• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ela, Två halvkända personer pratar om barnrelaterade ämnen, typ barn och karriär/mat/egentid/kriser etc. En värd och en gäst (som pratar mest). Avsnittet efter är gästen värd och en ny gäst på plats och nytt ämne diskuteras.

• Mosing

Om den ena föräldern är föräldraledig med ett barn kan den andra få vabba med annat barn om det är särskilda omständigheter. T ex att ett barn ska till läkare el BVC, eller att barnet är så sjukt att båda behöver vara hemma. Eller nåt annat. Man får motivera när man gör ansökan hos FK.

• Mosing

Elsis, jaha aj då Det är alltså därför han är borta så mycket (?). Stor kram till dig!

• Mosing

Vi5, mina barn har också sovit rejält tack och lov. Hoppas allas kommentarer lugnar dig så du kan njuta av lite vila själv också! Förstår att du blir orolig när det är något du absolut inte är van vid, men försök släppa den oron tycker jag

På tal om sömn dunkade mina trötta barn in en sovmorgon till halv nio idag, jullovets första dag. Tack för det (jag var dock uppe en sväng kl 6 och hällde i dem välling)

• Mosing

Vi5, förstår oerhört väl att lillAs andningsuppehåll tog dig hårt. Men skönt att hon sover bra. Kanske kan du vänja dig lite pö om pö. Jag är en sån där o-orolig person. Och ja, det är rätt skönt Men kan nog väl vara så att du tar bättre tillvara på tiden med barnen Kom förresten på att Galias L en gång sov 7 h i sträck på en dag (rätta mig om jag minns fel). Den du! Kram

• Mosing

Gabi, spännande! Jag har en kollega som har en vän som har fått 2 (av sina 3) barn på julafton Min slempropp gick med T ca ett dygn innan han föddes. Som en ganska tjock slemklump i några omgångar med några strimmor blod. Med L såg jag inte skymten av den. Men det låter som att det kan vara den för dig tycker jag. Med det inte sagt att det nödvändigtvis ÄR nära förestående. Fast det KAN ju vara det också Kram

• Mosing

Vi5, att känna tacksamhet är tydligen bästa receptet för att vara lycklig, har jag läst

Gabi, oerhört starkt jobbat av dig! Väldigt fint namn på lillan också. Kram!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8