30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Spännande dag imorgon, ni får komma in och berätta sen om de små vinkade till er.
Spännande dag imorgon, ni får komma in och berätta sen om de små vinkade till er.
Hahaha vad roliga ni är!
Vad fint blivande storebror sa Vi4!
Jag tyckte det var betydligt lättare när vi fick lillebror, man var trots allt mamma redan så lite hum hade man. Jag har dock en kompis som tyckte det var större omställning när de fick nummer två.
Jag försökte överösa storebror med kärlek efter att lillen kom. Tittade ofta på film ihop, lillebror ammandes i knäet och storebror på andra knäet. Inte helt lätt men han behövde det och jag med. Jag fick oerhört behov av att få vara med n när e kommit. Saknade honom trots att vi var mycket tillsammans. Jag försökte vara med honom mycket när e sov eftersom vi både behövde det. Det var bra men slitigt och i efterhand tror jag faktiskt att jag borde ha prioriterat min sömn lite mer, märkte senare att jag var ordentligt sliten.
Sen hade vi tur för maken kunde vara hemma första månaden så han skötte matlagning och gjorde mycket med storebror på dagarna.
Åh så mysigt med babysar! Är avundsjuk på er alla som snart får gosa med en mysig, varm, len baby! Det är lycka!
Stramalj, S hade ju ett bra tips annars tycker jag att lillebror kan heta Bastian. Passar väl bra? Kul med en lillebror!
Eller Sebastien?
Eller varför inte Simpson ?
Jag skulle också kunna tänka mig att ha tre dagar i veckan men är glad att vi har fler så kan man välja själv om storen är hemma eller inte. Däremot tycker jag att tre timmar varje dag låter helt värdelöst. Man hinner ju ingenting hemma och storasyskonet hinner ju liksom inte göra nåt på dagis innan de ska hem igen.
Nu har vi 8.30-16 fyra dagar i veckan och det är perfekt tycker jag. Då hinner jag göra saker på dagarna utan att stressa till dagis för att hämta.
Någon som har Kid basix nappflaska? Undrar om vanliga nappar funkar till den eller om man måste ha deras nappar.
Är det någon som har glasnappflaska? Vi skulle ha glassplitter (oj hur stavas det?) att sopa varje dag om vi hade det.
Och jag som jobbar och inte har någon baby att se fram emot i oktober tycker tiden rasar på otroligt fort! Fast om Stramalj lovar att jag får gosa lite med S2 så ska jag också hålla tummen för att tiden rusar fram.
JAAA!!!!!