30+ som väntar/har fått syskon, del 8
aigee: Skönt att det förmodligen var migrän! Bra att de har ordentlig koll på dig! Man skulle bott lite närmare förlossningen... Hoppas tappen väljer att mogna fort!
aigee: Skönt att det förmodligen var migrän! Bra att de har ordentlig koll på dig! Man skulle bott lite närmare förlossningen... Hoppas tappen väljer att mogna fort!
Hrmmm, enligt äl så går jag in i vecka 36 imorgon, jag som skulle ha så himla mycket tid ledigt mellan skolan slutar (nästa fredag) och bf. Tänk om liten får för sig att komma tidigare, då hinner jag ju inte fixa allt som jag tänkte göra Hur ska detta gå? Jag ska ju sy nytt överdrag till amningskudden, städa förråden (slänga lårvis med prylar) och lite annat, typ vila lite och sånt... Jaja, det löser väl sig, H kom ju fyra dagar efter terminen tog slut, denna kanske kan vänta en vecka?
Pratade idag med en klasskompis från Iran, hon blev jätteförvånad när jag sa att jag inte ska komma tillbaka efter jul, hon trodde jag bara skulle vara borta en läsperiod. I Iran får mamman sex månaders betald ledighet, sen är det förskola eller liknande som gäller...
Ela. Skönt att du får lov att öva dig på att vara sjukskriven innan du blir det på heltid! Skönt med förstående läkare, hoppas FK inte vågar annat än att godta det efter domarna för några veckor sedan!
Lena: Hur menar du med läcker? Hur mycket då? Jag funderade nämligen på det i förmiddags . Men sen har det inte kommit nåt mer så det var nog inget vatten. Men jag började fundera på saken iaf!
aigee. Skönt att trycket var bra och spännande med slemproppen! Du måste hålla oss informerade!
Boomie: Det låter helt underbart ju! Mina snälla föräldrar ska ta med sig H på utflykt på söndag så jag kan plugga, maken är på kurs i Barcelona och jag har tenta nästa fredag....
Funderar på om detta är nåt att ta vara på http://www.gp.se/matdryck/1.468548-rea-pa-krogen-i-oktober. Under hundralappen på restaurang, ett bra tillfälle att ta med H kanske?
Sara: Håller helt med malin! Gnäll så mycket du vill för DIN verklighet är ju skitjobbig just nu! Kramar!
aigee: Vart tog du vägen? Hos bm 9.30 så borde du ju ha uppdaterat ossnu Kanske är bebisen på väg ut? Hoppas det!
Lena: Tror du inte att det är ryggen som spökar? Jag får kramper när ischiasnerven ligger i kläm Skönt med sista jobbdagen! Hur firar ni ikväll?
HURRAAAAA! Idag var sista obligatoriska presentationen i skolan för den här kursen! Sammandragningarna har varit lite stökiga on+to när vi haft långa dagar, men nu är jag FRI att bestämma själv! Ska till skolan på måndag för att träffa några klasskompisar och diskutera de artiklar som ingått i kurslitteraturen.
Jag skulle ju inte presentera idag, men det visade sig att två av de tre som skulle presentera vårt case hade missupfattat tiden (fanns två versioner av schemat) Så jag fick HELT OFÖRBERDD sköta ca 10 min av presentationen. Då är man glad att man varit aktiv under projektet så man har koll! Indiern var också där, men en indier oförberedd tillför tyvärr inte så mycket...
Ser fram emot kl 18 nästa fredag när tentan är skriven också! Men efter allt strul med tapp, sammandragningar och förvärkar känns det som en supervinst att ha klarat av alla obligatoriska moment och projekt! Hurraaaaa!
Tack alla för glada tillrop! Jag firar lite för mig själv i soffan, maken är ju i Barcelona på kurs...
aigee: Härligt att trycket sänkts så mycket! Finns det någon förklaring till det, har du ökat medicinen eller nåt? Skön eftermiddag låter det som iaf! Blir det ananas, hallonbladste och färdknäpp senare eller
Lycka till i natt aigee!
aigee: Liten kanske tycker det verkar för kallt ute Här är det frost och jättekallt, men det kommer bli en vacker dag för solen skiner och det är vinsdstilla så liten kanske ändrar sig...
Slösurfar lite medan H lägger Pippipussel. Är ltie för seg för att komma igång ordentligt med pluggandet, idag får vara en mellandag eftersom jag ska hänga med H hela dagen. Jag blir bara stressad om jag planerar att få nåt gjort då. Satte på en tvättmaskin istället Imorgon ska mina föräldrar åka på utflykt med H så jag kna plugga och sen är ju hon på förskolan i vekcan, så då får jag plugga desto mer!
cissi: Det låter underbart!
Idag fick jag hem Tripp Trappstolen som jag vann på Tradera förra helgen. Fick den hemkörd . Betalade 450 och den är i superskick för de har bar haft den i sommarstugan! Hurraaa för fynd!
Nu ska jag plugga lite, H har dragit till leksaksaffären med mormor för att köpa nytt pussel