• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

PW

Galia, den texten stämmer nog bra på T

• Mosing

Kate, bara 9 dagar till BF! OMG! Kommenterade inte förut när du skrev om tältet ( ) men vill nu skriva att jag kände lite liknande när jag väntade L. Var inte alls redo ens när BF närmade sig, mådde illa bara jag tänkte på förlossning så det blev ingen profylaxandningsövning alls. Ungefär en vecka efter BF började jag känna mig redo hur som helst, och till slut önska att värkarna skulle sätta igång. På BF+11 (tror jag) började värkarna (milda men täta) vid tre-snåret på natten och hon föddes vid elva-tiden på fm. Djupandning, lustgas och en halvlyckad epidural tog mig genom det utan något trauma att tala om. Definitivt en trevligare upplevelse än första förlossningen. Hoppas det går minst lika bra för dig! Kramar till dig och frugan! Solig

• Mosing

Kate, tack Idag hämtade svärisarna och barnen skötte sig exemplariskt. Ända tills maken och jag kom hem förstås

• Mosing

Asap, alltid kul att kunna glädja Det tar nog mig ca 45 minuter t.o.r hämtning nu i overalltider. Då ligger förskolan 200 meter bort... Iofs gör jag mig ingen brådska när jag väl kommit till fsk.

• Mosing

Aigee, skönt med bra BM! Vi har gjort KUB med båda barnen och varit överens (framför allt med nr 2) om vad vi skulle göra vid eventuellt negativt svar. Dock hade vi turen att få bra siffror på båda, vilket kändes lugnande även om det inte är några garantier. Naturligtvis är det ju som de andra skriver att det finns tusen andra saker som kan orsaka problem. Jag tycker dock inte det reducerar anledningen till att man kan vilja utesluta de kromosomavvikelser som man eventuellt kan få reda på tidigt i graviditeten. Som tur är är det ju helt frivilligt så alla kan göra som de vill! (eller rättare sagt, ingen tvingas att göra testet)

• Mosing

Kate, L föddes brunhårig till vår stora förvåning. Övriga är rätt blonda, storebror kritvitt hår. Fast mer rödlätt vid födseln. Men hennes är lite rödblont nu. Ja vad vill jag ha sagt med det... Att man aldrig vet, kanske Och hon (som barn nr 2) föddes som sagt på BF+11... Drygt 600 g tyngre än brorsan (BF+12). Men sånt märker man (

• Mosing
    Kate Lynn skrev 2014-01-21 19:55:47 följande:
    ... inte ett dugg av, någonsin, under några som helst omständigheter?  

Ha ha ha! Undrar vad jag skrev därefter Nåt i stil med att det märker man (just ja, sen gjorde jag ett likamed-tecken... man likamed jag ) inte för det gör ont hur som helst och de ser ändå ut som fågelungar jämfört med sina storasyskon
  • Mosing

Vilken plusvåg det har varit/är! Jag vill ju inte vara sämre jag... I morse kunde jag konstatera att testet jag fick av Stramalj fungerade alldeles utmärkt

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8