Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Uppi massor med kramar till dig. 

Jossan jag har hört att det ska vara bättre att ligga på vänster sida och att man helst inte ska ligga på rygg men själv vaknar jag på alla sidor utom magen (ibland på mage också även om det gör ont). Allt vi kan göra är väl lyssna på kroppen och ligga på det som är mest bekvämt (eller snarare minst obekvämt ).

• Resande

Uppi tänker på er.

Snow jag tror kroppen blir gravid om den är redo. För att få göra Ivf bör slemhinnan vara minst 7mm tror jag, så är den för tunn lär väl inget kunna fästa.

Kate hoppas du börjar må mycket bättre snart. Det är lättare att glädjas när man inte mår skit hela tiden.

Jossan stackarn. Hoppas du kan äta normalt snart. Inte konstigt magen blir mindre och ändrar form efter kräkningar. Min är jättesvullen så skulle jag få tömt tarmen någon gång så skulle min mage säkert bli pluttig den också. (Nu är den pruttig istället).

Mosing vilken tuff resa för syrran och man. :(

• Resande

Snow drickande platta
    Jag vet inte hur det är men sannolikheten för att bli gravid om slemhinnan är för tunn borde inte vara så hög.. Bra om allt kommit ut så du slipper göra mer. Hoppas det tar dig snabbt igen och att allt får gå bra hela vägen.

Jag börjar få foglossning, och sammandragningar. Magen är stenhård, Förmodligen för att jag är så förstoppad trots linfön, torkad frukt, plommonjuice, kiwi, kaffe.

• Resande

Vi 5 vad jobbigt det låter!! Lämna blod är ju jobbigt i vanliga fall så jag kan inte ens ana hur du mår. Hoppas du kan få upp värdet snart. Ät allt järnrikt du kan komma på.

• Resande

Galia var hittar jag det?

Vi5 äter linfrön som de är men inte i tillräcklig mängd. sån där lavemang (till fogar ) kan man kloa det receptfritt? Jobbigt med snyltgäst men vad bra att maken sa åt honom att shoppa. Han ringer nog från butiken och avbokar firandet. ;)

Snow jag är i v27. Galet när man precis plussat

• Resande

Ela

Kloa lika med köpa, vilket säkert gick att lista ut.

Jossan första grav fick jag rejält ont i fogarna i v9, andra lite senare men värre snabbare och det var framfogen som var värst. Skrek när bm snuddade för att mäta. Nu har bakfogen strejkat mest och fram börjar ge sig tillkänna. Men det har kommit sent, och med tanke på heltidsjobb, mkt promenader i trappor och extremt mycket visningsstädande får man vara nöjd.

Ska bli kul att höra vad det blir för mat idag Vi5. Hoppas dina vitaminer gör susen så du kan få upp järnvärdet.

Kan man ta B12 som tillskott? Är det sånt man kissar ut eller lagras det?

Tack för tips, ska börja koka gröt till frulle med diverse frön i. Från och med måndag.

Trevlig midsommar!

• Resande

Uppi sitter här och gråter efter att ha läst från dig. Vad svårt att behöva ta farväl av lillebror. Massor med kramar till er alla.

• Resande

Jossan risken är väl att du inte får byta nu när det är risker med grav? Jag valde bet gravförsäkring med TH eftersom de verkade ha bäst villkor. Kommer teckna barnförsäkring fortast möjligt, blev ju strul sist då P blev inlagd på sjukhus tio dygn gammal. Kolla extremt noga innan du byter så att du får ändra utan strul.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8