Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena: Det kan ju likaväl vara någon annan stackars nerv som kommer i kläm då Hoppas bebisen har borrat färdigt snart!

H åkte med mormor till torget, kom tillbaka med en Pippdocka, ett Pippipussel (54 bitar denna gången, förra var ju 40), ett par tights och ett par strumpbyxor från Pop och en kladdkaka. Men kladdkakan var till morfar sa hon

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Här är det sunkigt igen, har tagt det lugnt hela dagen, inga direkta sd men nu på kvällen har jag "mensvärk" och sån där metallsmak i munnen man får när man slagit sig rejält. Det gör ont vid tappen men jag hoppas att det inte betyder att det händer nåt där . Maken kommer hem igen från Barcelona imorgon och då får han "ta allt" här hemma så jag kan ligga stilla och plugga hela dagarna

• Piggley Wink

Maken kommer tyvärr inte förrän H lagt sig ikväll, men nu har jag just skickat H med mormor och morfar för att hälsa på min farmor. Så nu bli det plugga av (liggande i soffan). Såg när jag satte henne i bilen att hon hade två prickar längst upp på ryggen, det går vattkoppor sen någon månad eller två på dagis. Vore ju bra om hon väntade till på fredag att få det... Maken har köpt cava och vin som vi ska dricka när jag får lov, härligt!

Ela: Service är ju tyvärr inte skvårdens starkaste sida Här har iaf apoteksavregleringen gjort något positivt för det vanliga gamla apoteket är BARA gamla surkärringar, och om man vill fråga nåt om receptfria läkemedel så har vimstanten som har hand om det ingen aning . Varje gång svarar hon att hon inte vet, läser lite på bipacksedlarna och säger inget mer. HALLÅ!!!! Läsa bipacksedlarna kan jag ju göra själv! På det nhya apoteket verkar det bara vara personal med utbildning coh koll, hur bra som helst!

• Piggley Wink

aigee: Det är ingen vattenblåsa i dem än iaf, och de var bara två st. Hon har ju träffat barn med vattkoppor vid flera tillfällen förut, men då har det inte blivit når (iaf inte som jag sett) så jag hoppas att hon klarat sig eller väntar en vecka. Om hon får vätskefyllda blåsor på lördag så borde hon ju hinna bli OK innan lillasyskonet kommer... Jaja, det blir som det blir för det blir det ändå. Undrar om jag kan flytta hemifrån en vecka om hon blir dålig?

• Piggley Wink

Har ju inte tid med dem nu Med tenta å fredag låter vattkoppor inte alls lockande Jaja, det blir som det blir, skönt att maken kommer hem ikväll efter en vecka borta iaf!

Det gamla apoteket blev medstop och det nya är hjärtat, har egentligen ingen aning om vad det betyder för jag har ingen koll på kedjorna, men de nya är SÅ mycket trevligare och kunnigare. Tyvärr var min fd arbetsgivare (i den ideella organisationen) till sin proffesion chef på det gamla apoteket så jag tycker synd om personalen där och förstår att det inte är roligt

• Piggley Wink

Fick just svar från försäkringskassan att de inte fått in mitt intyg att jag är gravid, fast jag skickade det i måndags Skickade ett mail till och frågade om de tyckte att jag ska fixa ett nytt och skicka igen, jag ska ju ändå till bm imorgon. Får väl scanna och maila in det i värsta fall, måste ju börja ta ut dagar för liten nästa måndag för att få ha H på förskolan, och om hon ska vara hemma istället kommer ju liten komma direkt antar jag för då blir det ju verkligen ingen vila Hoppas alla de här negativa sakerna gör att jag får lite tur på tentan iaf, man kan ju inte ha tur jämt, och jag behöver nog lite till tentan

• Piggley Wink

Sara: Jag är rätt säker på att jag haft det, men ska kolla med mamma för säkerhets skull. Googlade lite på vattkoppor förut och såg att det inte var så bra att ha det vid förlossningen. Undrar dock om jag är smittbärare även om jag inte kan få det? Det stod inget om det på 1177... Ska kolla det med bm imorgon

• Piggley Wink

Jag har haft vattkoppor, men hade inte så många koppor. Ska fråga bm imorgon om det påverkar hur många koppor man haft... Tror ja läst det nånstans på nätet, men är inte säker. Skönt att jag ska dit imorgon iaf. Hs två prickar har inte blivit fler och är bara röda än så länge. Hon hade ingen feber innan läggning så jag hoppas på morgondagen. Håll tummarna!

• Piggley Wink

Lena: Min bm sa att det inte är bra att få vattkoppor upp till vecka 12, se är det bara besvärligt om barnet smittas vi förlossningen (och att man måste ha eget isolerat rum på BB för att inte smitta andra... Härligt att Ida var nöjd med kalaset!

aigee: Vilken puckobm! Hoppas du får komma till din eller till förlossningen SNART! Ja visst vore det praktiskt att föda när ni ändå har barnvakt.

Här är det mest depp idag. Gick bra i skolan och har en bra plan för vad jag behöver kunna på fredag. Var hos bm på vägen hem och magen har inte vuxit alls sen sist   Så nu blir det ultraljud imorgon för att kolla varför   Varför ska allt strula hela tiden, det går verkligen troll idet här Gråter

• Piggley Wink

malin: Hjärtljud är bra och liten röjer runt som vanligt så jag är innerst inne inte så orolig. Men när bm "tar så allvarligt på det" att hon bokar ul dagen efter så känns det ändå som jag har lite svårt att helt släppa det... Antingen kan magen ha sjunkit, eller också kan det vara för lite foservatten (kan det bli det utan att det har läckt?). Eller också är det nåt annat... H var ju inte jättestor 2910 g så jag förvääntar mig inte nån dunderklump denna gången heller...

Visst är de härliga i sjukvården, vi har tittat på en del processer i skolan och man blir ju lite mörkrädd ibland över hur patienter och remisser hanteras. Delar till blivande bilar behandlas MYCKET bättre

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8