• Älgen

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Kul att det händer så mycket här nu! Extra glad att många från kämpartråden är här. 

Vi4 och Stramalj, jag vet att ni har viktiga jobb och behövs där men fundera på och diskutera sjukskrivning med era läkare. Sammandragningar är ju inte farliga men man behöver ju lugn för att få bort dem är min erfarenhet och det får man ju inte på jobbet (och inte hemma heller om man redan har barn). Då kanske en halvtidsjuskrivning behövs? Eller heltids? Och springa på massor av kontroller och vara trött hela tiden kanske inte heller funkar med jobb?
    Ni får ta hand om er själva, det är ju betydligt jobbigare att vara gravid när man redan har ett barn hemma.

• Älgen

Stramalj, hade faktiskt tänkt skicka dig i säng nu! 

Jag har en kompis som berättat att hennes man fått förlossningsdepression vid alla barnens födelse. Något jag inte tänkt på att män kan få men när hon berättade det insåg att min man har "en släng av". 

Hoppas att maken får hjälp och att det inte blir så "illa" som tidigare.  

• Älgen

De har tre barn numera och hoppas på ett fjärde så helt galet kan det inte ha gått för dem!  Drömmer 

• Älgen

Grattis Kaz! 

Tre barn låter helt underbart tycker jag, önskar att det vore jag som fick en till. Den första tiden med baby är ju så gosig, de är så varma och mjuka.

Vi4, skönt att du kunnat berätta för fler och att de erbjudit dig hjälp. Hoppas du inte blöder mer nu. Stor kram. 

• Älgen

Vi4, vad trist med din mamma att du misstänker demens. Dock skönt att höra att hon och E gillar varandra då har ju E kul även om du inte orkar. 
    Jag säger som de andra med mat, fixa det du orkar. Han får ju dessutom varierad kost på dagis, då kan man äta fil till middag. Och tv, förstår dig men man måste också orka med. 

Jag vet att du inte tycker du har tid med sjukskrivning men jag måste ändå säga, igen att det hjälpte mig otroligt mycket. Jag mådde ändå dåligt hela graviditeten men tack vare sjukskrivning kkunde jag åtminstone vila på dagarna och småäta när det gick. Det hjälpte bra.

Uppi, lycka till imorgon!

Stramalj, hur går det med alla dina prover och läkarbesök? 

• Älgen

Stramalj, skönt att höra hur det går för dig även om jag inte fattar hur du hinner med allt när du har så mycket att hålla i huvudet. 
    Hoppas maken mår bättre snart.  

• Älgen

Danskarna äter ju bara smörgåsar till middag Vi4 och de är ju rätt mysiga så det kan väl E också få!

• Älgen

Vi4, hoppas allt ser fint ut imorgon och att liten vinkar till dig! 

Galia, vad kul att läsa din beskrivning som var bra men roligt att se vården ur ett annat perspektiv.  

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8