30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Laddar för mitt möte med läkaren, idag ska han mäta tappen och berätta hur mina närmaste veckor måste se ut . Håll tummarna för att jag får gå till skolan denna veckan också!
Laddar för mitt möte med läkaren, idag ska han mäta tappen och berätta hur mina närmaste veckor måste se ut . Håll tummarna för att jag får gå till skolan denna veckan också!
Hurraaaaaa! tappen var 3,7 cm (förra gången 3 cm) och fortfarande stängd, så det såg jättebra ut! Nu ska jag göra färdigt min kurs och sen ska jag slappa! Eller kanske tvätta bebiskläder och fixa sovkorg mm... Det känns superskönt att ha svart på vitt att allt är lugnt. Han tog en GBS-odling i slidan också för säkerhets skull, antar att jag får svar på den hos bm på måndag. Om sd/förvärkar/värkarna blir längre en en minut och kommer tre st per tiominutersperiod så skulle jag åka in, annars är allt lugnt! Hurraaaaa igen
Skönt att du fick gå till jobbet idag Lena, och skönt att malins Elvira slutat hosta. H har nog också det, men hon fick lite Mollipect i morse för säkerhets skull. Det blir så jobbigt för henne om hon ska hosta när de leker på dagis...
Fia: Min bekant som är psykolog (och trebarnsmamma) sa innan förlossningen att det enda man ska vara säker på är att mamman någon gång under förlossningen tänker "skjut mig, jag klarar inte mer". Det tänkte jag på när jag kom dit Jag tror det var min bästa förberedelse för till första barnet finns det ju inte en chans att förbereda sig mentalt, man har ju ingen aning om hur det ska bli!
Vann förresten en auktion på en tripp trapp på tradera i lördags. Utan bygel 450 kr, men vi har ju redan en med bygel så det spelar ju ingen roll. Nu ska jag bara få tag på en sån bra dyna (avtorkningsbar) som jag köpte till H, annars får hon sluta med dyna när Barba2 behöver den...
Snart dags att dra till skolan, hurra jag får gå dit denna veckan med
aigee: Hoppas de kommer fram till bra saker på spec mvc imorgon!
Lena: H kan vara sån någon dag, men sen tröttnar hon.
Milla. Stackars liten!
Sitter och försöker komma på bra frågor till morgondagens litteraturseminarium, det var inte helt lätt. Jag har iaf kommit på mina två så om jag kommer på fler blir det bara bonus... Ska kolla TV och slappa snart Svärmor hämtade på förskolan idag så när jag kom hem stod middagen på bordet, HÄRLIGT! Maken är borta hela veckan så svärmor fick rycka in när jag slutade sent.
Boomie: Spräcka ärren, det ltåer ju hur läskigt som helst!!!!
Lena: Hon erbjöd sig både att dammsuga och att ta hem alla bebiskläderna och tvätta också, men jag tyckte vi kunde lugna oss lite, jag har ju faktiskt en månad ledigt innan den ska komma
Noi: Jag kan tänka mig en snabbvariant av första förlossningen, den där delen innan krystvärkarna skulle jag kunna tänka mig att snabbspola. Jag hann med tre krystvärkar innan det var klart så snabbare än så på just den delen behövs inte...
Det är så himla skönt att höra att ni inte heller har supersexlust jämt, ibland funderar man ju på om man är normal... Det är ju liksom inget man pratar med vemsomhelst om, inte jag iaf . Just nu vågar jag ju inte som sagt pga alla förvärkar och sånt, men efter tentan när bebisen får lov att komma (3-4 veckor kvar då beroende på om man räknar efter äl eller UL) så får jag väl försöka charma maken igen Då får jag ju vila lite mer så då borde jag ju ha mer ork = mer lust! Nu är jag ju livrädd för den där färdknäppen alla pratar om Vågar absolut inte chansa!
Lena: Min man tyckte också att jag var lite okontaktbar under krystarbetet... Själv var jag värd lite choklad för maken är bortahela veckan, även om H som vanligt somnade direkt. Eller, vågar man säga det förresten . I fredags så somnade hon förresten på soffan framför Pippifilme när vi var hos svågern, underbara unge!
Fy vad läskigt aigee: Jag tar gärna emot lite tryck om du vill dela med dig! Hoppas det lugnar sig snart, annars får du ringa senare ikväll! 175/110 låter ju inte bra alls! Kunde du inte fått med dig en manchett hem så du kunde hållit koll själv?
och om du vaknar i natt med huvudvärk så MÅSTE du ringa, glöm inte det!