Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Varm kram till dig, Jossan! Hoppas att det inte är något allvarligt som orsakar smärtan.
    Skönt att ha fattat ett beslut kring amningen som känns bra. Och att det lett till att storasyster nu inte krisar lika mycket är ju en väldigt trevlig bonus i det hela!
    Lycka till imorgon!

Chiqita: Roligt att du är nöjd med beslutet och resultatet av operationen!

Härligt att det ser bra ut med lillasyster i magen, Rödhaken!

Hoppas att ni mår bättre nu alla ni långt gångna gravida: Vi 5, resande och Elsis (hoppas jag inte glömde ngn).     

• Billabong

Ah, my bad! Tack för att påminnelsen om att uttryckligen framföra mina sympatier och omtanke även  med Stramalj!

Vi5: Jag är helt inne på samma linje som övriga. Ta hand om dig nu! 

• Billabong
    kaz skrev 2013-08-23 11:43:28 följande:
    Tack alla för stöd. Ska komplettera mitt cv ikväll.
    Ja, självklart ska du söka tjänsten! Heja heja!
  • Billabong

Hm... jag minns inte exakt, men tror att jag krystade 15 minuter - och jag upplevde det som att jag hade krystat länge i efterhand. Fick liksom det intrycket, men minns inte genom vad jag fick intrycket. Jag förstod inte alls hur jag skulle göra för att krysta "rätt" och upplevde inte att det var krystvärkar såsom "alla andra" verkar göra. Dessutom trodde jag att jag skulle klyvas i två delar då det gjorde så vansinnigt ont... Usch.

Sorry, vill inte skrämma ev. höggravida.  

• Billabong

Fiskar du efter namnförslag? ´Än har ni två månader till på er innan Skatteverket hör av sig, om jag minns reglerna rätt.

Det kan vi nog hjälpa till med.
    Slänger ur mig några favoriter som av olika skäl inte blivit använda som tilltalsnamn men stått högt på listan:
    Liv
    Linnea
    Elsa
    Ella
    Elina   
    Adina (fast det börjar ju på A...)
    Saga
    Vera

Tja, jag stannar där. Tycker de är vackra, fungerar att säga på engelska (utan att vara amerikanska, men eftersom vi föräldrar gillar att resa så tänker vi att barnen också kommer gilla det), lätta att stava och passar i stil med Alva - även om det inte är så att barnens namn behöver passa ihop. Det gör ju inte direkt våra egna barns.

Roligt att läsa att det är bättre med dig nu!
    Kram         

• Billabong

Ta det nu bara lugnt, Vi 5, det är ingen brådska för oss. Vi vill att du ska må bra och skriva när du känner att du vill och orkar.

Uppi: Blir lite försiktigt glad över att det känns något bättre i dagsläget. Ja, att långsamt tillbaka till jobbet låter väldigt klokt! Ta hand om dig. Och jag hoppas att de i din omgivning också tar hand om dig. Kram!

Lycka till imorgon, Stramalj! Hoppas att dem oempatiska läkaren överraskar med lite empati!

Resande skrev 2013-08-25 21:58:58 följande:
    Billa ingen fara för denna höggravida.

Så bra!

• Billabong
    Mosing skrev 2013-09-03 22:31:53 följande:
    Jag tittar in och utbrister i ett rungande HERREGUD för alla gravidkrämpor ni har era stackare! Måtte det bli lite lindring snart! Kramar till er och alla andra, och godnatt!

Kan inte annat än instämma helt och fullt.
    Jag som blev sådär nostalgisk över hur mysigt det är att vara gravid tidigare idag... Det gick över när jag läste här.
    Måtte ni alla snart få lindrigare gravidkrämpor väldigt omgående! 

Galia: Jag undrar lite som Vi5, är det alltså tillåtet att lämna ett syskon på fsk när ni är hemma med syskonet delar av veckan på det sättet? Här har man sina 15 timmar att ha barnen på fsk  när man är föräldraledig, och de 15 används ju upp med råge de dagar barnet är på fsk medan ni båda jobbar...
    Låter iofs skönt att kunna vara föräldraledig med bara ena barnet även om man har flera förskolebarn, men ändå låter det märkligt i mina öron. Inte menat som kritik på er planering som sådan, bara en undran över om det verkligen går att göra så enligt förskolans regler?    
  • Billabong
    Vi 5 skrev 2013-09-03 22:59:18 följande:
    Galia, det låter alltså toppen i mina öron att kunna anpassa efter barnens behov, men här får man inte ha ett barn på dagis (mer än 15h som är timmar lagda en viss tid) om det andra är hemma/ledigt med föräldern, så det var det jag funderade på.
    Precis, samma undran här.
  • Billabong

Lider med er alla som har sådana krämpor...
    Känner lite som Mosing att jag nog hade det väldigt lindrigt, men så kommer jag på mig med att "Näe, det var inte bara en räkmacka för mig heller".

Vi5: Hoppas att allt är bra med dig och mini i magen!
    Tycker det låter mer som förvärkar än sammandragningar, men är ju inte yrkeskunnig så jag ska kanske knipa tyst om det.   

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8