30+ som väntar/har fått syskon, del 8
juni: Oh yes you are!
malinkat: Njuter av att se ännu fler underbara bilder!
juni: Oh yes you are!
malinkat: Njuter av att se ännu fler underbara bilder!
Ja, lycka till idag, juni!
juni: Vilken lättnad för dig att komma ifrån sjukhuset efter ett sådant bra möte med många uträtade frågetecken! Härligt!
Hoppas att alla förkylda mammor och barn snabbt blir friska!
Jag fick en tursam variant och är nu bara kopiöst snorig, det halsonda gick över i söndags efter en mastodontsovmorgon! Kan rekommenderas. O snorar jättemkt hemma men är annars pigg.
Gjorde värsta simhoppet idag, istället för att dyka framåt när han satt på kanten damp han rakt neråt - så jag fick plocka upp honom nere på botten! Galna unge!
Lena: Jag vet faktiskt inte hur länge man ska vänta.... Det brukars om jag uppfattat det mest bero på själva allmäntillståndet än själva temperaturen i sig - såvida den inte rusar i höjden (Märkligt nog verkar de inte tycka 40 grader är så upprörande i sig hos en 1-åring här. Det gjorde de däremot när han var 6 månader). Jag brukar välja att ringa 1177 först för att få lite allmänna råd och vägledning om hur länge till vi ska avvakta innan vi åker o kollar upp det.
juni: Hoppas Barba2 lägger sig tillrätta snart och låter din mage får fortsätta vara hel och osprucken. Sedan ska h*n byta läge en gång till under resten av tiden och sedan ligga snällt i huvudstupa-läge.
(Det var O som gjorde snyggaste nedslaget i bassängen idag, missade visst att skriva vem av dem det var... Minimalt med stänk a'la Anna Lindberg.)
Lena: Så bra att hon blivit bättre "av sig själv". Hoppas att ni alla tre i familjen (än då länge) kryar på er snabbt nu och får känna er friska sista tiden innan bebisen gör entré!
Jag vet inte vad jag blev när han damp ner så där istället för framåt mot mig... Just då var jag bara jä#¤&t motiverad att dyka ner och fiska upp honom. Var inte skärrad efteråt eller så och instruktören var nog imponerad av att jag mest bara agerade snabbt utan att stirra upp mig och O. Hon berättade för de andra i gruppen om vad som hänt och konstaterade att "Det var tur att han har en rutinerad mamma som snabbt och lugnt hämtade upp honom från botten" (det finns flera nybörjare i gruppen). Direkt efteråt fick han så klart dyka i tre gånger till, så att han inte skulle ha ngt ev. obehagligt minne med sig därifrån. Och det verkade han inte ha - men han gjorde inte om simhoppet utan gjorde "som man ska" sen.
Låter som om att det är ordentligt boande på gång, minsann! Som du frestar med nybakade kakor!
juni: Hoppas det går bra att dra ner på tempot. Det är ju viktigt att inte stressa - som du vet.
Hur går det med indiern? Eller det kanske är i 1-3årstråden du skriver om det, kom jag på...
juni: Nu hoppas jag att du suttit stilla i soffan hela kvällen. Sedan är det bums isäng och sova gott hela natten.
Strålande bra vilat, juni! Helt rätt att delegera i sådan situationer.
Mini: Vilket fint sätt ni valde att uppmärksamma Lillys dag på! Men jag tycker det är så fruktansvärt hemskt hur allting blev... Så fel. Kram!
Grattis till Assars Ida i efterskott!
Och kollektivt grattis till alla namnsdags-Idor!
Ela: Vilken härlig dag du och R fick idag!
aigee: Så bra att du får vila sista veckorna inför BF!
juni: Vad bra att penicillinet kickat in och gett effekt! Hoppas det blir ännu bättre med dina sammandragningar.
Ang. sammandragningar och förvärkar så märkte jag inte av ngt av det första grav. förrän alldeles mot slutet då jag hade förvärkar i knappt en vecka eller så innan J föddes.
Andra grav. var annorlunda. Hade en del sammandragningar - fast turligt nog inte tidigt den gången heller. Är annars vanligt när man väntar tvillingar.
Förvärkar hade jag senaste månaden varje sen natt/gryning och de gjorde ONT. Rejält molande mensvärk med ordentliga hugg. De lade av sedan ett par dagar före BF. Då hade min stackars livmoder gett upp sina försök att i sitt extremt uttänjda tillstånd mäkta med att dra igång förlossningen.
Lena: Så skönt att nu är rustade för att mota bort alla virus/bakterier nu! Hoppas hon blir frisk och kry snabbt.
När är det förkylt hos familjens två yngsta familjemedlemmar. Så trist. Kinkigt och snorigt till och från hela dagarna (lite skönt att kunna sticka ifrån det och vara på jobbet...). Och kvällarna är alldeles bedrövliga. Minst en av dem är fortf. vaken. Supertrött o gnällig men vägrar/kan inte somna. Inte så mkt feber men tror de har riktigt ont i halsen. Ngn som har tips om vad man ger små halsonda bebishalsar?
Nu misstänker vi att det är en ny kindtand som gör nätterna smärtsamma för O, snarare än ont i halsen. Ngn som har tips på om man kan ha ngn bedövande salva på tandkött på de små?
Vi (ffa sambon) har haft värsta natten hittills någonsinn sedan vi fick barn. O har gallskrikigt sig igenom natten, somnat kortare stunder o sedan skrikigt igen. Stackars honom - och oss.
G är "bara" rejält förkyld vad det verkar, så när han väl somnat - vilket tar en halv evighet - så vaknar han iaf bara ett par tre ggr för att han är täppt, kissig, hungrig, tappat nappen...
Lena: Så himla trist att Idas allergi blivit värre istället för lindrigare/försvunnen. S u c k . Det känns som worst case scenario när jag föreställer mig nästa pricktest. Vilken grad av allergi har hon på den 5-gradiga skalan? G slog till med en 4:a direkt...
Snygga datum ni siktat in er på, både Lena och juni!