30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Om man inte ska ha med e massa saker gör vi också ofta som Pyttis, förutom att vi har en bag i bilen med blöjor, påsar och våtservetter. Då behöver man inte ta med skötväskan om man bara ska åka och handla etc
Om man inte ska ha med e massa saker gör vi också ofta som Pyttis, förutom att vi har en bag i bilen med blöjor, påsar och våtservetter. Då behöver man inte ta med skötväskan om man bara ska åka och handla etc
oyra: jag tänkte att H ska få välja ett gosedjur åt syskonet som present. H säger nämligen att bebisen ska få låna hennes djur och att bebisen sova i hennes rum om den vill sen Hon säger dessutom att den längtar väldigt mycket efter att få henne som storasyster
Tack aigee, det behövs...
Funkar detta även om man parkerar för nära en gravids bil eller för nära en bil med barnstol så att man inte kommer in i sin bil? http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.474017-felparkering-kan-kosta-12-000 Undrar om bilägaren får skadestånd?
Lena. Det har jag aldrig sett IRL, men jag HATAR när folk parkerar så nära att man knappt får in barnet i bilen. Vad ska man göra? Be barnet stå brevid medan man backar ut
Längtar efter vår kamin, dock måste vi göra klart rummet den ska stå i innan vi ställer in den igen... Golvvärme är toppen men kaminen är mysigare!
Sd verkar vara mentala... Nu är det dags att dra till skolan för att luncha och sen skriva tentan, såklart drar de igång med full styrka. Nu blir det mental träning hela vägen dit!
Jag tror tentan gick bra, hann svara på alla frågor till skillnad från många av mina klasskamrater. Är helt slut men Barba2 är kvar och skötte sig hyfsat under tiden . När jag kom hem så hade maken lagat trerätters middag. Gullis! Nu ska jag vila, återkommer imorgon!
Hahaha, betyder det att jag släppt det verkliga livet och bara lever i skolan, graviditeten och på FL
Idag ska vi först på ettårskalas till Hs kusin och sen hem till några kompisar. Alla har sagt OK till eventuella vattkoppor (även om det var det så borde de ju inte smitta längre enligt 1177.se). De vi ska till ikväll skulle gärna få det innan föräldraledigheten är slut (sonen är 15 månader)... Nu myser vi med hundarna efter att ha gjort paket av ettårspresenterna. Hittade en leksak till 15-månaders att ta med istället för blomma/vinflaska ikväll också, så slipper jag ranta i i affären Maken är och jagar, sen ska de stycka SJU älgar så han hinner inte hänga med på kalasen. H och jag kör tjejdag idag, men nu känns det OK för bebis är ju rätt klar (v 36+2 en min uträkning, väger ca 2600 enl tul) så om jag gör för mycket om det startar så känns det OK. Även om jag gärna skulle hinna fixa en del andra grejor först förstås
Imorgon blir det omtvätt av bebiskläder, tvätt av bebiskorgen och sånt, men nu ska vi snart gå till mormor och morfar ör att väcka fräckaste storkusinen!
Ela: Låter ju som en toppen-bm! Ett tips om man behöver något sterilt är att stryka kökshanddukar, det gör man när man behöver extra rent för att ta hand om sår/fölningar mm. Med tanken som Pyttis hade om babiskläderna så kan du ju alltid stryka lite handdukar och lägga undan i ren påse så du är förberedd så kommer du hinna in utan problem . Allvarligt talat så känns det superskönt att verkligen kunna prata med sin bm. Jag hade lite svårt med min nya först tyckte jag (absolut inte probem, men inte den där självklara direkta kontakten), men när allt strulat har hon varit toppen. lugn, saklig och tar allt på allvar!
Underbart Pysslig! Välkommen! H hälsar att 5 juni också är ett bra datum Fördelen med 6 juni är väl att det alltid är ledig dag för att ha kalas på födelsedagen
Boomie: Härligt med bra bm! Bra och saklig info är ju a och o när man är osäker själv helst när allt inte bara är normalt hela tiden...
Sara. Vilekn dag är F-dagen?
Det gick bra igår, H hade skitkul hela dagen. Lekte först i tre timmar hos jämngamla kusinen (vars lillasyster fyllde år) och sedan sov hon en halvtimme i bilen. Sen lekte hon fram till 21 med idolerna. Åt som en häst och vi hade INGA konflikter - helt underbart! Verkligen en toppendag! Sen var jag ju helt slut när jag åkte hem ändå, sd och ont i mage och rygg men det var det faktiskt värt att vara lite social och att vi hade så himla mysigt ihop. Fick med en hel IKEA-kasse hem med kläder till H, ena idolen hade rensat garderoben, bla en Everestoverall som är använd EN VECKA i fjällen! Ska lämna dit lite älgkött som tack tänkte jag....