Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ela: Gabriel ålade iväg snabbt lååångt innan han satt. Alla sa att "vänta bara tills han lär sig sitta. De är så nöjda, och man kan göra saker och de är kvar på samma ställe som man lämnade dem." Pyttsan !

Assar: Dags för bebis att komma ut och se den underbara världen nu! *Komsi, komsi*
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    {#emotions_dlg.flower} Grattis Assar och Ellie till era guldklimpar! {#emotions_dlg.flower}

Ellie: Usch, så jobbigt att bli inlagd och inte få träffa Alexander. Hoppas att allt går bra nu.

Assar: Här (eller i Örebro, där Lucas är född) tror jag att det är minst 12 timmar de vill att man ska stanna vid andra eller tredje barnet. OM det "blir" en tredje bebis här i framtiden har jag och maken redan bestämt att den gången kommer jag och syskonet åka med hem när maken åker hem.

Ego: Just idag är ett tredje barn lååångt borta. Jag fick ju celiaki när Gabriel föddes, och efter Lucas förlossning har min mage blivit superkänslig mot typ allt - vilket enligt läkarvetenskapen beror på att gallsyran följer med ner i tjocktarmen där den inte ska vara. Nå, idag har jag jobbat i köket på Dam-VM i segelflyg som går här i Arboga, och hållt på med bröd och bullar hela dagen, och ju längre dagen gick desto ondare fick jag i magen . Tror det beror på allt glutenhaltigt jag hållit på med. Summa sumarum: Jag vågar helt enkelt inte skaffa fler barn. Vem vet vad som händer med min mage vid nästa förlossning?
    Sorry för deppinlägg, men jag är så trött på det här nu. Vill ju må bra!
  • Milla C
    johlinn: Jag äter Andapsin, vilket ska lägga sig som en skyddande hinna på tarmen. Fungerar oftast, men inte alltid.

Här är förresten "frukostdetaljen" i fullt arbete . Jag gick upp kvart över fem, och har varit igång med frukosten sedan sex. Bröd som ska bakas, ägg som ska kokas - och så nu det viktigaste: GRÖT!

Tjosan hejsan!
  • Milla C

Och Gabriel var åtta månader när den första tanden dök upp. Lucas tänder dök inte upp förrän strax innan ettårsdagen, men det gick bra att tugga mat ändå .

• Milla C
    Ellie: Lucas är född i början av april, och till honom hade jag en tunn vindfleeceoverall köpt på Lindex. Annars kanske en vindtät, tunn overall (typ skaloverall) och en filt över?
  • Milla C

Mina barn har heller aldrig åkt buss, och Lucas har heller inte åkt tåg - eller jo,musseitåg har de åkt. Lucas t om ångtåg. Jag har lovat Gabriel att nästa gång hela familjen ska åka till farfar och farmor i Sthlm ska han och jag åka tåg dit.

• Milla C

Alldeles nyss fick Lucas några vindruvor, och jag följde efter honom ut på vår uteplats med några till Gabriel också. Vad gör Lucas? Han går fram till Gabriel, såger "Här Gabriel" och matar G med en av sina egna druvorHjärta. Syskonkärlek!

• Milla C
    Assar: Jag förstår precis hur du menar. Jag kommer ihåg när Lucas "fyllde" fyra veckor och jag samtidigt tänkte "Va! Är han redan fyra veckor !" och "Va! Är han bara fyra veckor ! Han har ju alltid funnits med i familjen!" Skönt att Elsa "flyter in" så fint i familjen.
  • Milla C

Jag har just konstaterat att om jag ska kunna åka en heldag till Kolmården med killarna alldeles själv medan maken är borta så måste jag nog ha en syskonvagn . Tror inte att Gabriel orkar knata hela dagen i backarna där...

• Milla C

Kanske ska förklara i syskonvagnsfrågan: Jag åker ensam med Gabriel och Lucas, så det finns ingen som kan bära Gabriel en bit om han blir trött eller så. Skrinda är ju ett alternativ, men när vi var där förra gången hade de familjer som valde skrinda det väldigt tungt i backarna, så jag tänkte att det kanske är smidigare med en vagn. Lucas sover desutom oftast i två timmar, och jag undrar om han ens skulle kunna sova i en skrinda (bortskämd? ). Har hittat två bra och ganska billiga vagnar på Blocket. Har skrivit till den ena, och om jag inte får svar idag skriver jag till den andra och ser om det ger något napp .

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8