• Älgen

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

After dagis är aldrig fel!

• Älgen
    Stramalj skrev 2013-05-27 22:09:03 följande:
    Och Snow, du ska inte ha dåligt samvete för att det gick lätt den här gången! Ibland går det lätt och ibland går det inte lätt, och så är det bara. Om du däremot går in i kämpartråden och kommer med råd av typen "den här gången slappnade jag av och var inte så fokuserad på att bli gravid, och då blev jag gravid jättelätt!" kommer jag personligen att utdela spöstraff!!

Jag med men jag tror inte det behövs. 

Stort grattis igen. Sådan fin nyhet. Kul att så många får barn, babysar är ju så underbara.  
  • Älgen

Uppi jag tror det beror på vilken trimester du är i. Kolla med läkaren för säkerhets skull.

• Älgen

Vad upp och ner det kan vara i livet. 

Stor kram till Uppi, kan inte föreställa mig hur jobbigt ni måste ha det. Är glad för att ni får mycket stöd och hoppas att ni har bra vänner och familj i närheten.

Snow, ledsen för er också. Jag tror dock du ska låta bli tampong nu, dumt att riskera infektion.

Kate, hurra för en böna! Undrar om det verkligen är en böna? Flört 

• Älgen

N var ju yngre när vi förberedde honom för storebrorskapet så de böcker vi köpte passar kanske inte E. Jag gillade att läsa om syskon eftersom han gillar böcker och det är ett bra sätt att lära sig men många av böckerna som finns tyckte jag itne om. De handlade många gånger om att storasyskonet inte tyckte om lillasyskonet och även om det så klart händer så tyckte jag att det var många som fokuserade alldeles för mycket på det. Varför informera om att det kan hända innan det hänt liksom? Kanske var de böckerna till för att läsa efteråt, när syskonet blivit svartsjukt men innan var det bara dumt.

Hemulen, jag har aldrig saknat och längtat så mycket efter n som när lillebror precis kommit och första månaden. Det nästan värkte i mig att få krama honom, vara med honom och bara sova med honom. Jag ville ju så klart vara med lillen också så jag gjorde så att jag ammade med storen bredvid mig i soffan medan vi tittade på film. Sen när lillen sov så var jag med storebror. Det var bra för oss men när jag ser tillbaka på det så inser jag att jag var så så så trött, borde ha sovit medan lillen sovit också men just då funkade inte det, saknade och ville ge storen allt som han "missade" när jag ägnade så mycket tid åt lillen.
    Efter ett tag insåg jag att även om jag upplevde att de båda fick mindre kärlek av mig så är det ju inte så, utan de får bara mer tillsammans samt att de får kärlek av varandra och den ger också otroligt mycket. 

• Älgen

Snowgirl, det är så trist att vården inte funkar idag. Precis som du säger så kan inte alla få vård precis när de ringer men de bör ju kunna få tala med någon och få tid  inom skälig framtid. 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8