Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena: Jag brukar ha sådär tryck... Oj, vad bra säger de varje gång, men jag tycker det vore mer praktiskt att ha LITE högre iaf, men de säger att det blir högre när man blir äldre Konstigt att båda mina föräldrar fortfarande har skitlågt vid 63 då... Ligga på rygg går bra, det är just att halvligga i soffan med benen på fotpallen som inte funkar så bra... Klart du är värd godis! Köpte en Marabou med passionsfrukt igår, finns lite kvar

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Ikväll har jag nästan inte haft några sammandragningar alls , skönt! Men på dagen har jag haft väldigt ont runt livmodertappen (eller iaf där läkaren petade när hon kände på den). Ska bli skönt att kolla upp det ordentligt på måndag! Kram och godnatt, ska öva lite till på presentationen innan jag lägger mig...

• Piggley Wink

malin: H har hosta nu, är pigg och glad och ingen feber men hostar på nätter och mornar. Dock gör lite mollipect å kvällen och morgonen susen, hon vaknade inte av att hon hostade (även om sömnkvaliteten förmodligen var sämre) men JAG vaknade mitt i nätterna . På morgonen verkar det som hon behöver hjälp att få upp slemmet, sen hostar hon inte mer. Jag tycker du ska gå till läkaren och be att få nåt slemlösande för jag har hört att barn inte orkar få upp slemmet själva så som vi vuxna kan. Vet inte om det är sant, någon annan kanske kan säga det, men jag tycker det är sköt att H blir av med slemmet för annars så blir det säkert nån äcklig infektion i det.

Idag är det dags för min sista presentation i skolan för den här gången. Räknar verkligen ner nu... Ikväll blir det skaldjursfrossa hos svågern (och hämtning av lite bebiskläder som de haft ett tag) för svärmor fyllde 65 för någon vecka sen. Hon får skaldjursfrossa istället för en massa presenter som hon redan har allt hon behöver av. Hon ska få några latte-glas för hon har precis köpt en kaffemaskin

• Piggley Wink

FB: Heeeej! Skönt att ni har det bra och välkommen in när du har tid och lust!

Lena: Skönt att hon är  feberfri! Vore ju skönt att få lämna över ordentligt!

Idag har jag slappat hela dagen, så det har varit lugnt i magen (sd alltså, inte Barba2). Igår fick jag massor av sammandragningar när jag höll Hs kusin som fyller  ett nästa vecka. Hon hade jsut slagit i läppen så den sprack och behövde sys Fick åka till Östra mitt på fredagkvällen, tur det var innan alla smakade på vinet så jag slapp sitta där hela kvällen, det hade jag inte klarat efter att ha varit i skolan hela dagen. Undrar om an kan få en säng till medföljande förare på akuten för att den får sd

Räkorna och kräftorna var underbara! Idag blev det kalvfärsbiffar (älg), ocså mumsigt!

• Piggley Wink

Fio: Va? Ska den ut också? Jag som har fullt upp att hålla min inne ett tag till Skönt att sista jobbdagen är avklarad...

Såklart ni båda får idag, så är det gjort sen. Det vore ju skönt! Själv tänkte jag ju att 1101112 vore bra eftersom H är född 070605. Iofs är det 10 dagar före bf, men bara 5 dagar före bf om man ser till äl...

Idag är H med maken i skogen på rödjursjakt, eller ja, de ska ju släppa hunden och fika iaf. Själv jakten blir det nog inte så mycket av . Mysigt med skogsfika och utflykt iaf. Jag har typ 10 sidor kvar att läsa av NÄSTA veckas litteratur. Känns skönt att iaf ha läst allt i förväg, maken ska jaga älg i början av veckan och åka till Barcelona i slutet så det blir en tuff vecka! Tur att mor och farföräldrar finns!

• Piggley Wink

Hej Mippe! Härligt att få se hjärtat första gången!

Pyttis: Jobbigt med er lilla tax H hade haft "jätteloligt" i skogen idag, matat hundarna med korv och druckit varm choklad med gubbarna. "Alla farbröderna hade snopp" sammanfattade hon det

Ela: Jag har faktiskt ingen aning! Jag har försökt googla på ämnet men det närmaste jag kommer är att sd inte gör ont och förvärkar försvinner om man byter ställning (vilar om man går eller ställer sig upp och går om man vilar). Mina ger sig inte om jag inte lägger mig platt LÄNGE! Men å andra sidan gör de ju oftast inte ont, är allämnt obehagliga bara... Min bm säger att så länge detinte blir värre får jag lov att gå kvar i skolan även om de nog gärna skulle sjukskriva mig. Ska till läkaren imorgon. Jo just det, riktiga förlossningsvärkar ska börja uppifrån, medan fuskvarianterna mer berör hela magen. Det har jag iaf läst någonstans, har försökt vara källkritisk så förmodligen var det på någon officiell sjukvårdshemsida. Ang sex så vågar jag inte just nu, tänk om det skulle funka som färdknäpp? Det går INTE förrän om två veckor, kanske ska fira med sex när tentan är klar

Tack för alla påhejningar om pluggandet! Det behövs verkligen i en vardag av extremt högpresterande 22-åringar! De hade ju alla extremt höga betyg från gymnasiet för att komma in... Själv var jag en medelmåtta med kanonresultat på högskoleprovet

• Piggley Wink

Lena: Bra fråga till Ela! Jag vill också veta, jag hade ju "bara" lustgas förra gången, ihop med varmt bad och innan vi åkte in och på vägen in hade jag TENS. Barba2 hotar också med att trycka sig ut genom underlivet, kommer inte alls ihåg den där tryckande känslan från förra gången

• Piggley Wink

Lena: Skönt, jag har inte heller gått ngn profylaxkurs för här finns det inte heller nån inom rimligt avstånd... Ang lustgas så mådde jag inte illa alls av den fast jag också gjort det av morfin. Å andra sidan så blev den på något sätt min tygghet och räddning så de sänkte andelen lustgas och höjde syret på slutet... H kom efter ca 2,5-3 tim på BB så jag hoppas att det inte går hur fort som helst, men iofs så sa min bm att de som föder hemma eller i bilen är de som inte får komplikationer, för det är bara när allt funkar bra som man inte hinner in (det var en mamma som panikringt när hon födde hemma i badrummet strax innan jag kom i till bm).

• Piggley Wink

Pyttis: Intressant med värkarna för när du säger det så känner jag inte igen att de skulle ha börjat i övre delen av magen. När jag läste det så var jag ju bara nöjd med att mina förvärkar håller sig i nedre delen samt ryggen och då skulle det inte vara någon fara...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8