Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Norrland- stackars er! Hoppas verkligen ni hittar kvittot omedelbums och att det löser sig med försäkringen utan allt för mycket krångel.

Mysigt med sprattel som många verkar kunna ana nu. Jag kände faktiskt senare andra gången har jag för mig.

• Resande

Norrland: jag berättade för chefen i v.20 och kollegorna v.23. Ingen hade minsta misstanke... Vi behövde också klä oss lite snyggare så jag hade samma stil som alltid men körde m större skjorta och byxor. Aldrig något snävt och jag hade kavaj eller kofta över. Undvik scarf eller halsduk som hänger ner för det har varit vad som avslöjat makens kollegor. Persefone: skönt att allt såg så bra ut! Bra att du åkte in på koll. Ego- P har för första gången gått mer tre timmar mellan amningarna. Han sov ca 20,30- 01.30! Är så glad och jag la mig redan runt 22 så känner mig nästan utvilad nu.

• Resande

Zenobia om du får tid och ork så se till att ha ett samtal med förlossningsbarnmorskan. Viktigt att bearbeta händelsen nu och inte vänta för länge. Finns risk att alla känslor och tankar kommer över dig i helt fel läge annars. Kram!

Moppen tack! Va, ingen fika?! Skandal ju!

Fisken verkligen en milstolpe och jag hoppas det håller i sig. Fast jag är inte så utvilad nu för jag hade svårt att somna om och fick bara sova ett par timmar till.

Hormonis tror säkert ni får en fantastiskt söt bebis till. Vi har i alla fall lyckats få världens finaste barn två gånger om. Alla trådbarn jag träffat har varit världens finaste.

Persefone vilken lycka att fika med en trevlig 30+are. Du är så välkommen ut hit när som helst om du vill träffa fler 30+. Vi har en stinkande hyacint som jag gärna blir av med. Avskyr lukten och den ger mig världens allergi. 

• Resande

Persefone- på Ö-land gav jag mig ut på stan med Noah så fort han fick vara ute eftersom vi ändå fick åka till sjukhuset på blodprov varje dag. Där var det betydligt varmare och inte lika många sjuka så jag var inte så orolig för smitta. Här skulle jag inte våga pga RS och annat skit som går runt nu. Du är välkommen bort, säg bara till när det passar.

Lena min hyacint gick också bra tills den slog ut. Urk! 

• Resande

Pandora och Fisken- kul med Rul inbokat. Det är ju snart.

Hormonis- jag hade också extremt mycket förvärkar andra gången. Ang julklappar så beror det ju lite på vad det är för sorts personer och ålder. Är de ute och flänger mycket och har mobil tycker jag sån där nödladdare
    (batteridriven) är lite kul. Annars kanske de har någon speciell hobby man kan koppla presenten till?

Ego var på 3-årskoll med N och 3-månkoll med P. N vägrade svara på frågor, sparka boll och göra något han blev ombedd att prova på. Sköterskan litade på mig när jag sa att han talar bra och är väldigt duktig motoriskt. Sen fick N en spruta (hep B). P fick två sprutor (skrek som bara den stackarn) och han har äntligen börjat plana ut lite viktmässigt och hade bara gått upp till lite över 8 kg. Nu får vi hoppas ingen av dem reagerar på sina sprutor.  

• Resande

Hormonis det låter som bra present. Fisken: sköterskan sa att det är vanlig reaktion hos treåringar.fyraåringarna är tydligen betydligt mer samarbetsvilliga. N har fått hep B då det ingår i vaccinationsprogrammet på Ö-land. P kommer ej få det utan vi kör med annat när han blir äldre. Barba- kul med vän som också ska ha barn och dessutom bor nära. Assar: det var ett ben i taget. Första gick bra men han verkade chockad när han stacks igen. :(

• Resande

Hormonis: jag fick också åderbråck eller så var jag bara extremt svullen. Använd stödstrumpor, kyl av med t.ex kall binda från frysen och ha rumpan och benen högt. Man skulle nog inte röra sig för mycket heller eftersom det ökade på trycket.

• Resande

Persefone- jag håller också med övriga. Det var skitjobbigt i slutet och jag grät mycket. Det är hemskt att inte kunna röra sig, din man är knas som tror att det är lika pga vikten. Han har ingen 3 kilosklump som trycker på alla inre organ, har inget extra blodflöde eller massa annat som man får pga graviditeten. Fogarna luckras upp och man har en klump fram som gör att balansen är helt off. Ska han inte dra ner lite på tempot och bidra mer hemma? Du är ju trots allt sjukskriven och behöver vila upp dig inför förlossningen... Handla julklappar online, finns massa bra sidor bla pixmania.se. Behöver du fler tips så säg till. Kram! 

• Resande

Fler tips ang. shopping online alltså... Sen är det tufft i perioder med två men det är så mycket lättare när man har sin kropp något mer normal igen.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8