Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lycklig: Jättetrist att de dubbla hjärtslagen finns kvar, men bra att de inte ökat i frekvens.
    Jag hade köpt en del nya kläder till "Knytet", bl a "åka hem"-kläderna.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Knase: Jag har kommenterat i din blogg...

Idag har varit en riktig "racingdag" här i familjen. Först åkte vi och tittade på "Röforsloppet" - som är ett backrace och del i SM för minst två av klasserna som var med. Vi kom tidigt och hann se en del bilar som körde testheat, samt två klassers race (motorcykar och motorcyklar med sidovagn) innan vi åkte hem igen.
    Efter Lucas sovning var det dags för nästa stora begivenhet: "Bilar 2" på biografen här i stan. Lucas första biofilm, och han skötte sig strålande. Gabriel hittade en kompis ifrån förskolan redan när vi köpte biljetter, så vi satt med dem och killarna delade godis med varandra . En stor fördel med att gå på film här i stan är att det allt som oftast inte är särskilt mycket folk i salongen. Det var det inte nu heller, så det blev lite mer "familjärt". Lucas skippade 3D-glasögonen större delen av filmen, men gillade den uppenbarligen ändå.
    En av årets julklappar är iaf spikad .
  • Milla C
    Evasha: Låter som att den "nya" barnvakten passar mycket bättre än den "gamla". Det är ju bra om man vill vara med barnet man ska passa, och att det går fint att leka med barnen . Hoppas att lillebror bara väntat ut att det ska lösa sig för M, och att han kommer ut nu
  • Milla C

Är trött och öm efter terminens första ridlektion (Sitsträning - AJ!) så jag hoppar bara in och säger: {#emotions_dlg.flower} GRATTIS! {#emotions_dlg.flower} Till Evasha och Johanna till era fina bebisar!

• Milla C
    {#emotions_dlg.flower} GRATTIS till Frej Puchahontas!!!Baby{#emotions_dlg.flower}
  • Milla C
    Billabong skrev 2011-08-17 21:19:44 följande:
    Milla: Vilket coolt namn! ;-D För jag räknar kallt med att han verkligen ska heta Puchahontas i efternamn.  
    ! Det försvann visst ett kommatecken därSkäms .
  • Milla C
    {#emotions_dlg.flower}Nalle GRATTIS till Olivers lillasyster Fio!! Baby{#emotions_dlg.flower} (Kanske Bianca - om man vill döpa barnen efter en viss, svensk sångerskas;-=)?)
  • Milla C
    Johanna: Med Gabriel hade jag så ont att jag helst hade velat ta bort honom ifrån bröstet redan på BB. Men en underbar BM gav mig en amningsnapp, och jag använde faktiskt amningsnapp under hela amningsperioden med honom. Det funkade fint att amma med den, men inte utan. Kan ju vara värt att försöka ett par dagar?

Knase: Hoppas att du bara hann vända hemma och åka tillbaka igen.
  • Milla C
    Champagne77 skrev 2011-09-04 09:33:22 följande:
    BF+9 idag och nada ... Väntan den fortsätter...
    Äsch! annars är det en fin dag att fylla år på. Min pappa blev t ex 68 idag .
  • Milla C

Jag önskar för den delen att ni alla kunde ha fått se Lucas idag. Han fick flyga för första gången - sittande i mitt knä med alldeles för stora hörselkåpor/interkom., napp i munnen och ett gosedjur i vardera näven medan P flög . Sååå sötHjärta! Han har tjatat ända sedan Gabriel fick segelflyga första gången för någon månad sedan, och nu idag fick han (liksom storebror) flyga i en motorseglare. Där sitter man sida vid sida isf bakom varandra som i ett "vanligt" segelflygplan - och så kan man starta själv också.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8