Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

IdaVi skrev 2012-01-03 12:47:16 följande:
    Moppen: Härligt, då har ni en vår framför er i nya huset. Vi bor också i hus och stortrivs med det. Var nyss ute med barnen och cyklade och gungade på tomten (hmm, i januari... ). Sån frihet, men också en del jobb

Näe, helst inte hormoner. Har tryckt i kroppen tillräckligt under IVF osv juni: Ok, kanske ska avvakta lite till. Satte ju in min strax före midsommar förra året....

En liten fråga till er. Har ni haft ont och sveda/klåda när ni använt tampong. Gjorde skitont när jag tog ut den nyss (och nej, den var långt ifrån torr) och när jag satte in en ny gjorde det skitont och nu svider det och skaver hela tiden. Jag som avskyr binda, har det helst bara när jag sover. Kan det vara svamp eller något???      

Jag har inte erfarenhet av sveda vid tamponganvändning (använder inte tampong ) men det låter som sköra slemhinnor. Själv känns det som om jag har skavsår efter sex om vi inte använder glidmedel. Vet inte vad man gör för att inte få ont av tampongen dock.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Liro: Välkommen hit! Jag har en femåring och en två och ett halvt/snart tre-åring. Båda pojkar.
  • Milla C
    Liro: De tips jag har är om du kan sitta och amma i soffan med storasyster bredvid och kanske läsa en bok för henne? Eller, om hon är intr-esserad och du vill, sätta på en liten film som ni tittar på medan lillasyster äter? Jag hade turen att få smått på vären, så Gabriel passade ofta på att smita ut i trädgården - och gärna hem till grannen - medan jag ammade. Tur att man har underbara grannar som höll koll på honom .
    (Och det var jag som tipsade om tråden )
  • Milla C
    Liro: Här får man vara huuur snurrig som helst utan att någon tar illa upp. Och tjejerna härinne kan svara på de flesta frågor - inom alla möjliga (och omöjliga )områden .
  • Milla C
    tiidjej och Barba: För mig var verkligen Profylaxen "da shit"! Klarade mig hemma med enbart profylax så att jag var öppen 9 cm när jag kom in under första FL, och klarade hela FL andra gången med enbart Profylaxandning och TENS (hint, hint till hormonstinn )
  • Milla C
    Barbabok skrev 2012-01-05 21:19:02 följande:
    Kanske är det profylax jag behöver? Karln är en big icke-hjälp, som att ha en extra vägg bakom sig, dvs osynlig, ävne om jag såklart vill att han är med. Tänkte ev be någon fler följa med?
    Säger som Pyttis: Vi blev verkligen ett team med Profylaxen. Det var tyvärr det som gick "snett" inne på FL första gången: Jag använde lustgas och då kunde jag och maken inte kommunicera genom masken.
    Om du känner att maken inte kan ge dig det stöd du behöver tycker jag definitivt du ska prata med någon annan som du kan träna med och ta med till FL.

Sarah:  Åh, de härliga "spökveckorna" . Hoppas att bebisen snart ger dig lite härliga buffar.
  • Milla C
    Barbabok skrev 2012-01-06 17:52:40 följande:
    Tyckte det värkte insida/bakåt högra låret, jomenvisst, åderbråck! Högt upp sitter det med Rätt synligt blått. Har redan tyngdkänsla/supersvullen i underlivet, nu detta. Det värker nedåt hela högerbenet   Vad kommer härnäst, vatten i kroppen?

Tips: Stödstrumpor! Funkade otroligt nog mot åderbråcken jag hade på blygdläpparna när jag väntade Lucas.
  • Milla C
    Barbabok skrev 2012-01-06 17:52:40 följande:
    Tyckte det värkte insida/bakåt högra låret, jomenvisst, åderbråck! Högt upp sitter det med Rätt synligt blått. Har redan tyngdkänsla/supersvullen i underlivet, nu detta. Det värker nedåt hela högerbenet   Vad kommer härnäst, vatten i kroppen?

Tips: Stödstrumpor! Funkade otroligt nog mot åderbråcken jag hade på blygdläpparna när jag väntade Lucas.
  • Milla C
    Sofia: Har ju glömt att skriva: Grattis till pyret i magen, och välkommen hit !
  • Milla C
    chiqita skrev 2012-01-06 21:48:27 följande:
    Milla: Intressant det med stödstrumpor, trodde bara det hjälpte åderbrock på benen men om det även hjälper högre upp så kanske jag också borde testa då
    Ja, jag fick rådet ifrån min BM, och det funkade faktiskt ganska bra.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8