Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Sarahkka: Är det läkaren som tycker att ni ska köra glutenfritt? För just glutenintollerans är svårt att få rättvisande resultat på tester på om man kört glutenfritt ett tag. Då måste man i så fall "provocera" med glutenkost igen ett par veckor innan man testar.

snuppis: Skönt med HP beviljad. Hoppas att ni får det skönt på kryssningen .

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Asap och Barba: Här får man inte välja att betala istället för allmän förskola (och även när man betalade var tiderna 8-11 varje dag), så jag var tvungen att ha Gabriel hemma när det var lov när jag var arbetslös, men kunde teoretiskt ha haft Lucas där...

Sarahkka: Ah, då förstår jag. Jag fick också negativt på blodprov (tre gånger) med celiakin. Den upptäcktes först på gastroskolpi, men även jag blir jättedålig om jag får i mig något med gluten.
  • Milla C
    Assar: Jag håller med Barbabra. Bakning låter roligare än strykning .
  • Milla C

Barba: När vi kommenterar barnens kläder på förskolan jag jobbar (när de vill visa eller så) så säger vi "Den ser skön ut" eller "Ja, det är ** på din tröja idag" eller liknande. Men så hade vi kommunens genuspedagog arbetande hos oss i flera år också . Men jag skulle faktiskt ta upp frågan med personalen vid tillfälle. Det gjorde jag på Gabriels avdelning, och de verkade mest glada över tips och att någon gjorde de uppmärksamma på deras beteende.

• Milla C
    Syster Norr: Vi har samma förvaring o STUVA-serien som Billa, men med vit front. Vill eg ha en till likadan, men först måste en del annat fixas i lekrummet. Jag tycker vansinnigt mycket om att man kan lägga en spjälsängsmadrass på den och ha som sittplats (IKEAS egna är precis rätt mått).

Nu, tidig sänggång istället för vid 22, som det blivit de senaste dagarna (och "natttjänst" och "morgontjänst" på det eftersom P varit på tjänsteresa).
  • Milla C
    Pupetta: Välkommen! Är också en "långkörare" här i 30+-trådarna. Kom in i "planerar första barnet"-tråden i november -05, fick första sonen i oktober 2006, och en son till i april 2009. Inga fler barn planerade - och maken är ganska säker på att vi är "klara". Jag är inte helt övertygad (speciellt eftersom en kompis fick en underbar son i torsdagsHjärta). Så som du ser är vi en brokig skara härinne .

Jag kommer förresten också ihåg rekordsommaren 2006... Ändå klarade jag mig utan att samla på mig en massa vatten - som jag vet att många hade problem med den sommaren.

Barba: Inte långt kvar nu . Tråkigt av chefen att störa tidigt din första lediga dag. Att datorn behövde tillbaka (som jag läste i en annan tråd) kunde mycket väl ha väntat till en mer normal tid.

Firren: Skönt att bebis i magen inte har planer på att komma riktigt än.

Sarahkka: När barnen har matvägrat har vi inte gjort någon stor grej av det. Gabriel kunde få tokspel om maten inte passade, men det var bara att härda ut en stund - och om det inte slutade fick han gå ifrån bordet. Gabriel åt i stort sett väldigt lite till middagen från strax innan två års ålder till strax innan fyra års ålder. På förskolan har han dock alltid ätit bra - och han har alltid följt sin kurva (och han åt två flaskor välling på kvällarna ) Lucas kan också skrika om maten är "fel", men om man inte bryr sig om honom brukar han äta efter ett tag ändå.
  • Milla C

Vi har också båda barnen bak, och har alltid haft. Säkraste sättet för dem att resa, eftersom deras mamma så lätt blir distraherad ifrån bilkörningen av tappade nappar o dyl om någon av dem suttit fram . De når inte till varandras stolar, men som tur är kan Gabriel numera nå att sträcka saker Lucas tappat till honom - och brukar göra det också, för att glädja sin lillebror (hjärta).

• Milla C
    Barbabok skrev 2012-05-21 10:20:03 följande:
    Så enkelt är det inte, då jag är FL får inte nån annan vabba, jag förväntas ta hand om alla barn. KS medger inte sjukskrivning. Moment 22.

Fast hos oss VAB:ade P ett par gånger när jag var FL och hade t ex ett sjukhusbesök med L för allergitester... Borde ju fungera om man i "varförfältet" skriver att du låg inne för KS kan man tycka . Hoppas det löser sig för er.
  • Milla C

Barba: Grattis här också ! Förstår att det känns underbart att han är här!

Resande: Jag har aldrig haft problem med nattamningen själv, men min svägerska har fått vänja av alla fyra sina barn vid "nattsnuttande" genom att hennes make tagit barnets uppvaknanden i två nätter och erbjudit vatten i nappflaska. Sedan har de sovit hela nätter . Pappan doftar ju inte mjölk...

• Milla C

Barbabok: Hoppas att din rumskompis flyttar ut idag då, så du kan få sova .

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8