Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena: Det verkar ju som sf-måttet kan minska när bebisen sjunker ner och fixerar sig...

Nu är det middagsdax, H sitter på stolen och laddar

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

cissi: Var hallonbladsteet gott då? Visst finns det nån läskig häxblandning som skulle sätta igång? Har för mig att jag läst om nåt läskigt här på FL. När jag var på gång så sa mina förälrars granne (läkare) att mamma fick välja mellan ricinolja eller champagne. Hon valde champagne (inte så stor mängd antar jag för hon är inte jätteförtjust i det), dansade små grodorna med min storasyster på julgransplundringen och på natten började det. Jag är född vid 8 på morgonen...

Det såg ut som en del av slemproppen lossnat INTE ÄN! Säg nu att ni hört historier om folk som gått minst en vecka efter att den gått! Med H gick den exakt tre dygn innan hon var ute, vilket skulle betyda att jag skulle hinna tenta kl 14-18 på fredag Hoppas att det inte var den, vågar inte gå på toa mer ikväll iaf!

• Piggley Wink

Var det bara för att jag tänkte igår kväll att det enda som kunde strula fortsättningsvis var immunisering (antikroppar eftersom jag är Rh-negativ).

• Piggley Wink

aaaah, då kanske jag ska prova hallonbladste efter på fredag då. om livmodern läker fortare och det inte smakar illa så är det ju värt det!

Googlade lite nu, normalt är att förlossningen startar 1-7 dagar efter slemproppen gått. Måste nog snart gå på toa igen för att kolla om det kommit mer Det KAN också ta flera veckor men det är ovanligare (men då skulle jag gärna vara ovanligare i detta fallet). Min bm trodde absolut inte jag skulle gå tiden ut och skrev för säkerhets skull in lite grejor i journalen, även om vi ska sammanfatta graviditeten och skriva förlossningsbrev nästa gång jag kommer dit...

• Piggley Wink

Boomie: Fy vad läskigt med ögonen! Hur går det att jobba då? och köra bil och sånt?

Hade inte kommit mer för en stund sen men har gräslig molvärk runt tappen. Behöver jag säga att jag har lite svårt att fokusera på tentapluggandet? Ska läsa om tre management tools till sen ska jag sova. Godnatt"

• Piggley Wink

Förra gången hade jag en extremt okomplicerad graviditet, inga problem alls. Är det därför ALLT ska strula nu?

• Piggley Wink

Lena: Jag har också haft skitont i tappen i natt bm säger att det blir så när den mjukas upp, men det ska den inte göra förrän efter fredag Dessutom vaknade H mitt i natten och har legat brevid mig sen 1.30 (jag pluggade till 00.30. Ingen bra natt alls! Ont på "ryggen" i midjehöjd på båda sidorna dessutom, känns som jag är helt slut!

Fy vilket gnäll! Återkommer när jag har nåt roligare att prata om...Skäms

• Piggley Wink

Lena: Själv vägrar jag packa väska före fredag, jag har inte heller tvättat bebiskläderna. Bara overallerna, så resten får nån annan fixa om ungen får för sig att komma innan tentan . Antar att mormor och farmor gärna köper lite kläder så liten klarar sig tills vi kommer hem Tur att vi har dem nära iaf! Lådorna står ju framme så det är bara för dem att börja tvätta om de inte vill köpa nytt, allt har ju varit hos svågern och luktar sunk (de har fukt i krypgrunden). Försvinner efter en tvätt men detmåste ju göras...

H har fortfarande ingen feber och inga fler koppor, men jag känner mig nu rätt säker på att det var vattkoppor... Jaja, vi får väl se om hon får det igen, hoppas hon fick tillräckligt för att bli immun...

Mer Quality and Operations Management!

• Piggley Wink

Mera propp Och dålig i magen är jag också - inte bra det här Gråter

Surt aigee, kan inte liten bara ploppa ut nu? Hur är det med blodtrycket förresten?

• Piggley Wink

Lena: Nej jag har inte ringd, de stoppar ju inte förlossningen om det börjar nu (sedan förra tisdagen enligt deras beräkning)... Så jag bara hoppas att det tar MÅNGA dager för hela att släppa! Och att det sen tar ett par veckor innan Barba2 kommer! Oj så fokuserad jag är på mina studier Hatar att det alltid är nåt som ska störa

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8