Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Grattis Ela till ettåringen!

• Resande
    Persefone det är precis en sån vi har till P och det är kanon! Han sover bra, jag vet precis var han är (på den när han somnar och långt nedanför när han vaknar eftersom han lyfter upp överkroppen så högt att han flyger av ) och det är bra att han kan ligga lite på sidan. Jag älskar den- både vid samsovning och när han sover i egen säng (vilket han gjort större delen av tiden). P har ju varit mer eller mindre förkyld sen han föddes och madrassen underlättar andningen. Vi har supersvalt i sovrummet, P i sovpåse och på den där madrassen så sover han som den prins han är.

• Resande

Barba- grattis till lyckat rul! Skönt allt var bra. :) Persefone- funkar nog inte att amma med bebis på kudden. Möjligtvis om man tar bort sidan men det låter för högt..

• Resande

Eva- ta med underhållning för resan. Kanske något litet paket med en ny leksak, lite snacks (vi hade massa cheerios i en liten burk för då kunde N pilla fram det själv och roa sig läääänge), pennor och miniritblock, favoritbil eller docka eller vad M nu tycker om att leka med. Gärna något att suga på under lyft och landning typ napp, nappflaska eller bara en sippy cup (klubba om ni ger godis fast man kanske inte vill ge socker på resan ). Sen får man ha laddat med en extra portion tålamod. Läs gärna böcker om flygning innan ni ska iväg för att göra det mer spännande och för att förbereda så M vet vad som ska hända. Jag tycker det är bra med en extra kudde för då är det lättare att få barnen att somna på flyget. Gärna en bärsjal så man kan knyta fast bebis mot ens kropp så man själv kan slumra till om ifall att tillfälle ges (annars sitter jag och spänner mig och är rädd för att tappa bebis om jag somnar).

Till Thailand skulle jag se till att ha med solskyddskläder så man slipper smörja så mycket. Myggnät och myggmedel att ha på kläderna (får väl inte ge till så små). Jag tycker om att ha med ett litet reseapotek så man slipper springa runt och leta. Bara typ alvedon, sårtvätt, vätskeersättning, plåster och någon salva. Härligt att komma iväg på resa så snart!  

• Resande

Eva det är inte lätt att veta varför de små gråter! Vad jobbigt om det är öroninflammation. Man blir tokig av sömnbrist så inte ska du känna dig som en dålig mamma för att du klagar. Jag brukar ha behov av att klaga av mig just för att orka. Kram!

Norrland vad kul med den nya buggan. Den är så fin tycker jag och verkar så smidig.

Hormon krya på dig!

Barba vad tråkigt med makens relation till alkohol. Förstår om du väljer att stanna hemma på nyår. Vi drack inget på jul någon av oss, just för att barnen ska slippa se berusade vuxna. Nyår blir vi hemma för vi lär inte orka vara uppe till tolvslaget.  

• Resande

Kotten grattis och välkommen hit!

Eva de mjuka kepsarna från PoP är toppen, de med tyg som hänger ner i nacken. Det är UV-skydd i dem och barnen kan sova i dem eftersom de är så mjuka och sköna. Ni valde inte babypaketet på hotellet? Då får man låna en sulky. 

• Resande

Fisken vad skönt!

Juni har aldrig hört om en sån variant på avstämning. Jag lyckas alltid få "tömma allt" varianten och gärna när man har bråttom, har handlat extremt mycket och har trött(-a) barn med sig. Sist var jag dessutom höggravid och hade så ont i kroppen att jag var gråtfärdig efter att ha försökt handla med N. 

• Resande

Vi4 välkommen! Håller tummar och tår för dig! Det går ju upp och ner med symptom så jag hoppas du börjar få massa känningar (fast inte mår för dåligt) så det blir mer verkligt. Det är inte möjligtvis så att ni varit lediga tillsammans så du fått vila betydligt mer än vanligt? Jag mådde nämligen sju resor värre så fort jag inte kunnat vila... Kram!

Moppen det är tungt de sista månaderna. Ett tips är att bara ha på dig sånt som är superbekvämt för att göra det så lindrigt som möjligt och ta med en stor pilatesboll att sitta på. Hang in there!

Lady sittknölsont var foglossning hos mig i alla fall. Första graviditeten var det bara framfogen som gjorde sjuhelvetiskt ont men andra graviditeten började det tidigt i sittknöl, rumpa och ben (utöver framfogen). Sen blev det ett väldigt tryck när bebis började borra sig nedåt också. Många får mindre fogbesvär när bebis borrat ner sig så hoppas det blir likadant för dig. Jag var hos sjukgymnast för att kolla höfter och rygg och fick då veta att allt såg bra ut så det var inte pga snedbelastning som jag hade ont.

Kan inte fatta att jag är bebissugen fortfarande trots jobbiga graviditeter och övertrötthet! Undrar om det någonsin går över (har alltid drömt om att få fyra barn).

Cissi du kanske får ändra om i texterna lite?

Assar vad coolt att hon bara drack som hon aldrig gjort annat.  

• Resande
    Glassgrisen skrev 2012-01-02 17:52:29 följande:

fiji - än så länge är det bara i en sittknöl så jag ska absolut inte klaga. Är du redan mer bebissugen . Det dröjde länge innan den längtan kom tillbaka efter E. Men det är väl egentligen inget som stoppar er (förutom möjligen mannen då ) för P blev väl till på det gammelmodiga sättet?

Jag var sugen på bebis redan när P var nyfödd! Det enda jag vill slippa är kämpa för att bli gravid, vara gravid med allt för många krämpor och sen genomgå förlossning.

Jag var också varmare under graviditeten och är det än idag. Nu har jag även fått fett hår och andra mysiga rubbningar.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8