Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

4-åringen har vattkoppor. Ordentligt. Så lilltjejen kommer ju definitivt få. Är det någon som erfarenhet av så små barn med vattkoppor? Alla tips och husmorsknep är välkomna. 

• Anceka m D

Chiqita <3 underbart!

Lilltjejen har inte fått några vattkoppor än. Kan hon klara sig? Känns märkligt med tanke på virusdosen som måste ha cirkulerat hemma hos oss. Men det är nån vecka kvar tills vi vet säkert.

• Anceka m D

Samtidigt brukar syskon få värre eftersom smittdosen blir så hög. Många faktorer som kan påverka.

• Anceka m D

Nu är vattkoppor överstökat i den här familjen, skönt. Var på BVC idag och L snart 8 månader väger nu 8,1 kg och är 69 cm lång. Betydligt mindre än sin bror i samma ålder. Hon ålar snabbt som tusan och har fått två tänder. Lite vemodigt att sista bebistiden snart är slut.

• Anceka m D

Pixer: jag kunde inte heller något om när det börjar med värkar men förlossningen hjälper ju till och vägleder, dessutom kan man alltid stå på sig och få komma in för en koll. När det inte är första barnet brukar det ju gå ganska fort så ring tidigt om det skulle bli så.

• Anceka m D

Lite nostalgisk kan man ju bli när man ser så fina gravid-magar! Men här blir det inte heller fler barn, jag har verkligen fullt upp med de två jag har.

• Anceka m D

Poison: I hear you! Lilla L har precis lärt sig att resa sig så nu når hon fler saker också, och allt ska in i munnen. Puh.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8