Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Firren: Mina förlossningar började väl ganska lika - med lite spridda värkar sådär. Men sedan skilde de sig åt. Med Gabriel gick vattnet efter 7 1/2 timme, med Lucas tog de hål på hinnorna efter 14 1/2 timme. Med Gabriel hann vi vara på förlossningen i två timmar innan han var ute, med Lucas hann vi vara där i nästan nio.
    Förlossningen med Gabriel tog 12 timmar, förlossningen med Lucas tog 15...
    Gabriel är född på kvällen (17.38) - Lucas är född på morgonen (8.52).
    Gabriel är född på BF-1, Lucas på BF-5.

Får jag välja väljer jag förlossning nr 1, med den kunskap vi hade under förlossning nr 2. Man är mycket piggare om man fått sova på natten än om man haft överdj**liga värkar hela natten och sedan ska försöka samla krafter.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C

Glassgrisen: Om jag får klaga lite så hade nog andra förlossningen kunnat ta flera timmar kortare tid - om inte BM misstolkat vad som stod i förlossningsbrevet. Blev inskrivna 00.01 på natten, och klarade oss ganska bra själva med Profylaxandning och TENS. Vid 06.40 kom BM in och kollar och säger "Jag skulle ju ha velat ta hål på hinnorna, trots att du vill ha en naturlig förlossning". Det stod inte det, det stod att vi kan profylax!!! Jag bad att hon skulle ta hinnorna på en gång, men hon ville att dag-BM, som började 7 skulle ta det beslutet. 07.10 kom samma BM in och berättade att dag-BM "tydligen flexar till 07.30". 07.40 kom dag-BM in och presenterade sig, och berättade att de skulle ha morgonmöte. 08.10 tog de äntligen hinnorna, och 08.52 föddes han.

• Milla C

Asap: Grattis till Elsa !

Cilla: Undrar när de flesta innom läkarkåren ska inse det en sköterska sa till mig en gång: "Om en förälder påstår att något är fel med barnet brukar det vara det". Stackars G .

Zenobia: Jag ställer mig också skeptisk till att läkaren tycker att ni ska testa på egen hand. Om det är allergi kan ju E reagera väldigt starkt, och det vill man ju ha koll på.

• Milla C

Zenobia: Nu vill jag inte skrämma upp dig, men när Gabriel var bebis var det en av trådbebisarna som var mjölkproteinallergisk, och de fick göra ett blodprov när han var sex månader, och fick sedan ett brev ifrån läkaren där det stod "X har ingen mjölkproteinallergi längre. Ni kan introducera vanlig välling till honom." Två timmar efter första flaskan vaknade pojken och skrek för att han inte fick luft. Tur att ambulansen kom på fem minuter...

De fick sedan reda på att just vid mjölkallergier ska man tydligen aldrig prova hemma själv, utan det bör ske på sjukhus under ordnade former.

• Milla C

Chiqita: Hoppas att du antingen sover gott eller hittat rätt sjukhus där förlossningen blir som du vill. Vad förvånade de ska bli där hemma om ni åkt iväg för att de ska fixa golvet och kommer hem med nyfödd lillebror .

• Milla C

Chiqita: Hoppas att du antingen sover gott eller hittat rätt sjukhus där förlossningen blir som du vill. Vad förvånade de ska bli där hemma om ni åkt iväg för att de ska fixa golvet och kommer hem med nyfödd lillebror .

• Milla C

• Milla C

• Milla C

Hääärligt när fånen påstår att den inte kan skicka alls - och ändå skickar tre gånger...

• Milla C

Hoppar in efter en hel dags shopping på IKEA ensam med två barn (Vi kom dit strax efter 10 och åkte 14) för att se vad som hänt med chiqita. Skönt att ni är hemma nu iaf, så kan lillebror få komma ut snart.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8