Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena: japp! Vattkoppor är det. Så nu väntar vi bara på att Lucas också ska få det - vilket borde bli någon gång fr om tisdag. Hoppas att han klarar sig t om torsdag bara, för då ska de ha fotografering på förskolan.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Piggley Wink skrev 2011-09-30 17:40:48 följande:
    N hälsar att det finns ett stort problem med att gå nerför trappan med rumpan först. Om man egentligen bara vill ha tag på Lisebergskaninöronen som ligger på nästa trappsteg så åker de ju ner ett trappsteg varje gång fötterna kommer ner ett trappsteg. Man får alltså inte tag på dem förrän man är hela vägen ner
    Mycket irriterande .
  • Milla C
    {#emotions_dlg.flower} Grattis Zenobia!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Milla C
    IdaVi skrev 2011-10-05 09:50:39 följande:

Förresten, ni dricker väl kaffe tjejer??!! www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7129...

Nej, men man kanske får ta och "lära sig". Orken och "gladnivån" är inte riktigt där jag skulle önska.

Angående hemmavarande män funkade det ganska bra när maken var hemma med barnen. Ungefär samma "standard" på hemmet, men det konstiga är att när jag var FL var maken heeelt slut och behövde "vila" när han kom hem - och när han var FL var han heeelt slut och måste vila när JAG kom hem .
    Tvätt "tränade" jag maken i redan när vi "bara" dejtade. Jag blev nämligen inte glad när han tvättade mina vita underkläder tillsammans med sina svarta T-shirts. Han påstod att de inte färgade, men jag hade en grådaskig BH som bevis . Nu är det mer det där att verkligen fylla/plocka ur maskinen som är problemet...

Och så har Lucas också fått vattkoppor. Erbjudandet i samlingstråden gäller även här: Om någon vill att barnen ska få vattkoppor är det bara att komma hit och leka.
  • Milla C
    Zenobia: Tråkigt att det blev ett så stort "lappningsjobb" efter lillemans födelse . Hoppas att orken och humöret kommer tillbaka snabbt. *Kram*
  • Milla C
    Lena: Jag har P-ring, och den funkar så att man sätter in den, glömmer den, och sedan får en påminnelse på mobilen efter tre veckor att ta ut den . Det är låg dos av hormoner eftersom den sitter "på rätt ställe" och avger hormon kontinuerligt. Jag har inte märkt att humöret har blivit påverkat, men däremot lusten - i positiv riktning .

Zenobia: Söt lillkille med STORT gosedjur .
  • Milla C
    {#emotions_dlg.flower} Välkomna Anna, Pandora och Bustösen {#emotions_dlg.flower}

Anna: Jag har bara positivt att säga om Mamma Mia Söder. Gick där med Gabriel och hade världens bästa BM. OM det skulle bli en trea i framtiden funderar jag faktiskt på att ringa dit och se om jag kan få gå där trots avståndet.

Ego: Jag har redan bestämt mig för att jag ska gå på UnderBara Barn-mässan nästa lördag, men igår när jag satt i fikarummet på jobbet hade det kommit reklam om mässan dit (i Köping) - och en fribiljett!! Så nu går jag gratis dessutom (ingen annan på jobbet som tycker att det är "värt besväret att åka ända till Stockholm för mässan )
  • Milla C
    chiqita skrev 2011-10-08 20:16:26 följande:
    Åh vad söta ni är som tror på mig. Hjärta
    Jag hoppas verkligen att ni har rätt om min känsla. Det finns inte ord för hur stor min besvikelse skulle vara om jag har fel. Men jag har ju rätt den här gången, eller hur?!
    Självklart har du rätt !
  • Milla C
    Hormon: Hur långt kvar är det tills ni får besked?
  • Milla C
    Fisken; Bra att ni har pratat igenom hur ni vill ha det. När vi väntade Gabriel bokade vi tid för KUB - men när vi inför undersökningen diskuterade igenom saken ordentligt visade det sig att vi hade olika åsikt om vad som skulle ske OM det visade sig att det var något fel på barnet. Mannen var av åsikten att vi skulle avbryta i det fallet, medan jag menade på att jag aldrig skulle kunna avbryta hur det än blev.

Anna: Håller tummarna för att du har massor att göra imorgon och vaknar upp på onsdag och kommer på att du inte hade någon anledning att vara orolig.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8