Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vi4 fy vad tråkigt. Så ledsen för er skull. Fasen att det inte ville funka. Stor varm kram!

• Resande

M73 och Pandora grattis till lyckade Rul! Underbart att se de små liven och höra att allt ser perfekt ut.

• Resande

Det är lite svårt med alla nya nick, speciellt nu när man är trött.

Kommer inte ihåg om det var här inne som det pratades bilar. Vi har en Passat och valde den just för att den har så gott om plats, både bagageutrymme och inne i bilen. För närvarande sitter minstingen fram (urkopplad airbag) och N bakom. Det blir bra med plats bakom föraren även om någon lång person sitter där. 

Chiqita underbart badrum! Den där smärtan låter delvis som fogarna. Man ska undvika att sitta för mjukt och för länge. Soffor är rena fogdödaren. Det gör ont att röra sig men oftast är det bättre att röra sig lite lätt än att stelna till för att man är stilla. Sen kan det ju även vara att bebis borrar ner sig, de känns det också mycket och kan ju även smärta i magen. Fast som vanligt bör du väl ta upp det med bm för säkerhets skull.

Vinkar till alla! 

• Resande

Barba din chef verkar helt knäpp! Bara styr och ställer hur som helst utan någon som helst respekt för de anställda!  

• Resande

Vi har spegel så man ser bak men det är ändå svårt eftersom barnen är så långt ifrån att man inte alltid kan vara säkra på om de sover etc. (Oftast åker N utan att säga ett ljud och det är svårt att se om han blundar).

Piggley kan jag kalla dig grisen? 

• Resande

N har också slutat sova middag. Han gjorde det på jullovet. Vissa dagar när han gått upp (extra) tidigt och vi sen åker bil kan han somna där en stund men det går inte att lägga honom hemma. På förskolan somnar han fortfarande vissa dagar, andra dagar vilar han bara. Det var lite skönt när han sov ett par timmar men samtidigt är det lite gott att inte behöva planera dagen runt hans sovtider. Lillebror får sova där vi är, oftast sover han som bäst om han får sitta i babyskyddet eller ligga i vagnen. 

Asap jobbig den där fasen men den varar ju max en vecka.  

• Resande

Älgen- Jag hade gärna haft fyra dagar men vi får bara ha tis, ons och tors 9-14. Hade jag fått välja så hade jag haft fredagar ledigt men lämnat måndagen också. Skönt att slippa gå ut en dag om man inte vill. Jag tycker inte det är så himla jobbigt att åka till dagis även om det inte alltid är lätt att få N till dagis till 9. Men jag tycker om att komma iväg för då kan jag handla efteråt, eller gå till BVC eller göra något annat när jag ändå är ute. Sen kommer jag hem runt 10-11 och kan bara pyssla här hemma tills det är dags att hämta. Däremot avskyr jag att hämta redan 14. Jag har aldrig lyckats somna förrän tidigast 13 och har aldrig kunnat vila tillräckligt eftersom man måste iväg till förskolan. Vissa dagar hade det varit skönt att kunna hämta 15 eller t.o.m något senare.  

• Resande

Cilla grattis till 1-åringen! IKEA är toppen för middag eller lunch med barn! Jag brukar våga mig dit själv med två.  

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8