30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Vi4, håller med Fredrika om att de får ta hand om er lite extra. Stor kram till dig. Tänker på dig och hoppas du får sova lite i natt.
Vi4, håller med Fredrika om att de får ta hand om er lite extra. Stor kram till dig. Tänker på dig och hoppas du får sova lite i natt.
UNDERBART!!!
Jossanjo, jag har gjort FVP med bägge mina barn. Det är obehagligt för det känns ju fel att sticka mot barnet men det gör absolut inte ont, bara i psyket. Läkarens skicklighet och vana avgör missfallsrisken har jag hört så om du gör det på Huddinge så borde de ju vara vana.
Min spontana reaktion var att ta bort barnet om det var sjukt, speciellt med lillebror eftersom då har man inte samma resurser kvar till storen annars. Dock vet jag inte om det hade blivit så, när man väl är gravid och känner av barnet så vet jag inte vad utgången hade blivit. Jag kände dock innan att det för mig var bättre att få veta innan eftersom jag är en orolig typ.
Sen kan man inte råda andra vad de ska göra i en sådan här fråga, bara berätta vad man själv tänker att man skulle ha gjort. Det finns ju inte riktigt några rätt och fel, bara otroligt svåra val.
Hoppas att din lille i magen mår bra och att det är falsklarm. Stor kram.
Vi4, hur många brukar du ta per dag? Hur många har du redan tagit idag? Om du inte tar många skulle jag nog ta en till men vänta ett tag så inte den kommer upp också. Dock vet jag inte vad som är rätt medicinskt i detta fall så du ska göra som du känner.
Vi4, tänk på att medicinen ger muntorrhet och om du dessutom kräks så ska du vara noggrann med munhygienen. Borsta tänderna eller flourskölj. Om man får flourskölja som gravid?
Jossanjo, bra att det gick bra idag. Vi fick svar via brev men om det hade visat något så skulle de ringa.
Grattis Elsis! Vad roligt! Åh hoppas alla som vill får göra en Noi!
Vilket bra råd, få storasyster först och lillebror sen...
Vi gjorde ju FVP och de kollade då bara det vanliga snabbtestet. Vi har inga riskfaktorer förutom hög ålder så det blev aldrig någon diskussion.
Jag tycker det är otroligt dåligt att det är olika regler kring detta i Sverige. Vi blev erbjudna/övertalade att göra KUB med storen. Jag fick bra siffror men hade redan innan kunna säga att jag ville göra FVP också men eftersom jag hade gjort KUB så fick jag "bråka" lite innan jag fick FVP. Med lillen så gjorde vi aldrig KUB utan gick direkt på FVP.
Hoppas det går bra imorgon, dels att lillan mår bra men också att du får ett bra samtal med läkaren.
Vi4, åh så skönt att lillan mår bra och att det var en vettig läkare.
Hemulen, för oss blev det ju katastrofsnitt med första barnet och jag fick ingen uppföljning av det efteråt. Så nu inför andra barnet så var jag jätterädd att det skulle gå galet och fick prata med Aurorabm. Både hon och läkaren jag fick träffa erbjöd mig planerat snitt utan diskussion vilket jag är jätteglad för. Jag tycker du ska vänta och prata med bm och om du känner att du vill ha snitt så har jag svårt att tänka mig att de nekar dig. Jag gick på Danderyd och jag tyckte de var bra där. Hoppas du får ett bra samtal och att huvudvärken är bättre.