30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Och alla andra så klart också!
Och alla andra så klart också!
Spännande Vi5! Present kan ju vara en bra grej för storebror att göra med pappa när du behöver vila med lillebror.
Åh vad otroligt onödigt att han fick en sjukdom nu. Förstår din oro med navelsträngen. Jag blev oroligare ju närmare datumet kom pga det. Be om extra koll jag tror de kan förstå din oro.
Vi5, hoppas maken och E snart mår prima och att det går bra för dig imorgon. Kram.
Stramalj, skönt att det går bra. jag tyckte inte tvåbarnschocken infann sig någonsin hos oss. Det svåra var ju när storebror kom att överhuvudtaget förstå att man var mamma och hur man skulle vara då. Nu med lillen så visste jag ju grunderna samt att jag var tryggare i min roll och kunde göra mer som jag tyckte och lyssna mindre på andras råd. Fast alla är olika. En kompis till mig tyckte tvärtom.
Mysigt med baby! Åh vad jag är avundsjuk på er som får snusa på en liten gosig baby. Fast jag är glad för er alla! Försök skita i måsten och istället njuta av babyn och goset!
Åh vilken underbar dag detta blev! Tänk att en liten tjeja har fötts, åh så underbart! Stor kram till hela familjen!
RING på klockan!
Om inte för din skull så ring på klockan för personalens skull. De hjälper dig hellre under kontrollerade former än att släpa upp dig från golvet.
Stor kram!
Förlåt, nu lät jag hård Vi5. Du ska dock inte försöka klara dig själv när du inte mår bra. Ibland när jag jobbar så får jag höra att en patient haft ont men inte velat störa så de har inte ringt. Alltså jag är ju där för att hjälpa till och känner det som en dålig dag om mina patienter inte mått bra. Så säg till om du behöver hjälp. De är där för att hjäpa. Hoppas du får sova lite.
Jag tycker syskon med lika namn/börjar på samma bokstav är jättefint. Vi har ju inte samma bokstav vilket jag tyckte var jättesynd att vi inte lyckades få till. Deras namn är dock lika och jag blandar lätt ihop namnen. Jag tror dock att jag hade blandat ihop namnen i vilket fall som helst för jag blandar ihop alla namn på mina syskonbarn och de är inte alls lika så ta det som passar lillan bäst. Jag tycker personligen att Edit är ett jättefint namn.
Det är nog så du får tänka Vi5, han har roligt med mormor och det är ju toppen. Dock förstår jag dig, man hoppas på mer men det blir inget. Och så blir man lite arg på sig själv för att man är så dum. Angående Bolibompa, kan ni inte banda det så att han slipper tänka på att missa det? När n vill se något vi inte hinner se så bandar vi det jämt, då blir han nöjd och vi kommer iväg. Sen har vi tur för han glömmer jämt att han ville se de t så han har inte sjuttioelva program som han vill se.
ang namn Vi 5 så ska du inte känna dig stressad. Vi bestämde oss när E var en månad och min m an var stresad, mångra frågade ju vad han skulle heta. Dock var det ännu fler som tyckte vi var snabba med att bestämma oss. Han hette lillebror länge efter han fick sitt namn...