Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Kaz och Hemulen välkomna in! Kul att fler dyker upp med Stramalj.  

• Resande
    Vi 4 välkommen!! Stackarn som mår så illa, det är ju så förlamande att må så där hela tiden. Hoppas du hittar något som fungerar för dig. Vad knäppt att man inte får göra FVP i ert landsting, blir galen på alla olikheter i landet. En del erbjuder ju t.ex KUB till varenda människa oavsett ålder och i andra landsting får man tjata sig till det och betala full pris även om man är närmare 40. Hoppas ni hittar något ställe som kan hjälpa er att få svar utan allt för lång väntetid. Kram!

Stramalj fick du någon trevlig bm? Gick allt bra idag?

Ela både maken och jag konstaterade i helgen att det kommer vara en stor sorg den dagen man stänger dörren för barnförsök för gott. Hur nöjd man än må vara så är det ju ett stort steg och något man måste vänja sig vid tror jag, om man inte är så där 110% säker på att absolut inte vilja ha fler barn för då kanske det kan vara lite lättare.
  • Resande
    Jossan vilket dåligt bemötande! Min bm skrev till UL-stället att det var osäkrt när äl var och att det var en stor diff mot att räkna från senaste mens. Sen visade sig på RUL att mina beräkningar när äl varit stämde på dagen. Jag hade ju gjort ett misslyckat IVF och fick mens på ruvardag 5 eller 6 och sen kom äl en hel månad senare just precis den enda gången vi hade sex på flera månader. Då var det rätt lätt för oss att veta när befruktningen skett... Konstigt att du inte fick svara på några frågor på ul. Det är inte ovanligt att bebisarna är lite små och växer på i sin takt men det är ju viktigt att ha koll så att de faktiskt följer sin kurva. Skönt att du har en back up plan med en bra gyn. Kram!

Vi4 lider med dig, de sista dagarna innan vul är en plåga. Hoppas du kan distrahera dig med diverse saker fram tills dess. Under mina graviditeter har jag alltid mått extremt illa och varit sjukt luktkänslig från ca v.7 men illamåendet har alltid varit som värst på kvällen och när jag varit extra trött. 

FB hur mår du? Tänk att det är så nära med BF?! 
  • Resande

Galia precis så hade jag det också med illamåendet. Värst på kvällarna och när man var trött, svårt att vara hemma för man mådde så peck då medan man på jobbet inte hade lika mycket tid att känna efter. Sen mådde man å andra sidan sju resor värre när man väl kom hem från jobbet och låg på toa halva kvällarna. Fast mitt varande tack och lov inte så himla många veckor.

Vi4 håller med övriga om hur j-a sjukt att ni fick gå två veckor och vänta på mf när läkaren genast insett att mätningen blev fel. Jösses, speciellt med er bakgrund. Fy sjutton för att såna människor ska få jobba med så känsliga saker. Morr!!!

Jossan vad skönt att din ledsamhet blivit ilska, hoppas du kan göra något bra av det. Svårt att veta vad man skulle göra själv men självklart en extra koll men jag hade nog väntat ett par veckor för att ge bebis en chans att växa till sig (och då kunna jämföra lite med förra ul). 

Kaz kul med vagn, mindre kul med ömma revben. 

• Resande

Galia tack! Det förklarar varför jag var så trött och vimsig sist vi sågs och började prata om två olika saker samtidigt. Gjorde KUB i början av veckan och allt såg bra ut så nu ska vi börja berätta för familjen. Vill inte att de ska få veta på jobbet än eftersom jag väntar på tillsvidare tjänst. Tycker det är lite jobbigt att berätta här också eftersom jag vet att vi har så många kämpare som längtar och så gärna vill få större familj...

• Resande

Älgen det vet man aldrig men är väl beräknad till runt 26 sept (tror jag). Det var ännu en väldigt konstig mens och försenad äl, precis som förra gången vi lyckades själva. Verkar som om det är enda gången det kan lyckas bli något är när äl är en vecka sen.

• Resande

Vi har inte ens berättat för familjen än så skriv absolut inget på FB om ni känner mig där!!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8