• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Firren, så ledsamt T säger ganska ofta att han är sjuk och vill stanna hemma. Men jag tror inte det ligger nåt bakom egentligen. Han har det bra på fsk men vet att man får extra love and tender (läs: film och välling) när man är sjuk

• Mosing

Cilla, tack för att du delar med dig! Jättekul att läsa om er framgång, och jag blir alldeles rörd av lovebombingen Hjärta Jag har sedan i höstas, bland annat tack vare er här i tråden, också blivit mer harmonisk med barnen. Tar det lugnare, undviker konflikter. Har insett att det blir trevligare så för alla inblandade. Och det är ju faktiskt jag som vuxen som kan göra de valen, det kan man inte lägga på ett litet barn. Samtidigt har det varit bra för oss att maken läser Jesper Juul (och berättar för/lär mig allt eftersom han läser). Känns bra att höra honom säga "T, nu vill jag att du går på pottan" i stället för något i stil med "Nu måste du vara kissnödig, gå på pottan". Och bra respons från T också På tal om lovebombing sa T igår till mig "tycker du om mig?" varpå jag naturligtvis svarade att jag älskar honom jättemycket. "Även när jag bråkar?" Kyss (Det bedyrade jag, och han verkade nöjd med det, lilla sötisen)

Nr2, hur mår du idag?

• Mosing

Kate, vilken show! Skrattade faktiskt till lite när jag läste, så bisarrt det måste ha känts. På tredje barnet sätter ni den perfekta förlossningen!

Zenobia, skönt att det går åt rätt håll. Har inga bra tips men skickar en kram!

• Mosing

Gabi, ingen aning om hur fort det går. Men skönt med mindre skrik!

Kate, glömde skriva att även jag har "lekt" handduksdragkampen Men T satt obönhörligt fast så det hjälpte inte mig nämnvärt. Det kändes iaf bra att få göra något Ang ljus "brukar" jag knipa ihop ögonen allt jag kan under hela fl, så belysningen har jag inte tänkt så mkt på

• Mosing

Och sen vill jag bara tillägga: oh hello morning sickness. Just morgnarna har varit bra hittills tack och lov. Inte så bra idag. Längtar tills jag sitter på cykeln och får frisk luft! Men först kämpa iväg två trötta barn till fsk...

• Mosing

Firren, ja men nu tar jag gärna seabands! Hur är det med antalet, är det ett par man behöver (per person) eller räcker det med ett? TACK!

Resande, jo det var sådär lagom mysigt att tömma en bajspotta i morse... Kräks (fast jag kräktes inte)

Annars är en mils cykling mitt bästa tips mot illamående. Frisk luft i ansiktet och inte tid att tänka på hur man mår Har även ringt MVC som skulle lägga in ett recept på Lergigan som jag kan hämta ut idag.

Ha en fin Alla Hjärta-ns dag allihopa!

• Mosing

Snowgirl, alla besvär är ju relativa Generellt tycker jag det hjälper att få tankarna på annat håll, så att få iväg två barn till fsk var alldeles utmärkt

• Mosing

Chiqita, skönt att veta. Inte konstigt att hormonerna går lite bananas efter hormonspiral väl? För mig tog det ett år att få normal cykel efter vanliga p-piller. Hoppas det går snabbare för dig såklart

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8