Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Fisken toxoplasma tror jag det heter. Kan du inte ha handskar på dig i sandlådan så behöver du inte oroa dig för mycket för bakterier? Jag hade inte en tanke på det och rensade t.o.m kattlåda åt grannarna (fast jag använde skopa och var noga med att inte ta med händerna). Men visst är det äckligt med stanken! Vi har alla grannars katter som springer hos oss och skvätter, de är snälla nog att bara kissa men jösses vad det stinker!
  • Resande

Norrland grattis!! Så underbart att höra. Hoppas du kan njuta nu efter alla turer.

Hormon vad tråkigt att må dåligt igen och att magen är trög samt svamp. Hoppas du mår bättre snart och att svampen försvinner.

Vinkar till resten av gänget. Orkar inte skriva mer, har varit en lååååååååång och jobbig dag.  

• Resande

Anna fasen vad sorgligt. Så ledsen för din skull. Massor med kramar!

Fisken grattis! Skönt att det var bra nyheter.    

• Resande

Eva: vi ska också dit i mars! När åker ni? Låter jobbigt med bygge, hoppas det är klart snart. Anna: fler kramar! Lena: ser fantastiskt ut m Paris. Kan förresten trösta med att Aruba enligt många är ett av de tråkigare ställena i Karibien.

• Resande
    Norrland- här funkar det bra utan syskonvagn och vi har ju ungefär samma åldersskillnad. När vi ska någonstans har jag ståbrädan med till vagnen. Tror nog N kunde tänka sig att sitta i vagn också om han fick men innan bebis kom ville han aldrig åka utan skulle gå överallt så då tycker jag han kan gå nu med. Vi har två vagnar så om vi åker någonstans och är ute hela dagen så brukar vi ha med egen vagn till N (om vi är två personer alltså). Det är så kort tid som bebis är i liggdelen så jag tänker att har man bara med sele så kan P vara i den och N sitta i vagnen om det krisar framöver (alltså när man bytt till sittdel).

Ang hotell- vilken prisklass hade ni tänkt er ungefär och vilken del av NYC? Vi har nog oftast bott Midtown (tar för givet att du vill till Manhattan men du kanske vill bo någon annanstans).. 
  • Resande
    Mrs Firren skrev 2011-11-18 07:13:40 följande:
    Fiji - Vad bra att du säger att Aruba ska vara tråkigt. Plötsligt lockar det inte alls lika mycket.
    Alt är ju relativt förståss.
  • Resande

Grattis Lady till lyckat RUL! Skönt när allt är bra. :)

Persefone grattis till bra TUL. :) Vad är bebis beräknad till? 

Moppen kul med hus! Ang dagis så har jag bara gått med barnen en enda gång, det är så mycket snabbare och lättare med bil. Då behöver jag inte börja bylta på så mycket utan kan köra iväg lättare. Har funderingar på att gå men jag prioriterar att sova när jag får tillfälle och det brukar vara ca 20 min precis innan N måste hämtas.

Måste byta blöja på P nu och leka med N som är övertrött efter att ha sovvägrat idag... Kul eftermiddag.  

• Resande
    Älgen skrev 2011-11-28 15:09:29 följande:

Lillebror är beräknad till 18 januari.

Prioritera sova låter utmärkt! 

Jag som är otydlig- menade hur mycket bebis enligt TUL ska väga på bf? Alltid kul att se om det stämmer.
  • Resande
    ilja73 skrev 2011-11-29 11:11:45 följande:
    På tal om bolåneskydd så gäller inte det som SBAB har om man tar livet av sig eller om man är påverkad av alkohol eller andra droger. Helt sjukt att betala för något som inte gäller om man har varit ute och tagit några öl ju.
    Det gäller inte heller om man blir sjukskriven för utbrändhet eller psykiska besvär.
    Är inte det lite sjukt? 
    Verkligen! De hittar verkligen på massa för att slippa betala ut något. Skrikandes Man orkar ju inte bråka och hålla på när man är mitt i en kris heller vilket de säkert utnyttjar med. Kloka ni är som tagit itu med testamentsskrivandet. Kul med radhus.

Assar P gillar att åka bil, tack och lov. Så varje morgon somnar han när vi kör iväg, sen bär jag bara in babyskyddet på förskolan när jag droppar av N. Oftast åker jag iväg på ärenden direkt efter och då fortsätter han sova i babyskyddet någon timma till. P har ju varit förkyld hela sitt liv så han sover bättre när han sitter upp.

Jag är knäpp som tycker det är lite sorgligt att P är så stor och växer så fort. Skäms Han har redan vuxit ur storlek 62 (är 65 cm och väger 7,7 kg nu vid 12 v). Han var aldrig en liten pluttbebis (men underbar ändå så klart!!). Men jag fick lite perspektiv när jag läste dagens Metro- de skrev om barn i Bangladesh som efter fullgången graviditet, nu en vecka gamla väger 1,6 och 2,1kg! Då har man inte mycket marginaler vid motgångar.  

Fisk hade också perioder där jag vaknade och inte kunde somna om. Jobbigt med alla tankar, men klokt att tänka på innan så man har ett hum om vad man ska göra. 

Älgen jobbigt att må så illa. Låter bra m bebis storlek, pecis lagom.  

Har för mig ni nyligen skrivit om försäkringar. Vi hade betal-variant för gravida så när jag låg inne med P i tre dygn (när han var 10 dagar)  fick vi ut pengar för hela vistelsen. Däremot fick vi avslag på ansökan om försäkring till P nu just pga hjärnhinneinflammationen. Se till att försäkra era små direkt de är födda så ni inte råkar ut för samma sak. 
  • Resande
    Fio visst är det läskigt när de är så små, under två kilo? Man får ju vara tacksam för sin bjässe även om det är sjukt vad det går fort. 7 kg vid födseln! Jösses amalia!

Barba fy vad dåligt av chefen, klart det inte är jobbigt att vara själv i fyra dagar. Skrikandes Bra timing med Rul tycker jag. Med tanke på årstiden så bör det väl ta hela dagen.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8