Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Asap shit vad snabb förlossning du hade!

• Resande

Ida jösses vilken dag! Du får verkligen unna dig massa choklad (ta något utan nötter eller annat som kan riva sönder något mer i munnen). Då måste du ju bara få en helt fantastisk dag imorgon.

• Resande
    Selenea grattis och välkommen! Vad härligt med tvillingar, det var på tiden att någon av våra kämpare kom in och hade såna härliga nyheter. Klart du ska hänga på här. Det är bara att skriva så mycket man vill och orkar och ingen tar illa vid sig om man inte orkar kommentera tillbaka.

M73 jag har för mig att man säger att hallonblad bör vänta till v.34. På Ö-land drack jag det från tidig graviditet men så föddes ju N tre veckor tidigt också.  Tens kan man väl ha på valda delar av kroppen redan tidigt men för att ha det till förlossningen kanske kan vara bra att beställa någon vecka innan så man hinner öva på hur den fungerar. Jag tänkte aldrig på att skaffa en och hade inte med egna klisterlappar till fl så där kunde jag inte låna deras apparat. 

Kasper tjohooo vad underbart! Grattis till v.13, stort.

Barba stackars dig med såna smärtor.

Vinkevink alla! 
  • Resande

Sorry nu kommer jag bara in och klagar igen. SkämsÄr så himla trött på att vara sjuk. Har suttit på gynakuten i fyra timmar idag. Det var bara två personer som satt där när jag kom men det tog över två timmar innan första personen fick komma in och den stackarn hade rund mage (alltså inte synd att hon var gravid men vad läskigt att vara på gynakuten om man är gravid menar jag). Jag var där eftersom jag har så ont i magen att jag har svårt att röra mig, sjukvårdsupplysningen tyckte jag skulle kolla upp det. Enligt läkaren var det inte gynekologiska besvär så han tyckte jag skulle boka tid på vårdcentralen. Han misstänkte jag kanske drabbats av tarmfickor. Jag hoppas besvären går över snart så jag inte behöver ränna till VC igen, var nämligen där i torsdags pga bihålsinflammation (som jag bara fick kortison-nässpray för). Mitt huvud är fortfarande helt igenbommat så kortisonet har inte hjälpt speciellt bra. Kräks Blääää, är så trött på sjukdomar!! Vi har inte haft många friska dagar i den här familjen det här året. Maken ville bygga färdigt trappan ute så svärmor var snäll och tog pojkarna idag. Det hade gått jätte bra så hon vågar nog passa båda fler gånger.

• Resande

Barba vad skönt att du får KS! Hoppas du och mannen kan hitta ett sätt att kommunicera nu innan också så att ni båda är nöjda med allt runt omkring bebis ankomst.

• Resande
    Idavi vad skönt att mamma fått komma hem. Hoppas hon återfår krafterna snart. Angående trilskande treåring så har vi samma här. Han är lite lustig också för han är ju blöjfri sedan semestern (utom på natten) men vägrar gå till dagis utan blöja. Jag brydde mig inte om att bråka utan tog på blöja och sa att han kan ta av den när han är redo. Vad gäller bråk på hemvägen så skulle jag nog viska att det finns en smoothie (typ Ellas eller om man har med en hemgjord i kopp med sugrör) som hon kan få när ni kommer ut. Om man gör något speciellt om är lite hemlighetsfull så kanske det blir roligare och mindre tjafs. Men det är ju tufft för dem att gå långa dagar så det är klart att föräldern får ta tjafset. Det kan ju även funka att ta med en liten matlåda som du sätter olika saker i varje eftermiddag och så får hon öppna den när ni kommer ut. I den kan det ju finnas smoothie en dag, torkad frukt en annan, någon kaka, liten box med flinogr osv. Då blir det något att se fram emot vid hemgång.
  • Resande
    Galia klart du ska klaga och älta hur mycket som helst! Det är så man känner sig redo sen när det väl är dags. Jag är livrädd för snitt men efter förra förlossningen sa jag det att skulle det blir fler barn så får det bli via snitt nästa gång. Har en vän som fick sitt andra barn ett par veckor efter mig och hon mådde hur bra som helst efter sitt ks. Vid första förlossningen sprack hon hela vägen och därför fick hon snitt andra gången. Hon var uppe och rörde på sig väldigt snabbt och när jag träffade henne någon vecka efter märktes det inte alls att hon fått KS. Hon fick inte bära men mådde annars kanon. Det blev en jätte bra upplevelse för både henne och mannen.
  • Resande
    IdaVi skrev 2012-04-17 13:25:38 följande:
    Ibland kan det gå riktigt fort?! 
    www.aftonbladet.se/nyheter/article14688591.ab
    Det som är knäppt är att det står att hon körde själv... Det har man ju lust med om värkarna satt igång. Det är ju svårt nog att sitta ner, att då försöka köra bil verkar ju omöjligt. På Ö-land vet jag blivande mammor som körde scooter in till förlossningen. Livsfarligt på alla sätt och vis...
  • Resande

Barba jag tror det kan göra ondare för att man inte har samma muskler som första gången. Jag hade fruktansvärt mycket mer tryck nedåt fast ont på ett helt annat sätt än med N. Dels hade jag värre foglossning men sen kom P alltid åt någon nerv också. Beror säkert på hur bebis ligger, har du dessutom lite fostervatten så känner man ju bebis mer.

• Resande
    Tessan grattis till en bra dag! Härligt att allt såg bra ut med bebis.

Kasperina vad skönt att exet tog det så bra och typisk treårings reaktion på det hela (K alltså, inte exet).  

Firren hoppas på lagom stor bebis vid Tul imorgon.

Ego idag har mannen lagt båda barnen själv. Jag åkte på bio med vänner så fick han sköta hela ruljansen själv från 17.30 (nåja, jag hade lagat middag, plockat undan, diskat, pumpat ur mjölk till P och förberett välling så lite hjälp fick han allt) och det hade gått så bra. Visst var det en hel del skrik eftersom barnen var övertrötta men vid 19.30 sov båda. P är van vid att jag ammar och sen läggar honom så detta var helt nytt för honom. N vill att någon ligger brevid tills hans somnar så när P skriker är det lite svårt att få ihop det. Så härligt att det gått så bra, då ska jag nog våga åka iväg vid läggdags fler gånger.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8