Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena: Jag borstar tänderna utan tandkräm när jag mår illa av den, man kan sköja flourskölj lite då och då istället eller också så skiter man helt enkelt i det under de perioderna säger min bekant som är tandläkare
    Mina förvärkar/sammandragningar började med precis sånt ont i magen som du beskriver. På 1177 sa de att man alltid skulle in och kolla om man har ont i magen vid graviditet...

Assar: Och jag kräks av blåbärssoppa, när man var liten ville alla ge det om man var dålig i magen och vet ni hur äckliga fläckar det blir av blåbärssoppakräks? Därför får H bara nyponsoppa när hon är dålig

Har varit i skolan hela dagen idag och då drog sammandragningarna igång igen Nu är det bara två veckor kvar och jag ska verkligen försöka klara detta genom att ta det så lugnt som absolut möjligt! Ska till bm på tisdag, funderar på om hon kan kolla hur det står till med tappen eller om det bara är läkare som kan det? På Östra gjorde läkaren ett vul och mätte med maskinen, men kände efter att den var stängd med fingrarna...

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Assar: Två veckor kvar i skolan och sen tenta en vecka efter det, men tentaveckan kan jag ju vara hemma och plugga i lugn och ro i soffan....

Idag har valpen för första gången sagt till när hon behövde gå ut! Innan har vi kissat henne när det gått en viss tid... Skönt att det går framåt!

• Piggley Wink

Assar: Tentasn är 22 okt och bf är 22 nov så det är ju en hel månad emellan

• Piggley Wink

Ela: Klart att mycket vill ha mer, det är lätt att bli deppig när man mår sunkigt, jänner precis igen mig i att absolut inte orka en gång till! Ryggen, förvärkar mm är inget kul alls

Lena: Hoppas du ringde igår kväll! Jag känner mig också som en mesig tönt när jag måste ringa sjukvården om mig själv, det känns betydligt lättare att ringa om H. Konstigt det där!

Var det någon här som har GBS? Jag har för mig att jag läst nånstans att man ska undvika bad, är det så eller bara nåt jag tror jag sett? H älskar ju att bada så jag tänkte vi kunde försöka med det någon dag om förvärkarna tillåter...

• Piggley Wink

cissi: Jag ska dit på tisdag och tänkte fråga då...

Milla: Härligt med fynd! Själv har jag fyndat en fleeceoverall från pop på tradera för 126 kr inkl frakt till Barba2. Till H hade vi ju i 68 och 74 men de kommer nog vara för stora för Barba2 i början Har letat efter bebiskläder igår och idag men de är nog kvar hos svågern/svägerskan för jag kan inte hitta lådorna Annars blir det till att storshoppa bebiskläder!

• Piggley Wink

Ela: Ja, Barba2 kommer ju i nov och H kom i juni så det blir väl en del shoppande. Just mössa köpte jag faktiskt en i somras när vi var på Kosta outlet (enda klädesplagget där faktiskt). Tänkte fundera över det mer när tentan är klar, men det är skönt att ha overall och mössa iaf om h*n skulle få för sig att komma tidigare... Kläder att ha innanför kommer h*n ju få av släkt och vänner antar jag. H fick ju iaf massor! Jaja, det löser sig. Det konstiga är bara att jag är så inställd på att det är en tjej, tänk om det är en kille? Vagnarna är ju iag marinblå och grå så han slipper ju åka i rosa vagn iaf

• Piggley Wink

Lena: Hoppas inte förvärkarna tänker hålla på i flera veckor, antingen får de ge sig eller så får bebisen komma ut tycker jag!

Själv fortsätter jag med sammandragningar, känns lite hopplöst faktiskt! Idag började det när jag låg hemma i soffan. Hade varit i skolan på fm, åkte hem vid lunch och lade mig i soffan och pluggade. Efter två timmar i soffan började det Varför? Innan har det ju varit när jag är igång för mycket som det börjar??? Ska till bm imorgon, hoppas hon har nåt bra att säga...

Kom på för en stund sen att det är föräldramöte på förskolan imorgon, maken är i Sthllm men som tur är så kan mormor hänga med H tills han kommer. Hrmm både skola, bm och föräldramöte på samma dag, hur ska detta gå?

• Piggley Wink

cissi: Det var bara två veckor sen jag avslutade en penicillinkur för att säkra att det inte var GBS som drar igång sammandragningarna. Jag hade samma halt GBS som i augusti (1000 streptokocker/ml, man behandlar normalt vid 100.000 st) men läkaren ville inte chansa. Jag ska lämna en odling, men får nog åka dit med den imorgon för jag har tid 15.30 och man måste lämna urinprov för odling innan kl 11.

Lena: Mammor är toppen! Min mamma lämnar H varje morgon nu så jag slipper gå från parkeringen till förskolan och tillbaka. Tänk att den lilla promenaden kan göra så mycket, sammandragningarna kommer direkt 

Pyttis: Det hoppas jag med, men nu är det bara sex dagar kvar i skolan iaf. Fick igår reda på att examinatorn i kursen är gravid med sitt tredje så om det kör ihop sig borde hon ju ha förståelse iaf så att jag kan få göra nåt hemifrån om jag inte kan vara i skolan...

Idag har jag ONT. Inte så mkt sammandragningar, men ont i nederdelen av magen, precis där gravidmagen börjar sticka ut. Hade det igår kväll också. Skönt att jag ska till bm idag så behöver jag inte fundera så mycket själv...

• Piggley Wink

Lena: Vilken dag är bf? Visst är det inte riktigt dags än? Men liten kanske känner sig klar med maglivet. H säger att bebisen kommer bli jätteglad när den kommer ut för då får den henne som storasyster Er bebis kanske längtar efter Ida?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8