30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Kan hon inte fått i sig virus via någon av er utan att ni smittats? Det kanske inte behövs någon större mängd till en plutt? Typ från att ha sugit på ett finger eller liknande?
Kan hon inte fått i sig virus via någon av er utan att ni smittats? Det kanske inte behövs någon större mängd till en plutt? Typ från att ha sugit på ett finger eller liknande?
Galia vad skönt att det är mycket bättre. :)
Chiqita gulligt!
Firren vad har vi inte konflikt om?! Ibland flyter det på rätt smidigt och vissa dagar vill jag stanna på jobbet. N kan börja morgonen med att bråka för att man inte hämtar honom från hans rum, bär på rätt sätt, inte kan bära alls eller något annat motiv. Sen är det bråk om frukost, var det ska ätas och vad. Även om man gör precis som N bad om så kan det nog dyka upp ett hysteriskt anfall där också för man gjorde något annat fel eller så hann herrn ändra sig medan man fixade osv. Sen är det inga problem att klä på sig utom vissa dagar då han blir bebis och inte klarar något alls (kan normalt ta på allt från kalsonger till strumpor, overall och båda handskarna med hjälp av munnen). Sen kan man hinna med en konflikt om lek/film/tandborstning innan det är dags att klä på sig till dagis. Ibland kommer vi ut genom dörren friktionsfritt (om man ignorerar det faktum att jag även har en 16-månaders som hatar ytterkläder och antingen kör plankan eller ormen) och andra dagar kan det ta 30 min för att bli klar med påklädnad, om man ska ha med leksak i bil, hur man tog sig till bilen osv. Har man en riktigt dålig dag kan det vara fullt tjafs hela vägen in på föris. På eftermiddagarna är det antingen glada miner eller så är det hämtning from hell där allt som strular gör det. Sen kan det vara hysteriskt hela vägen hem, hemma och allt når så klart sin topp vid den så lätt konfliktfyllda middagen (fel mat, fel ställe han måste äta på etc). Sen är det ofta ett litet tjafs vid läggning för helst ska bara mamma göra detta så när pappa gör det kan det blir mycket gap, skrik och spring. Nu vill jag bara säga att vi faktiskt har en helt fantastiskt omtänksam, klok, fin, generös och underbar son men man kan bli lite less på de dagar när det blir mycket arga skrik, hysteriskt gråtande och utbrott. Det har blivit bättre men så fort N blir övertrött och får för mycket intryck så kraschar han och behöver avreagera sig. De långa dagarna på dagis är inte så lätta så ibland måste man lätta på trycket hemma och oftast är det jag som får de värsta konflikterna. Jag kan också brusa upp, skrika och gapa så vi är nog rätt lika där. Vi ber om ursäkt och pratar om det som hänt så vi växer båda från konflikterna. Vi tjatar mycket om mat, klä på sig och komma iväg till dagis i tid. Sen blir det ibland bråk om t.ex vi handlar och N blir för uttråkad, P tar över scannern osv. Blodsockerfall brukar ge griniga barn och mamma så det försöker vi tänka på...
Blä paddan skrev ihop allt. n använder alltså inte munnen till att ta på annat än andra handsken när den första redan är på.
Chiqita jag har haft likadant. Det tog väldigt lång tid efter att jag fått P som det slutade knaka och knäcka i fogarna. Det kan fortfarande göra lite mer ont vid mens. Jag fick göra den där när man står på alla fyra och sträcker ut ena armen rakt framför sig samtidigt som motsatt ben stäcks bakåt. Sen körde jag även den där man ligger på rygg med fötterna i backen och böjda ben (eller bästa är att ha fötterna något högre upp) och sen lyfter man rumpan så högt det går och sakta ner igen. Är urkass på att förklara så förstår du inte är det bara att fråga.
Men ooohhh Stramalj vad jobbigt med provet och att behöva vänta en hel vecka på nytt. :( Finns det inget du kan göra tills dess, typ höja pyttelite mer el nåt? Kram
Elsis det verkar rätt vanligt att barn inte klarar fullkorn. Vi har valt bort det i barnens välling just för att vi hört att en del barn inte klarar att hantera det förrän de är några år gamla. Testa att byta ut och se om det blir någon förbättring. Krya!
Firren aj med bitande! Förstår om du vill sluta amma.
Stramalj tänker på dig! Hoppas det gick bra igår och går bra imorgon.
Stramalj hoppas högre dos funkar bra nu. Hade bytt med dig idag om jag kunnat, förstår om du är ett vrak. Tummarna är fortsatt knipna.
Stramalj jaaaaaaa!!! Underbart att höra, ryser av lycka.
Fisken vad spännande med fsk- start. Vår plutt fick ju börja vid 15 mån och det går kanon. Hoppas det blir lika lätt för er.