Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Chiqita: Jag drack hallonbladste när jag väntade Lucas, och hade avslag som var mindre rikligt än min vanliga mens, och som slutade efter tre dagar - mot jättemycket i fem veckor efter Gabriel.

Här är det jag som är dålig. Yr i skallen, ont i halsen och allmänt "ruggig". Har gått och lagt mig, eftersom maken ändå har hand om barnen på måndagar (slutar 18.30 och har ridning).

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C

chiqita: Jobbigt att gå och plågas utan att det gör någon verkan. Jag - som stenhårt gick på linjen att andra förlossningen "ska" ta halva tiden mot första - blev också rätt snopen när BM mätte mig till tre cm öppen när vi kom in efter 6 1/2 timmes värkar .

Kasperina: Jobbigt med blödning nu igen . Kan du få komma in och kolla, du som ju har lite "i bagaget"? Hoppas att Melker mår bra.

Galia: Jobbigt med blödning för dig med naturligtvis . Men skönt at du trots allt känner bebis sparka runt därinne .

Dags att kolla så Lucas somnat (Gabriel sov redan förra gången jag kollade) och sedan krypa isäng jag med...

• Milla C

Chiqita: Då får vi hoppas att lillebror kommer på natten, då A sover - och att han skyndar sig så att pappa hinner hem innan hon vaknar .

• Milla C

Chiqita: Vi har inte varit i den situationen, men jag funderar på om det kan vara ide' att antingen låta henne gå på toaletten "enligt schema" (kanske varannan timme) ett par dagar, och se om det hjälper. Annars kanske det funkar att hon får ha "potty training pants". De är ju ganska tunna och smidiga, men skyddar om det sker en liten olycka.

Mosing: Hoppas att bebis kommer snart, snabbt och smärtfritt .

• Milla C

Ida: När Lucas föddes var man tvungen att stanna i minst 12 timmar, så eftersom han är född tio i nio på morgonen var vi kvar över natten.

• Milla C
    Mosing skrev 2012-03-24 12:45:02 följande:
    Förresten, fl kan ju starta med en teckenblödning - vad är egentligen kriterierna för en sådan? Tror ni man är välkommen in om man blöder näsblod?   
    Du är säkert välkommen till FL med näsblod, men jag är tveksam till att det kan klassas som teckenblödning .

Roligt att få en utmärkelse på makens jobb . Var det för att du inte var tvungen att kalla hem honom för att åka till förlossningen, eller ?
  • Milla C

Mosing: Tänk att liten snart är här nu! Hoppas att allt går fort och smidigt . Du har väl em sms-kompis, för vi vill veta snabbt !

• Milla C
    Mosing: {#emotions_dlg.flower} Grattis till "lilla" Liv! {#emotions_dlg.flower}

Chiqita: Tänkte din lillkille dela födelsedag med Liv, eller hur blir det ?
  • Milla C

Spännande chiqita! Säger somm gbg: Åk in och kolla om det är fostervatten.

• Milla C
    chiqita skrev 2012-03-28 20:16:44 följande:
    Jo de trodde det men nu verkar det nästan ha slutat.. De ville dock att jag skulle stanna hemma tills värkar kom med mer kraft och regelbundenhet.. De blev ju kraftigare efter det tredje sipprandet och det känns i mage och svank.. Men blahh, vet inte vad jag ska tänka..

Passa på att vila om du kan. Min helt ovetenskapliga gissning är att lillebror kommer i natt eller imorgon .
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8