Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Galia hoppas det funkar!

Själv har jag för första dagen klarat mig utan tabletterna. Har nästan kräkts av lukter ett par gånger men det har gått över. Trots lång arbetsdag så mår jag ändå relativ ok så kanske har det värsta lagt sig.. Hoppas det!

• Resande

Tack alla

Pysslig japp fyran, det är en.

Siggan ha lite lekar i bakfickan om det behöver styras upp. Tex musikstopp och liknande. Hoppas det går bra.

• Resande

Pysslig det blir mitten på mars om allt går väl. Blir nog till att fira 40-årsdag på BB.

Vi5 ibland undrar jag hur orken ska räcka till men vi får lösa saker runt om helt enkelt. Minska ner på det som inte är viktigt och fokusera på barnen. Vi sover ju helt ok på nätterna och då ökar energireserven.

• Resande

Men oh vad underbart Snow! Så glad jag blir! Hoppas veckorna går fort och att ni får fortsatt goda nyheter. Kram

• Resande

Jemema vi äter det rätt ofta och gillar det. Det behöver vara sås till och då är det supergott.

• Resande

Galia vad skönt det såg bra ut.

Jag mår bättre men har någon magstrul just idag.

• Resande

Galia det har hänt några ggr att jag förstått det inte var tarmarna som sprattlade. Ser fram emot att känna det oftare.

Galia- hur mår du nu?

Snow usch förstår det känns tufft att ta emot beskedet. Hoppas mannen orkar och att ni får glada besked.

Jemema barnkammarböcker, tavlor, pall (eller annan möbel), fruktträd om ni bor i hus, ryggsäck. Kommer inte på mer nu.

• Resande

Galia låter tufft. Hoppas du mår bättre snart.

Jag har också ont i fogar redan och mår illa till och från. Behöver inte kräkas även om jag funderar på det ibland (känns som att det kanske skulle lätta lite då). Sov ytterst lite inatt och känner mig då genast mycket sämre trots jag ätit bra.

• Resande

Snow håller tummarna!

Hoppas allt ser fint ut imorgon Galia och att fogarna inte krånglar för mycket. Skönt att du haft flera dagar utan illamående.

Jag är redan sjukskriven 50% pga fogarna. Har så ont att jag skulle vilja ligga och gråta hela kvällarna. Det finns det inte tid för när man redan har barn. Klarar att sitta max fem min åt gången så det är tufft att jobba. Var hos sjukgymnast idag och hade låsning i ryggen så förhoppningsvis kan det bli liiiite bättre nu när det släppt.

• Resande

Galia aj då, jag som läste att du inte mått illa alls. Det lät ju mindre kul att du fortf är dålig även om det inte är konstant. Stackarn! Kolla upp fogarna hos sjukgymnast för varje gång jag haft extremt ont så har det varit en låsning som försvinner genom en liten övning. Maken gör mer men svårt att låta bli att sköta saker själv.

• Resande

Snow underbara nyheter!! Måste gråta lite glädjetårar.

Jemema jag har alltid fasat ut men då för att bebis valt det. Brösten har vant sig snabbt. Vill du sluta tvärt så får du nog pumpa en del i början men förhoppningsvis går det relativt snabbt. Det är ju så olika hur mycket man producerar och hur känslig man är.

• Resande

Hej hur är det med alla?

Har någon tips på vad jag kan göra- jag har så fruktansvärt ont i magen. Den är stenhård och det gör även ont i ryggen. Var på kontroll och kurvan visar inte sammandragningarna men ont har jag ändå. Tappen var något kortad vilket den kan vara när man fött barn (eller så påverkas den av sammandragningar, vem vet). Kan det vara förstoppning som får en så här plågad? Tror inte jag är det men vem vet när magen är som den är... Bebis hade borrat ner sig rejält i bäckenet men med tanke på att mina gått från ruckbara till helt rörliga innan tidigare fl så är det väl inte så mycket att fundera över. Jag har privat bada, ta alvedon, sova, vilar gör jag redan hela dagarna pga förhöjt blodtryck. Urinsticka visade inget konstigt. Någon som har tips på vad jag kan testa?

• Resande

Galia utan att gå in på detaljer har jag aldrig (nästan) i hela mitt liv gått dagligen men går tillräckligt ofta för att känna mig ok. Har inte märkt någon förändring där men får väl se till att bli riktigt lös en dag för att se om det hjälper. Har ringt bm och bett om att få lämna urinodling. Lyckades få ihop fyra timmar utan att kissa så nu ska väl resultatet visa korrekt. Läkaren igår var inte precis bra och hade inget vettigt att säga. Hon tyckte ju bara det var bra om jag slapp igångsättning... Helt ärligt känns det som när vattnet gått så alla rörelser från bebis känns mycket värre och trycket nedåt är kraftigt. Tur jag ska på ul imorgon för då vet jag om alla flöden är ok och om bebis har vatten. Jag får kanske leva med den här känslan resten av graviditeten, är säkert bara en ny krämpa ihop med resten. Bt var bra i alla fall på ca 130/80.

Jobbigt att du fortfarande ska behöva kräkas stackarn. Måste vara extra jobbigt nu med stora magen i vägen. Inte konstigt du är trött på kvällarna! Jag hade hoppats de skulle kunna gå några lugna veckor utan massa illamående och spyor. Snart framme vid bebis, tack och lov! Jag tycker också andras graviditeter går snabbt och den egna segar sig fram. Alla försöker uppmuntra genom att peppa att det bara är 6-8 v kvar... "Bara"...

• Resande

Galia allt såg bra ut idag. Även mitt flöde som var dåligt sist var ok nu. Det måste ju innebära att bt-medicinen gör nytta. Svärmor följde med så det var synd vi fick en läkare som vägrade visa något extra utöver flödena. Sist fick jag se diverse kroppsdelar. Det viktiga var ju så klart det hon kollade men hade varit gulligt att visa en fot eller ansiktet eller något.

• Resande

Galia för egen del var det lugnt men första gången svärmor får se bebis på ul. Huvudsaken var ju att allt var ok, det var ju det fokus låg på. :) Igångsättningen blir nog i v39 men samtalet inför veckan innan tror jag. Har inte fått tid än från Aurora. Jag hoppas på ett Tul om ett par, tre veckor om bebis inte kommit innan dess. Har fått för mig att han är på gång pga alla sammandragningar och att han lagt sig så långt ned, men det kan ju bara vara pinvärkar jag behöver stå ut med många veckor till. Tänk om det fanns en liten knapp som kunde hoppa fram och berätta att om ett par dagar kommer bebis.

Hoppas du kan få må bättre i helgen! Kram

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8