Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Kate; Jag förstår vad du menar med din beskrivning om hur viktigt det är hur och vad som sägs under förlossningen. Synd att det inte blev så som du hade behövt, men det blev ju bra ändå.

Mår nästan kymigt av att bara läsa om hur illa ni mår under era graviditeter... Hoppas att alla slipper sitt illamående fort som tusan!
    Är evigt tacksam att jag inte hade det så.

• Billabong

I Skåne gör vi alla glukosbelastning... Vedervärdigt!
    Enda gångerna jag mått illa som gravid. Kanske inte skulle nämna det här i detta läget då flera av er lider, men så var det.
    Med tvillingarna hamnade jag precis vid gränsvärdet och tvingades göra om eländet några veckor senare. Kräks

• Billabong

Resande: Jag som har tre ersättningsbarn tänkte att det här bör jag ju kunna ge input i... Men jag kan inte för mitt liv minnas hur länge barnen har fått ersättning! Så stor nytta hade du av mig. Får skylla på att det har gått för lång tid. De minsta barnen är ju drygt 5 år gamla nu. Hade kunnat svara om du ställt frågan år 2011.

• Billabong

Grattis Aigee!
    Jag gillade också klockslaget hon bestämde att göra entré. En minut för utsatta 11.00.

• Billabong

Vi5: Hm... Vilken mardröm av sömnbrist du beskriver. Igen.
    Lider med dig och tänker att det är tur att du inte fick två samtidigt av den svårsövda och lättväckta sorten...
    Jag tror nyckeln ligger i att få henne att kunna somna själv. På köpet har jag uppfattat det som att barnet då också lättare somnar om själv ifall det vaknar till.
    Rofylld musik, sitta bredvid och hålla en tung och stadig hand på henne, en procedur som är likadan och trygg varje läggning osv.
    Eller har ni redan gjort allt det där och konstaterat att det inte fungerade trots en veckas konsekvent agerande eller mer?
    Ja, jag ska nog vara tyst. Vi har absolut haft struliga perioder, men inte i närheten av det du beskriver. De stora skillnaderna är att vi inte haft barn som vaknat upp alls lika ofta, oavsett om barnet sovit med oss eller i eget/delat rum med syskon. Dessutom har jag aldrig behövt ta hela lasset själv. Hade aldrig orkat eller accepterat det från min man.
    Hoppas att du kan få hjälp av tipsen som ges här i gruppen så att du kan få en dräglig tillvaro. Hjärta

• Billabong

Åh! Så hon kom idag ändå, lillasyster. Grattis Mosing! {#emotions_dlg.flower}

Och så roligt att läsa att det blev en så bra läggning av lillA hos dig, Vi5. Håller tummen för att det är början på en ny vana.

• Billabong

Vi har nog hela tiden försökt att dela på barnen, även om det vårt fall precis som för asap, alltid inneburit att två syskon ändå får dela på en förälder.
    Men det barn som får en förälders fulla uppmärksamhet får iaf den stunden.
    Vi försöker också låta barnen få ensamtid med mormor då och då när hon är här.

Som sagt, viktigt både för barnen och föräldrarna.

• Billabong
    Ela skrev 2014-11-18 21:43:22 följande:

Vet du, Vi5. Jag tycker att maken ska ringa tandläkaren i morgon. Det borde kanske gå att göra från jobbet tänker jag?

Stackars Lill-A, stackars dig (som är så slutkörd) och stackars stackars vän-barn med familj. Så mycket elände. Kram!

Så bra att du skrev just det jag tänkte få iväg.

Och om ni ska komma in för att låta tandläkaren titta på det, be om en tid på fredag när det verkar lite lugnare i kalendern.
  • Billabong
    Jemema skrev 2015-05-03 08:47:18 följande:

En fråga, L har tidigare druckit välling på morgonen, men nu vill hon inte ha det längre. Men hon klarar sig inte riktigt tills frukosten på förskolan, skulle behöva någon energi direkt på morgonen. Vi brukar kolla tv en stund, hon är inte intresserad av att sätta sig och äta vid köksbordet. Vad kan jag ge henne som är smidigt i tv-soffan?

Jag hade nog passat på att vänja henne vid att få den lilla förfrukosten vid köksbordet istället för att anpassa mig till att servera ngt i soffan...
    Men om tanken är att hon ska äta i soffan så hade jag gett lite frukt som GHP nämnde.
  • Billabong

Åh!
    Så himla roligt det var att kika in här!

Grattis Snow! Jag hoppas innerligt att det kommer gå väl med denna graviditeten!

Och grattis Galia! Så roligt med en liten till.

Och grattis till trådarnas första fjärde barn, Resande! För... du hade väl gjort VUL ? Tänkte, så att du inte gör som jag och hoppar över nästa antal barn i ordningen och landar på 5 stycken istället.

Jemema: Så spännande att det är på gång. Det där med att vattnet går har jag ingen erfarenhet av för egen del. Hoppas att det går igång här nu under natten så att det inte behövs kontroll pga infektionsrisk eller annat. Varmt lycka till!

• Billabong

Glömde ju att skriva en sak:
    Jag hoppas verkligen att det är en släng av magsjuka du drabbats av istället för ett segdraget graviditetsillamående, Galia! När jag läser det där med hur illa många av er andra mår som gravida får jag nästan ångest av att bara läsa det. Måste vara ett rent h#lv#t#. Stackars, stackars dig!
    Magsjukor är ju också vidriga, men där är man ju oftast bättre inom 48 timmar iaf.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8