Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

oyra skrev 2011-04-15 23:05:19 följande:
    Har skummat och skriver kort:

Milla, Felix fyller 7 feb och hade kalas 6 mars, förra året var det väl tre veckor vi fick skjuta upp, året innan var alla bjudna barn utom ett sjuka. Februari suger!
    Ja, februari är en svår månad när det gäller sjukdomar - och tydligen april också då. Jag trodde faktiskt att magsjukesässongen var över vid det här laget, men ack vad man bedrog sig .

I natt satt jag vid köksbordet tio över tre och tittade på när Lucas mosade i sig två bananer på raken . Han var tydligen jättehungrig, och maken försökte få honom att somna om genom att klappa lite tafatt på honom varje gång han gnällde. När jag (som fick Lucas sparkande fötter i ryggen) till slut fick klart för mig vad han ville vägrade maken att gå ner och ge honom banan. EN välling kunde han få - men efter de senaste dagarnas majsvälling vägrar Lucas att ens komma i närheten av vällingflaskan. Så jag gick ner med honom istället - och sedan var det morgon kvart i sex för Gabriel... (också min eftersom jag "tog över" makens nattuppgifter med bananätandet) Hoppas att Lucsa kan övertalas att äta något annant än en banan när han vaknar - vi har bara en kvar.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Namaste72 skrev 2011-04-16 06:58:19 följande:
    Uppe med tuppen ser jag, Milla

Själv får jag sluta vakna strax efter 6, tror jag. Alla andra sover ju gott. Men visst, det blir några timmars ostört skrivande på uppsatsen. Drömmer
    Strax efter sex? Det är ju rena sovmorgonen ju . Men, å andra sidan behöver jag inte väcka barnen för att vi ska komma i tid till förskolan .
  • Milla C
    Lycklig: *Kram*
  • Milla C
    molly: Välkommen hit! Här dräller det av "30+"-are som väntar eller redan har fått sin två eller trea. Jag har t ex en "tvåa" som redan hunnit fylla 2 år - men inga planer på att "flytta" härifrån ändå :

Barbabra: {#emotions_dlg.flower} Grattis!!!! {#emotions_dlg.flower} Novalucol och Gaviskon är mina tips, men jag tror att man kan äta Losec också (har för mig att andra härinne gjort det)
  • Milla C
    johlinn: Jag tror minsann att jag har glömt att säga {#emotions_dlg.flower} Grattis!!!{#emotions_dlg.flower} (Annars är min hjärna verkligen mos)
  • Milla C

Ska försöka snabbsurfa lite när Lucas sover och Gabriel för en gångs skull verkar kunna roa sig själv i fem minuter.

Mippe och Boomie: Grattis till småsyskonen!

Lena: Stackars kompisen ! Vilken mardröm.

Lucas vaknade, måste gå...

• Milla C
    Boomie: Vilken sötnos !
  • Milla C
    Assar: Du har ju legat i mer än jag - och jag är inte höggravid ! Trädgården dör nog inte av att bli lite eftersatt - även om jag förstår vad du menar med att man vill ha det fint.

Jaha, vi fick två veckor utan VAB . I natt började Gabriel hosta något förfärligt, och vid femtiden kunde varken han eller Lucas somna om. Vid åtta hade G fått feber, och den och hostan håller i sig. Han har mest legat på soffan hela dagen. Efter lunch ville han titta på "Peter Pan", men då somnade han direkt efter reklamen (jag menar direkt - förtexterna på filmen hade precis börjat). Nu har han somnat för natten, men Lucas har hittills motstått alla atacker ifrån John Blund. Hoppas att det inte tar så mycket längre tid nu, för jag är så trött att jag skulle vilja sova snart - och då måste jag rensa upp efter kvällens tacomiddag både på och under bordet först .
  • Milla C

Här har vi VAB-karusel sedan en vecka, så jag har bara hunnit läsa sista sidan, och kommer bara med spridda kommentarer:

Barba: Förstår att tisdag känns väldigt avlägsen. Håller tummar och tår att allt är fint med pyret i magen på VUL.

Assar: Ja, tänk om man kunde dra till Bali för att tänka (eller, kanske slappna av ). Annars låter konversationen i hallen ungefär som här hemma - fast här är det (hittills) endast G som står för både vägran att ta på sig jacka och "kan själv"-karusellen (och täckena, och soffkuddarna )

Ego: VAB-karusell som sagt var. Gabriel fick feber och hosta i söndags - och höll på tom tisdag. Hostan bättre och feberfri på onsdagen. På torsdag morgon vaknar båda barnen pigga och glada. Jippie! Men precis när vi ska gå iväg till förskolan ramlar Lucas och jag tar upp honom - och han är kokhet! Så jag blev tvungen att ringa jobbet och tala om att jag trots allt inte skulle komma dit.
    Vid sextiden på kvällen började Gabriel att klaga på ont i örat. Han fick Alvedon i vällingen och somnade ganska fort - men vaknade efter en halvtimme vid kvart över sju och bara storskrek. Jag ringde 1177, och de skickade oss till akuten i Köping - där läkaren konstaterade början till öroninflamation. Så maken drog den verkliga vinstlotten i fredags: hemma med TVÅ sjuka barn .
    Lucas är fortfarande febrig - och sååå hängig och gnällig större delen av tiden. I morgon bitti ringer jag till VC om han fortsätter att ha sånna nätter som de senaste. Natten till igår fick jag inte sova en timme sammanhängande på hela natten . Natten till idag fick maken ta, men jag ar upp ett par gånger iaf. Själv är jag dessutom också förkyld/allergisk, så man är ju inte på topp direkt.

• Milla C
    Egouppdatering: Hemma igen efter läkarbesök. Slem i lungorna, svullna tonsiller och lite rött i ena örat gjorde att läkaren satte Lucas på pencilinkur direkt . Men han är så duktig och har sugit i sig första dosen utan knot. Men tre gånger om dagen i fem dagar gör att det inte blir någon förskola för honom denna vecka.

Jag måste för den delen ringa till FK. Läkaren skrev ut ett läkarintyg att skicka till FK, eftersom Lucas kommer att vara hemma i mer än en vecka, och hon påstår att det måste vara samma förälder som är hemma. Låter heldumt, oh måste definitivt kontrolleras.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8