Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ela skrev 2012-01-02 21:52:16 följande:
    Jag kan ta förlossningen åt dig, Fiji, men någon annan får banne mig vara gravid och du får mer än gärna ta spädbarnstiden.
    Deal! Vi 30+are delar ju det mesta så why not?  Tungan ute
  • Resande
    Eshack skrev 2012-01-02 22:18:56 följande:
    Fiji, fett hår här med, det lilla som finns kvar, det rasar av. Och ansenlig mängd fett i drivor på kroppen. Hua.
    Skönt att höra att det är fler.  

Elsis vad skönt med barn som äter utan krångel. Jag har inte ens provat att ge P flaskan än eftersom jag lyckades förstöra slangarna till min bröstpump. Har en handpump men fattar inte riktigt hur man ska lyckas få ut någon mjölk med den.
  • Resande

Välkommen Liro! Ang avundjukt äldre syskon så har vi drabbats ett par gånger men jag brukar oftast se till att storebror (3 år) är sysselsatt. Oftast med film eller lego men vill han vara nära brukar jag alltid erbjuda mig att läsa bok. Han är extremt aktiv så oftast har vi minst bråk om jag sätter mig brevid honom vid köksbordet med lera, lego, pussel eller annat medan jag ammar. Lillebror blir 4 månader här imorgon.

Persefone har inte heller någon statistik men för mig började det också med vattenavgång. Första gången 7 am andra gången 19. Förlossningarna var inte så lika eftersom jag blev igångsatt efter 24 timmars vattenavgång med N och andra gången föddes P 8 h efter vattnet gått (4 h efter första värken). Den sista tiden är segare än seg, speciellt när man förväntar sig att bebis ska komma tidigt. Kram! 

• Resande

Grattis Sofia! Så himla roligt att se dig här och höra de fantastiska nyheterna. Skönt att du mår illa, eller det är väl jobbigt men det brukar ju vara ett gott tecken i alla fall. Håller tummar och tår för ett bra vul.  

Jag blir alltid så extra glad när kämpare flyttar in även om det alltid är kul med nya i tråden.  

• Resande

Första gången gick jag på gravidyoga som även var förlossningsförberedande. Andningen funkade helt fantastiskt bra trots igångsättning. Maken visste också hur han kunde stötta genom massage, trycka ihop mina höfter, påminna om att slappna av i axlar och ansikte osv. Den här gången hade jag inte övat alls och hade jättesvårt för att fokusera inåt. Trycket nedåt var så stort hela tiden (inte konstigt kanske utan vatten och med en 4,3 kgs klump som låg extremt långt ned). Det gick med bara djupandning igen men var betydligt tuffare. Maken hade svårare att stötta för jag ville inte bli rörd men mentalt stöttade han när jag kved att jag inte pallar. Hade han inte varit där och sagt att jag fixar det, påmint mig att andas och peppat så hade jag aldrig lyckats föda på ett så tryggt sätt. Bestämde mig där att skulle vi råka ha turen att få fler barn så tar jag epidural och allt annat de erbjuder för att slippa smärtan. Barba- tycker absolut du ska ha med någon du känner dig trygg och bekväm med som funkar ihop med mannen.

• Resande

Vill bara tillägga att anledningen att jag inte tar lustgas, epidural osv är för att jag avskyr att känna mig berusad och är livrädd för biverkningar av allt som erbjuds. Skulle testa tens men de hade ingen ledig och dessutom hade jag glömt ta med egna klisterlappar vilket man hade behövt. Akupunktur tror jag på men det funkade inte den här förlossningen eftersom jag stod upp hela tiden och borrade in pannan i kudden..

• Resande

Pysslig jag får det problemet lite då och då men det funkar igen om jag startar om datorn. Det kanske du redan provat?

Ni som är extremt svullna i underlivet kan prova dels stödstrumpor men sen också kyla. Lägg t.ex binda i frysen som ni sedan trycker mot svullnaden. Jag hade också stora besvär som försvann med förlossningen. 

• Resande

Barba det ser jätte hemskt ut! Förstår hon klagar på att det gör ont. Stackarn! Har det blivit bättre, om inte så tycker jag ni ska gå tillbaka eftersom salvan kanske inte är den rätta?

• Resande

Hinner bara lite kort...

Fisken- jobbigt med oron. Jag var också supernojig och mer nervös ju närmare Rul vi kom. Kände bebis mycket senare andra grav (typ bra bit in på v.20) så det gjorde inte saken lättare. Tror det är försvarsmekanism att tänka sig det värsta innan rul. Hoppas bm kan få dig lite lugnare idag, kram!

Hormon- snygg mage! Skit i alla åsikter. En tycker man väntar trilingar, en annan att man är kortare gången än man är... Kurvan betyder inte så mycket (om du är orolig för storlek). Jag hade mkt större sf-mått med första trots att bebis var större andra gången. 

Barba- tråkigt att mannen inte prioriterar er. Du får nog säga rätt ut att det är viktigt för dig att ni gör något tillsammans som varken har stuga eller alkohol inkluderat.

Ego- har fått ryggskott för första gången! Jag som hade planerat börja på gym imorgon. Lyfte ur P ur bilen när det small till och jag kunde inte röra mig. Tack och lov var det hos en kompis och hon stod ute så hon kunde rusa fram och ta P. Jag har så sjukt ont vid minsta rörelse så det är ingen höjdare att ha en 9-kilos klump som är beroende av en. Ringde hem maken eftersom jag inte kan bära P. Ska till naprapat ikväll. Vad är det för skillnad på naprapat och kiropraktor?

• Resande

Tack tjejer!

Assar det verkar vara många likheter mellan de olika så det viktiga är att hitta någon som är bra.

Persefone vågar inte ta för mycket tabletter då jag ammar men även alvedon verkar ta bort den värsta smärtan.

Mrs Fisk bra med sånt kit men tror man måste göra en riktig odling ibland om man misstänker strul. När jag hade extra mycket sammandragningar fick jag lämna en odling till labbet trots att bm alltid kollade med sticka också. Kanske för att de kollar efter gbs och annat med?

Pysslig klart man måste göra mer paj till såsen.  

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8