Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hände en olycka här idag, precis brevid min gamla gymnasieskola. Tydligen är det trendigt att gå på banvallen den sträckan, man är en tönt om man går på gångvägen http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.442805-klasskamrater-omkom-i-tagolyckan Hoppas úgdomarna skärper sig nu och att våra barn aldrig kommer på så dumma ideer!

Lena: Baka kakor är bra, men resten verkar var lite overkill

Idag har det gått bra, så länge jag inte går för fort är det lugnt. Nu på kvällen var det lite för jobbigt att röra sig alls då blev det sammandragningar direkt Tur jag kan sitta i soffan och förbereda morgondagens presentation

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Krya på dig malin!

Aigee: Jag funderade också på att 10 dagar verkade lite för kort, själv har jag 69-74 dagar kvar, beroende på hur man räknar... Är inte riktigt överens med ul

• Piggley Wink

Sara: Japp, det har jag. Ställde mig upp för att kolla vad valpen gjorde, men gav genast uppgiften till maken istället

• Piggley Wink

Har sovit gott i natt också och förmiddagen gick bra, men när jag vid lunch gick upp för en trappa så blev det för mycket Magen  krmpade ihop sig direkt, denna gången gjorde det inte ont, men det känns obehagligt och i området där hon kände på tappen i onsdags så småverker det en ilande känsla hela tiden. Känns inte alls bra. Gick till BM på vägen hem och resultatet av urinodlngen hade inte kommit, men jag ska prova svampsalva för säkerhets skull över helgen. Honv ar inte orolig eftersom tappen inte var påverkad i onsdags, men jag känner ju att det ilar där Nu har jag iaf bestämt mig för 1,5-2 tim på soffan under en filt innan jag hämtar H. Får läsa inför nästa vecka i helgen, nu ska jag 100%-slappa!

Är lite arg på försäkringskassan och min fd arbetsgivare. FK kommer sätta min SGI på NOLL(!!!!) om inte min arbetsgivare svarar inom en vecka på ett brev som de fick för en månad sen. Jagade arb giv igår, men det var ju 4,5 år sen jag jobbade där aktivt senast så jag känner ju inte ens personen i fråga. Sunkigt! Hon lovade att kolla upp det idag, om det inte är klart på måndag så tänker ajg fylla i blanketten själv och åka dit och tvinga dem att skriva på helt enkelt!

Lena: Visst är det svårt det där med vem som gör vad hemma. Här blir det också mycket att jag gör allt inne och maken bygger/klipper gräs/... Jag vill ju liksom inte att han INTE bygger och grejar men ibland vill jag ha lite uppmuntran Lurigt med läckaget. Skönt att maken kommer hem! Där är också svårt, man vill ju liksom "spara" de där halvadagarna tills liten kommer så man kan umgås allihop.

Milla: Visst är det nyttigt när maken får packa själv, maken fick ju träna det redan när H var tre månader och jag låg på sjukhus i fyra dygn. Sen blev han rätt duktig på att packa skötväskan, nu är han lite segare igen, frågar gärna en extra gång vad som ska med Stackars liten Gabrile, hoppas det va kulmen på allt i natt så att det vänder nu! Skönt att maken också kan vara hemma ett par dagar så ni kommer igång igen!

Ela: Såklart det är eunderbart lugnt och väluppfostrat litet barn som inte kommer klättra och bråka med sina syskon

• Piggley Wink

Sparken: Hurra och grattis! Nalle  Skål Härligt att det var snabbt över och att Emma gillar livet som storasyster!

• Piggley Wink

Sara. Sunkigt att det blir sovstrul bara för att du är ensam hemma Igår satt jag stila mest hela dagen, men fick ändå sammandragningar på em/kvällen. Inte lika mycket men ändå? Dessutom molvärker det runt livmodern/tappen på em/kvällarna.

Har strulat till mitt liv och  dubbelbokat mig imorgon, min syster ska opereras (bara en strulig axel) och jag lovade att hämta henne på vägen från skolan, men glömde det och bokade med bm mitt på dagen (skolan och sjukhuset 5 mil hemifrån och bm hemma). Hoppas verkligen jag kan få komma till bm på tisd istället, det fanns en tid då när jag bokade i fredags em iaf, hoppas ingen snott åt sig den!

• Piggley Wink

Lena: Fy för feber så länge, tycker absolut ni ska försöka få ta ett prov och se om det är nåt hon kan få hjälp att bli av med!

Milla: Låter som en härlig dag för alla inblandade, förutom hostan då!

• Piggley Wink

Mini: Klart Lily skulle ha en ballong! Fint att ni pratar om och firar henne, måste vara skönt för både er och storasyster frå utlopp för sina funderingar och tankar och känslor.

Idag har jag arit hos bm, allt var bra, järnvärdet hade tom gått upp lite. Svaret på urinprovet ringde de efter när jag var där och det var precis lika många B-streptokocker nu som för nån månad sen. Det var 1000 st per någonting, för att man vanligtvis ska behandla så ska det vara 100.000 st. Jag fick Kåvepenin ändå för de tror att sammandragningarna kan bero på GBs så för att lugna dem kan tydligen Kåvepeninn vara super. Känns bra att bli tagen på allvar! Ska hämta ut dem när jag hämtar H på förskolan, nu tillbaka till "Quality from Customer Needs to Customer Satisfaction", intressant men jag är jättetrött så jag funderar på en tupplur... Körde min syster till sjukhuset i morse, hon har opererat axeln idag. Gick upp kl 5 och sov jättedåligt innan så jag är lite matt...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8