asap skrev 2011-10-26 20:12:20 följande:
Så härligt att få följa lite gravidisar här, jag har ju svårt att acceptera att det är slut på sådant för min del. Jag vill inte ha fler barn, men skulle inte ha något emot valda delar i repris. Tex mitten på graviditeten, efter illamående och före halsbränna, foglossning mm. Eller ögonblicket då det säger slurp och bebisen är ute och landar på ens bröst och man äntligen får kika på vem det är som varit därinne alla månader. Eller hur det känns att ha en liten liten nyfödd plutt som bara sover i ens famn. De bitarna skulle jag kunna ta 150 gånger till, fast så stor familj vill jag inte ha.
Så istället hänger jag här och hejar på, och så har jag blivit helt fast i "drömmen om ett barn" och "barn till varje pris" på tv. På så vis får jag ju lite bebisdos iaf.
Jag skrattade lite när du skrev "då det säger slurp och bebisen är ute och landar på ens bröst..." Mina har ju alltid fastnat, P satt ju fast med huvudet ute i fem minuter och N satt fast högre upp. Inga slurp och inga stunder med bebis på bröstet.
Så olika det kan vara! Det enda jag saknar med graviditet är magen men alla andra smärtor kan jag gärna vara utan.