Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Milla C skrev 2010-05-31 14:05:01 följande:
    Det ÄR dags att säga grattis till Ela .
    VAAAAAAAAAAAAAA!!!?!?!??!

Var inte svaret om en sovande bebis fullkomligt hypotetisk?!?!
  • Billabong
    Milla C skrev 2010-05-31 14:53:53 följande:
    Kolla in på BF-listan för den delen...
    Hoppsan! Hade helt missat att det var en ny BF-lista...

Förklarar varför Ela varit så tyst och trött senaste månaderna... GRATTIS!
  • Billabong
    Milla C skrev 2010-05-31 17:58:04 följande:
    Sara: . Trodde deffinitivt att du visste Om Ela´s "situation" eftersom du skrev att du hoppades att de fick en sovande bebis .
    Nej, nej - jag hade inte en susning!
    Som sagt, min fyndiga kommentar om en sovande bebis för omväxlings skull, var bara en vinkling i diskussionen om hurvida ens barn kan ärva varandra eller inte...
  • Billabong

Milla: Tycker det är ytterst märkligt att ge er en dagisplats en månad senare än ni från början begärde...

• Billabong
    Ela skrev 2010-05-31 20:58:10 följande:
    Puh! Jag är verkligen gravid. Internet hängde sig precis när jag skulle posta så jag trodde att typ det längsta inlägget jag författat sedan jag blev på smällen försvann. Höll på att börja gråta först av besvikelse, sedan av tacksamhet att det inte gjorde det. Marge - Jag vet. Det ÄR helt galet. Galet kul och häftigt. Men galet!
    Härligt att hormonpåslaget är på för fullt! Och tack för att du bjuder på anekdoten!
    Och vilken TUR att det är sådan ordning och reda på dig att du svarar i rätt tråd. 19 juli - det är ju på självaste Sara-dagen!
    Rackarns att du råkar ut för dessa eländiga blödningar denna gången också... Hoppas att det slutar upp asap så att du slipper oron.

Apropå magform - eller brist på i mitt fall - så har jag börjat öva lite enl. Tupler-metoden. Ngn som är insatt i den? För jag har konstaterat att mina magmuskler är alldeles för långt ifrån varandra och jag märker inte att ngt hänt trots mina ihärdiga försök att träna enl. Tuplermetoden när jag står, går och ligger ner... Beach 2010 ser ut att bli en tuff utmaning.
    Och innan man fått ihop magmusklerna så ska man ju inte börja med sit-ups har jag förstått efter att ha läst diverse varningar för att det då kan förvärra delningen än värre. Så trots att jag nu inte behöver oroa mig för att jag gör sit-ups "för tidigt" (oavsett om rönen/förstå-sig-påaren anser att man ska vänta 3, 4, 6 eller 8 månader efter förlossningen) så vågar jag inte börja med sådant.
    Någon som har lite bra trix och övningar mot mina delade magmuskler?
  • Billabong
    Ela: Skönt att det upphört nu! Vilken vecka är du i egentligen, orkar inte räkna själv helt, men räknar snabbt till ca vecka 11?

malinK: Jag är nog också lite för lat generellt sett. Kör mest med att konstant "suga in" magen mot ryggen... Kanske inte räcker? Har också svårt att läsa mig till träningsinstruktioner... överväger att ringa en sjukgymnast som är kunnig inom mamma-magar.
  • Billabong

juni: Min klarade också första graviditeten utmärkt och blev platt igen snabbt. Men. Inte efter tvillingarna. Kanske var ett SF-mått på 44 cm ( ) alltför mkt att fixa till sig av sig självt? Det är lite läskigt att känna det där stora gapet mitt i magen när man testar - iaf för mig som HAR ett stort gap mellan (de förtvinade) magmusklerna.
    Ja, jag får nog ringa ngn sjukgymnast så kanske jag är i Beach 2010-form till andra halvan av augusti iaf?!

Ela: OJ! 13! Då blir väl RUL ganska sent - utifrån BMs räkning.
    Vänta du, till beach 2011 så är du i värsta (mag)formen!

• Billabong
    Ela skrev 2010-05-31 22:38:00 följande:
    Vet du - det blir nog värsta i den ursprungliga betydelsen, men det är ok när tredje barnet är ett halvår tror jag. Men 2012 - då j-vlar! RUL blir väl i slutet på v 19 enligt BM:s beräkningar. Inte jättesent väl?
    Nej, det är inte jättesent! Menade inte att det var fel, jag var nog i vecka 19 när vi gjorde RUL senast (den som är snabbräknande/kontrollräknande kan kolla i min pres. )

Ok, vi kan ta 2012 istället för att få lite bättre mariginaler.
    Jag borde kanske vara klok och ge upp 2010 och satsa på 2011 istället?
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8