Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Grattis Syster norr till lillasyster!! Hoppas ni alla mår bra och att det inte blir någon tvåbarnschock.

Grattis Pysslig till 1-åringen! Galet att det redan är ettårsdagen.  

Snuppis jag hörde inte av mig till folk när vattnet gått och vi åkte till förlossningen just för att jag inte ville ha massa frågor om bebis kommit. Sen var det gott om tid att texta när bebis var ute (föddes vid 3 am) och vi väntade på att få komma till riktigt rum. De hade så fullt upp så jag fick ligga kvar på förlossningen i den obekväma sängen i timmar och det fanns ingenstans att sova. Stackars folk fick ju sms galet tidigt på morgonen men det var då tiden fanns, haha. Hoppas alla andra också har sina mobiler på ljudlöst på natten.  

• Resande
    Firren jag blev igångsatt med N. Var bara 1,5 cm öppen och de satte igång mig precis ett dygn efter vattenavgång (på "Ö-land" fick man inte gå längre än så). För mig gick det extremt snabbt och hela förloppet tog bara 9h totalt. Från att de satte droppet så började värkarna omedelbums och fortsatte sedan i ett. Problemet för mig var att N låg så högt upp, "felvänd" och när krystvärkarna väl satte igång så sjönk han aldrig ner. Efter att ha krystat i 2,5 h syntes inte ens huvudet än. Vet att man absolut inte gör så i Sverige och att man inte ens börjar krysta om barnet ligger så långt upp. Många säger att smärtorna gör så mycket mer ont med dropp men jag hade inga svårigheter att vända mig inåt, slappna av och djupandas. Tyckte det var betydligt värre med andra förlossningen som kom igång av sig själv, för jag lyckades inte vända mig inåt och djupandas som första gången. 

Zazz jag har minne som en guldfisk men vi har väl pratat diverse gravkrämpor.  
  • Resande

chiqita där fick jag också ont. Det är styrketräning som gäller sa naprapaten jag gick till.

Firren så hade jag också natten innan P föddes. Hoppas det är på G snart! 

• Resande
    Kasperina du är inte allergisk mot gräspollen? Tänkte om det var vad som slagit till istället för ögoninflammation? I vilket fall så hoppas jag du blir bra fort för det är verkligen inte kul med röda, svullna, kliande ögon.

Zazz lycka till idag! Man måste absolut inte ha några som helst symptom, en del har ju inget förutom utebliven mens. Jag har åkt på illamående under mina graviditeter som börjar någon gång runt v.8.

Firren mina grabbar har rört runt massor i magen men föredrog oftast höger sida av någon anledning.

Billa enligt Olga (som någon vänlig själ länkade till när vi pratade om magträning sist) ska man nog hålla minst en minut och göra det tre ggr med 15 sek vila emellan. Men det är nog klokt att göra som Galia säger och variera. Jag börjar på tå och går sen ner på knä när jag inte orkar mer, står så länge jag orkar vilket inte är speciellt länge i nuläget. Länk till bloggen: blogg.mama.nu/olgas-blogg/ 

Chiqita vad jobbigt med lederna! Jag har fått tillbaka min foglossning värre i perioder, antar det hänger ihop med hormonerna. Om jag anstränger mig genom att t.ex gå en långpromenad så har jag genast fogvärk igen.

Galia vad härligt att allt såg så bra ut! Vilket lågt bt du har. Jag tycker alltid det är så fascinerande hur olika alla kroppar och graviditeter är.

M73 jobbigt med munsår. Hoppas det försvinner fort och att förlossningen drar igång snart. Låter långt borta med juli när man är i dina skor, men annars känns juli galet nära. Hur sjutton är vi framme vid midsommar nästan när jag inte ens upplevt våren än.  
  • Resande

Zazz man kan ta progesteron för att stärka men oftast tar man det direkt från plus. Är du längre fram i graviditeten så tror jag inte det är någon idé. Sen kan du ju själv ta extra folsyra, B-vitamin och finns väl de som kört på D-vitamin också. 

• Resande

Kasperina misstänkte att du är allt för van vid diverse allergier och att du hade fått något annat. Hoppas det ger med sig fort och att du kan ta dig till jobbet imorgon.

Zazz hur har det gått? 

• Resande
    Firren vad jobbigt med alla förvärkar så man inte får sova. Fast å andra sidan är det ju ett tecken på att förlossningen förmodligen är väääääääääääldigt nära. Kroppen övar ju uppenbarligen och oftast startar det ju på natten just för att man ligger och slappnar av. Håller tummarna för att bebis ska titta fram under morgonen nu men att du får vila någon timma först.

Galia det är betydligt bättre tack. Tror jag hade något riktigt hormonrus där som sänkte mig totalt. Kroppen kämpar fortfarande med att återgå till det normala men humöret är bättre (om du frågar mig, resten av familjen är nog rejält trötta på mitt ilskna humör hehe ). Vad jobbigt att behöva kräkas så ofta och mycket. Hoppas du ska slippa fler gånger nu under graviditeten. 

Billa tror absolut det hjälper med plankan även om man kör korta stunder eftersom man använder så många muskler. Jag gjorde bara under några sekunder första dagarna och hade ändå träningsvärk överallt!

PW bra att ha gått ner så mycket i vikt. Det är vad jag har kvar att gå ner för idealvikten men pallar inte köra någon diet. Jag blir så sjukt fixerad vid mat då. Tänkte försöka få tummen ur att gå till gymmet ett par gånger i veckan nu och kanske inte äta godis och chips varje kväll.

Chiqita fina namn. Hur kan han vara över 10 v när han föddes precis?

• Resande

Det är ju perfekt föda-barn-väder här i Stockholm i alla fall så vi får hoppas de är snälla och kommer ut nu då. Komsi, komsi bebisar som står på tur! 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8