Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Gabi kan tyvärr inte jobba hemifrån då jag inte har tillgång till våra system osv.

Billa vad knäppt att man ska behöva trixa. Det är väl bra man gör vad man kan för att jobba tänker jag..

Stramalj länk fungerade ej men kommer att leta när jag sitter vid datorn.

Jossan tycker övriga gett så kloka råd redan. Hoppas ni hittar något som fungerar för er. Kul att er dotter trivs så bra på föris. De säger väl att barn många gånger mår bra av att gå när de fått syskon just för att där är rutinerna som vanligt och hemma har man inte fullt lika roligt längre.

PW hade låsning i höft som släppte. :) Fick däremot asont i bröstrygg så något hände där som jag får ta upp på nästa möte.

• Resande

Stramalj lyckades läsa på. Tyckte den här läkaren skrev dåligt intyg så hoppas det duger för Fk. Kanske med intyg från sjukgymnasten också.

Spammar tråden nu när jag ligger vaken ännu en natt.. Börja bli jobbigt med alla dessa sömnlösa nätter.

• Resande
    Vi5 jobbigt med alla krämpor. Hoppas det är ofarlig allergi som går över omedelbums så du slipper klådan. Svårt när man inte har någon som kan ta äldre barn vid förlossning, hoppas allt startar lagom på morgonen för att hinna lämna av på föris och sedan kan pappa hämta efter förlossning vanlig tid från föris.

Elsis hoppas det fungerar bra med barnvakten, skönt om man hade någon som kunde hoppa in och avlasta vid behov.

Billa tack för uppdatering och hälsa gärna Jossan om du hör av dig till henne. Hoppas hon mår bättre snart och att allt flyter på hemma för dem.

Elsis och Lia skönt att ha börjat förbereda för bebis ankomst. Vi håller på med visningar så jag hoppas innerligt att den här bebisen stannar inne tiden ut för vi har inget redo. Tror inte ens jag skulle hitta bebiskläderna i dagsläget om jag ens försökte rota fram dem.

Själv är jag hemma sjukskriven idag. Det är verkligen inte lätt att jobba nu eftersom det gör ont överallt. De här bäckenbesvären kom visserligen senare men sjutton vad mycket värre det blev fort. Det är en plåga att sitta, stå, gå eller göra någon annan rörelse. Kunder skrattade åt mig igår när jag försökte röra mig inne på jobbet. Våra sommarvikarier är klara med sina utbildningar och tycker sig kunna allt och vara för bra för jobbet hos oss samtidigt som de frågar om de mest grundläggande saker heeeeeeeela tiden, vilket gör att jag måste röra på mig extremt mycket ("springer" mellan de båda). Tack och lov har vi en ny person också som är så sjukt snabblärd, ödmjuk och intresserad. Man visar nya saker så sitter de direkt och tas emot på ett bra sätt. Solig Ger åtminstonte lite balans och gör så att jag inte blir helt galen på kuppen. Vi har sjukt mycket information i våra datorer men de som redan vet allt vägrar kolla där och gör mig till sitt uppslagsverk. Jösses. Skrikandes
  • Resande

Vi5 vad bra du blev kollad men ledsamt läkaren ska vara borta ett år. Hoppas Tavegyl hjälper.

Snow bf 24/9. Fråga på bara. jag minns inte andras bf heller.

Kaz kram

Har sovit någon timma inne, undviker solen. Vågar inte resa på mig för vet hur svårt det är efter en lång stund i soffan..

• Resande

Vi5 de flesta blir nog bara glada om ni frågar inför förlossning. Om förisvän lovat att hjälpa till så tror jag säkerligen de är ok med nattligt samtal också, men dubbelkolla nu så vet du.

Min foglossning började bli värre på semestern så runt v. 29-30 med totalt haveri i v.32.

Älgen vad mysigt med nya vänner, vi är inte där än. Ska bli bättre i höst när N bara får gå 15 h och se om någon kompis vill hänga på. Han leker med en granne nu i alla fall vilket är fantastiskt.

Tur jag sov igår för det blev inte många timmar inatt. Fattar inte hur jag ska klara jobba två dagar nu, men får väl göra det jag orkar helt enkelt.

• Resande

Vi5 jag antar det tar ända in i sept innan jag får besked (arb.giv skickar väl in efter 2 v?) så jag provar att jobba ett par veckor och blir jag sämre så ber jag om sjukskrivning på heltid. Finns inte så mycket att välja på. Kan man inte röra sig så kan man inte. Får väl se till att nästa läkare motiverar bättre och jag får beskriva min arb. situation.

• Resande
    Elsis vi pratade just om det här hemma härom kvällen- att vi båda avskyr när andra försöker uppfostra våra barn. Det är helt ok att säga ifrån om barnen gör något de inte får när de är där, typ hoppa i soffa, riva bland ömtåliga saker eller liknande men försöka bestämma över annat och ha åsikter om deras matintag hatar jag. Vi har diskuterat att svärföräldrarna inte får ha barnen för mycket även om de skulle vilja, eftersom vi inte vill att de ska börja "uppfostra". Här är det ju också känsligt om man säger till minsta lilla och det är inte ok när flera personer säger till ett litet barn. Vi kommer på oss själva att göra så ibland, dvs ena föräldern säger till om något så hoppar den andre in och börjar ha åsikter. Vi måste påminna oss om att det räcker att en tar tillsägelse/diskussion eller vad det än må vara med barnet så man inte gaddar ihop sig. Skönt att det blir din mamma som kommer nu för det är alltid lättare att säga ifrån till sin egen. Hoppas det går bra med barnvakten och att denne klickar med barnen.

Milla grattis på bröllopsdagen! Hoppas ni får ett riktigt mysigt firande. Även om barnen inte är vana vid att vara utan er så lär de fixa en natt och dessutom har de varandra. 

Jossan vad kul att "se" dig. Låter hemskt med varböld, hoppas det ger med sig fort. Skönt att bebis mår så mycket bättre än någon vågat hoppas på. Vad hemskt att hon legat så inklämd i magen.

Kate fy för att må dåligt fortfarande. Hoppas verkligen det ger med sig snart för det tar ju så på krafterna. 

Kaz och Elsis grattis till nya syskonbarn.  

Vi5 vad bra att kliet lagt sig lite. Jag var tvungen att ta tavegyl som yngre och reagerade alltid lite konstigt på det. Fast fortsätter du må konstigt så ring bm för att höra så du inte behöver komma in på extra koll. Hoppas fogarna bara knasade tillfälligt för dig och inte blir värre nu.

Jossan tror det är Elsis och Lia på tur och sen typ jag, Stramalj och Vi5 är väl där i krokarna också har jag för mig... 

Gabi gulligt med lillebror som ska heta samma. Vår äldsta tyckte ju bebis skulle heta samma som lillebror gör, vilket kanske vore praktiskt eftersom jag blandar med allas namn.  
  • Resande

Massa ego:
    Skönt att få vara hemma idag för igår mådde jag verkligen inte bra. Hade extremt ont i magen hela dagen (mest långt ner men i hela paketet, kan inte definiera var exakt), väldans mycket sammandragningar och mådde allmänt dåligt. Det var inte typiska förvärkar som går i vågor utan bara massa sammandragningar när jag reste mig från sittande eller liggande, böjde mig för att plocka upp något osv. Funderade en stund på att ringa förlossningen för att rådfråga när man behöver kolla upp magontet men eftersom mitt blodtryck var bra och jag inte hade svullna ben eller liknande så tänkte jag att det nog var lugnt... Bebis rörde sig också som vanligt så det kändes fånigt att ringa... Skäms

Mitt bäcken gör verkligen ont och det är svårt att röra sig. I morse lämnade jag barnen på föris och la mig sen och sov några timmar, så himla skönt att bara få vila och inte göra något alls idag. Har slängt in en stek i ugnen som får laga sig själv men för övrigt tänker jag inte lyfta ett finger. Måste så klart röra mig med jämna mellanrum för att inte stelna till men det är gott att bara få vila.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8