Pupetta: Välkommen! Är också en "långkörare" här i 30+-trådarna. Kom in i "planerar första barnet"-tråden i november -05, fick första sonen i oktober 2006, och en son till i april 2009. Inga fler barn planerade - och maken är ganska säker på att vi är "klara". Jag är inte helt övertygad
(speciellt eftersom en kompis fick en underbar son i torsdags
). Så som du ser är vi en brokig skara härinne
.
Jag kommer förresten också ihåg rekordsommaren 2006... Ändå klarade jag mig utan att samla på mig en massa vatten - som jag vet att många hade problem med den sommaren.
Barba: Inte långt kvar nu
. Tråkigt av chefen att störa tidigt din första lediga dag. Att datorn behövde tillbaka (som jag läste i en annan tråd) kunde mycket väl ha väntat till en mer normal tid.
Firren: Skönt att bebis i magen inte har planer på att komma riktigt än.
Sarahkka: När barnen har matvägrat har vi inte gjort någon stor grej av det. Gabriel kunde få tokspel om maten inte passade, men det var bara att härda ut en stund - och om det inte slutade fick han gå ifrån bordet. Gabriel åt i stort sett väldigt lite till middagen från strax innan två års ålder till strax innan fyra års ålder. På förskolan har han dock alltid ätit bra - och han har alltid följt sin kurva (och han åt två flaskor välling på kvällarna
) Lucas kan också skrika om maten är "fel", men om man inte bryr sig om honom brukar han äta efter ett tag ändå.