp alls. Förhoppningsvis har allt redan blivit lite bättre.

Uppi: Så synd att läkaren du fick möta var gravid. Men bra att du fick förlängd sjukskrivning. Tråkigt att du känner så angående relationen men jag tror att Stramalj är inne på något viktigt i sitt inlägg. Och jag tänker på BettanB (som kanske bytt nick, nu när jag tänker efter?) som beskriver sorgen som randig - dvs även om det är svart så finns det ljusa strimmor. Förhoppningsvis blir de ljusa strimmorna bredare och bredare med tiden. Kram!

Så mysigt och härligt det låter med många syskonbarn/kusiner och släktsammankomster med många barn. Jag blir alltid lite sorgsen när jag tänker på att mina barn blir så ensamma, då jag inte har syskon. Mannen har en lillebror dock, så ngn liten kusin blir det förhoppningsvis med tiden.

Vi5: Ta hand om dig, både värkande kropp och misstänkt UVI! 

• Billabong

Grattis hemulen! {#emotions_dlg.flower}

Resande: Hoppas du kan få FKs godkännande på det tänkta schemat.
    Jag var tvungen att jobba 4h om dagen när jag väntade småbröderna. Och de dagar jag behövde jobba längre trixade löneassistenten med min flexrapport i efterhand så att det såg korrekt ut. 

• Billabong

Hälsar från Jossanjo. Hon har tyvärr fått ett hematom (blåmärke på insidan) och en infektion i det med tillhörande feber. Hon är inne på tredje dagen av en penicillinkur och hoppas att det vänder så att hon slipper ingrepp. Vet inget mer om lillasyster och hur det går där, men hon är hur söt som helst. Har sagt till Jossan att ta hand om sig och sina fina först och skriva här när hon orkar.  

Drutten74 skrev 2013-08-05 23:05:33 följande:
    Vi5- finns det inte något som kallas gravidklåda? Har för mig att min kompis fick det med sin andra tjej. Fast det borde väl en BM veta något om i så fall.
    Jag tänkte också på gravidklåda.
    Om BM inte var så bra så kanske hon inte känner till det...?

• Billabong
    Elsis skrev 2013-08-09 14:45:50 följande:
    Min systerson tyckte att lillebror kunde heta samma som hans favoritperson, dvs han skulle heta mormor:)
    Så sött!

Min kompis äldsta barn ville att småsyskonet skulle heta Mowgli... Men, så blev det inte kan jag meddela den som är nyfiken.

Älgen och PiggleyWink: Tack för länkarna! Spenderade en del tid där på bloggen...

Resande: Stackare! Hoppas att du får igenom allt kring sjukskrivning och att vilan gör dig gott så att det gör mindre ont.

Vi5: Hur är läget med dig?      
  • Billabong
    Vi 5 skrev 2013-08-13 21:32:38 följande:
     Sedan beror det även en del på vilken vikt de har i förhållande till sin födelsevecka, de som väger mindre än väntat för sin vecka löper större risk för svårigheter.   
    Ja, tyvärr har vi ju fått erfara detta. Alltså är det inte heller alls bra att födas i vecka 41 med väldigt låg födelsevikt.

Resande: Vila nu och ta hand om dig!
    - Och Vi 5: Det gäller dig också!  
  • Billabong
    Upp i det blå skrev 2013-08-13 09:32:42 följande:
    Så lite ego.
    Har en ny psykolog nu eftersom min har semester. Hon är också väldigt bra. Jag bara sitter där (har fått dubbelpass) och häller ur mig. Känslor. Tårar. Ilska. Allt bara kommer ut. Ska dit igen på fredag.

Jag tror jag har kommit in i ett nytt skede. Nu börjar det bli mera sorg. Känner mig så ledsen. Jag har börjat köra daglig meditation och känner hur det kommer upp sorg när jag sitter där och andas. Vissa dagar mer och andra mindre.
    Jag är sjukskriven månaden ut och så får vi se vad som händer sen.
    Varm kram, Uppi!
    Det känns som att det är väldigt bra för dig att få gå dit och prata av dig allt. Häva ur dig alla känslor. Mitt i allt eländet som jag innerligt önskat att du helt och hållet sluppit, tycker jag det känns bra att du kommer vidare in i andra känslor. Även om jag inte önskar dig sorg. Jag hoppas att du förstår min andemening, 
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8