-
-
Ja, du kommer få skriva på ett papper med vilken medicin det är och så. Det är tydligen "normen" numera att ge tre ggr/dag. Jag har varit med om det både som förälder och personal de senaste två månaderna.Barbabok skrev 2012-01-08 19:12:49 följande:Ja det vätskade innan, nu är det mer fnasigt. Får se efter imorgon till kvällen. Är det inte bättre då byter jag nog. Får man kräva att fsk ger medicin? Den ska nämligen ges 3ggr/dag.
-
Hormonstinn: Varken jag eller barnen får feber vid maginfluensa (maken vet jag inte ). Det är t om ett av tecknen jag letar efter hos mig själv: Magsjuk utan feber=maginfluensa. Och då smittar man tyvärr i upp till 48 timmar efter sista kräkning/diarré.
juni: Ah, era kompisar läter nästan som min tvillingsyster när hennes dotter var liten. Men då var det verkligen den exakta tiden som gällde. Varje gång, året runt. Flexibilitet=noll. Men nu när dottern snart fyller tolv funkar det bra .
Vi umgås också mest med ett par familjer som funkar "som oss". T ex kom vi en halvtimme för tidigt till familjen vi skulle på middag hos dagen innan nyår. Inga problem alls. Vi roade oss själva medan värdparet klädde om . -
Hörrni, förresten. Jag blev så otroligt undrande över en sak som hände en av de andra tjejerna i en annan tråd, så jag måste fråga er härinne: Har någon av er varit med om att UL-sköterskan vid ett UL talar om att någon kroppsdel på barnet borde ha ett avvikande BF jämfört med resten av kroppen ? För under mina graviditeter var det då ingen som påpekade att killarnas huvud borde ha ett tidigare BF än resten av kroppen pga storleken iaf .
-
Hormonstinn: Vet att flera av tjejerna som väntade barn strax innan mig när jag väntade Gabriel beskrev det som att bebisen "körde runt med högaffel" därnere när den fixerade sig med huvudet. Men jag tycker iofs att det varkar ganska mycket för tidigt för lillebror att fixera sig nu inför förlossningen i april...
-
Hormonstinn: Hoppas att jag inte skrämde dig, för det var inte min mening. Ser nu när jag läser mitt inlägg att formuleringen inte var den bästa . Jag hade en eftermiddag när jag var i vecka 25-30 någonting när jag knappt kunde gå för att det ilade så i bäckenet/baken. Tror att G körde ner huvudet mer då, precis som du beskriver. Men han väntade ändå med att komma ut tills BF-1, och jag hoppas att lillebror väntar ett bra tag han också .
-
Pysslig: Vadå, menar du att maken ska läsa båda papprena du skickat till honom? Och förstå att han ska ta med isg mat ifrån McDonalds hem? Då måste han ju faktiskt göra mer än en sak på vägen hem !
-
Moppen: Men visst var det maken det var synd om när du kräktes, och inte dig .
Assar: Aj, så jobbigt ! Jag har också hört som Liro att mjölkgångarna kan sättas igen med små vita prickar av stelnad mjölk.
-
Inlägg 12000! Så jag passar på att säga: Hurra! Det är fredag !
-
M73: Men, vilken "smygis" du är ! Grattis!!!
Lena: Åh! Din mamma låter precis som min mamma i fint stöttande av döttrars framtidsplaner. Tvillingsyster min blev jättesugen på att byta bana och plugga till BM när hennes dotter var nyfödd, men mamma tryckte ner henne så hon släppte ide'n. Och när jag skulle börja plugga till ingenjör sa min mamma " Teknik och ekonomi? Neej Camilla, jag kan verkligen inte se det framför mig!"