Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Poison: vad jobbigt med flaskan. Kan du träna lite under veckorna, då kanske han tar den igen? Jag har förstått att man kan behöva hålla det uppe liksom.

Här har nappen gått hem till slut. Får se om det gör kvällarna mindre oroliga.

• Anceka m D

Tipset om glasskiosk ska jag ta med mig till sonens kalas nästa år, superbra! En kompis till mig körde tatueringsstudio, med såna där som man sätter dit med vatten ni vet? Tydligen väldigt uppskattat också.

• Anceka m D

Vi 5: jag skulle också söka VC, absolut bättre en gång för mycket när det gäller barn!

Igår slocknade jag i soffan med L på bröstet 21.30. Sen åt hon 00, 04 och 07. Så lite oftare än vanligt men somnade å andra sidan mycket tidigare. Jag har fått totalt 8 timmars sömn i natt tack vare de två timmarna på soffan, fantastiskt!

Nappen hade åkt ut innan hon somnade men kanske hjälpte den ändå till att lugna lite.

• Anceka m D

Ikväll kräktes sonen så han blir hemma minst två dagar. Där försvann min lugna vecka...

• Anceka m D

Ibland är det bra med katastroftänk, då blir man glatt överraskad när det inte blir så illa. Sonen kräktes bara på natten och var rätt pigg igår. Han får ju vara hemma idag med så vi kommer upp i de 48 timmarna utan symtom men då kan han iaf gå imorgon så får jag en paus innan fredag då han är hemma igen. 4 åringar är intensiva, Puh!

• Anceka m D

Tackar som frågar, svanskotan blir bättre och bättre! Jag skulle nog fortfarande ha nytta av att gå till sjukgymnast men det är svårt att hitta tiden. Får se om jag ringer om två veckor (går kurs igen nästa vecka) fast då är det ju snart jul... Ursäkter är man bra på iaf.

• Anceka m D

Aigee: låter härligt! Hela nätter är ju verkligen en lyx, vad exakt innebär det i din värld? Vi har ju oftast mellan 23 - 04 eller 05 och för mig känns det som hela nätter med tanke på sonens varannan, var tredje timme.

• Anceka m D

Vi 5: L äter lite oftare kvällstid, men jag vet inte om det har någon betydelse för att hon sover länge sen. Vi samsover men det är väl några till som gör här tror jag? Mest tror jag att vi bara har tur, eftersom sonen betedde sig helt annorlunda på nätterna.

• Anceka m D

Själv började min dag med att vi trodde att sonen hade scharlakansfeber. Men nu tror vi mer på virus, kanske femte sjukan. Hur som helst blev dagen helt ok.

• Anceka m D

Jag fick sovmorgon till halv nio men det hjälpte föga eftersom jag sen igår kväll har huvudvärken from hell. Dessutom har L ätit oftare de senaste två nätterna, säkert bara för att jag berättade hur bra vi hade det. Nu har jag iaf tagit två Alvedon och kaffe så får vi se om det blir bättre.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8