30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Nej, där är hon nog inte med då kanske... Jag hittade henne genom att vi båda hängde i en FB-grupp om resor i vintras när vi planerade våra respektive Thailandsresor.
Sov gott, Vi 5!
Har inte skrivit här på länge, men har tänkt desto mer på det som hände din kollega. Värsta mardrömmen.
Får kalla kårar av att tänka på det.
Men mitt i allt är jag glad att läsa att hon får så fint stöd, dels genom professionellt stöd och dels genom dig och Minimalla. Som vågar och orkar stötta och finnas där för henne. Men mest är det så sorgligt att ännu ett föräldrapar har förlorat sitt lilla barn.
Uppi: Så många tankar och känslor. Det kommer nog utvecklas tydligare känslor med tiden om vad ni vill och känner är rätt. Jag önskar iaf att det kommer bli så för dig/er.
Skönt att mötet gick bra och att ni fick svar, men synd att ni inte verkar ha fått de svar ni önskade... Så märkligt att din sköldkörtel fungerar igen och ger bra värden. Hoppas att det fortsätter så.
Kram!
Jossan: Jag ser att du redan fått många kloka råd och jag håller med i dem, låt henne få vara liten när hon behöver och förstärk det som är positivt med att vara storasyster. Jag har inga fler att tips att ge då vi hade turen att J inte reagerade så mycket, iaf inte som jag minns så här i efterhand. Och amning har inte fungerat för mig någon av gångerna, så där är jag inte till ngn hjälp alls. Förhoppningsvis har allt redan blivit lite bättre.
Uppi: Så synd att läkaren du fick möta var gravid. Men bra att du fick förlängd sjukskrivning. Tråkigt att du känner så angående relationen men jag tror att Stramalj är inne på något viktigt i sitt inlägg. Och jag tänker på BettanB (som kanske bytt nick, nu när jag tänker efter?) som beskriver sorgen som randig - dvs även om det är svart så finns det ljusa strimmor. Förhoppningsvis blir de ljusa strimmorna bredare och bredare med tiden. Kram!
Så mysigt och härligt det låter med många syskonbarn/kusiner och släktsammankomster med många barn. Jag blir alltid lite sorgsen när jag tänker på att mina barn blir så ensamma, då jag inte har syskon. Mannen har en lillebror dock, så ngn liten kusin blir det förhoppningsvis med tiden.
Vi5: Ta hand om dig, både värkande kropp och misstänkt UVI!
Grattis hemulen!
Resande: Hoppas du kan få FKs godkännande på det tänkta schemat.
Jag var tvungen att jobba 4h om dagen när jag väntade småbröderna. Och de dagar jag behövde jobba längre trixade löneassistenten med min flexrapport i efterhand så att det såg korrekt ut.
Hälsar från Jossanjo. Hon har tyvärr fått ett hematom (blåmärke på insidan) och en infektion i det med tillhörande feber. Hon är inne på tredje dagen av en penicillinkur och hoppas att det vänder så att hon slipper ingrepp. Vet inget mer om lillasyster och hur det går där, men hon är hur söt som helst. Har sagt till Jossan att ta hand om sig och sina fina först och skriva här när hon orkar.
Hoppas att du slipper klåda och kan sova gott i natt - och att den inte kommer tillbaka!
Har vidarebefordrat era hälsningar till Jossan.