30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Och just det, apropå kiss så hade vi första nattliga kissolyckan med sonen 4 år på över ett år.
Och just det, apropå kiss så hade vi första nattliga kissolyckan med sonen 4 år på över ett år.
Anceka, usch för jobbig natt. Vad känner/tycker du talar emot napp?
Mosing: jag förstår dig så väl. Jag har ju bara ett stort barn men när han var hemma i måndags (dagmammans dotter var magsjuk och jag ville inte chansa) höll jag på att bli vansinnig. Idag var en bättre dag som tur är och vi har till och med varit till lekparken någon timme. Stor skillnad.
Tack för input kring napp! Vi ger det några nätter och ser tror jag men napp skall införskaffas att ha till hands.
Där har jag tur iaf, behövde byta några blöjor på natten i början men inte på ett par veckor nu.
Idag skulle vi fått besök av en kompis men deras lilla son har fått feber. Förra gången hade deras stora svinkoppor. Sån himla otur, och samtidigt är det ju precis så här att ha barn...
Vad smart Mrs Firren!
Ni inspirerar till att börja med potta tidigare denna gång. Vore ju grymt skönt att slippa bajsblöjor senare eller åtminstone majoriteten därav!
Vi5: ibland kommer verkligen allt på en gång! Hoppas att lillA kunnat äta lite bättre nu och att du slipper oroa dig för den biten.
Vi har provat napp nu på kvällen när L är väldigt orolig men det har inte blivit nån hit kan jag meddela. Däremot ligga på mage kan funka, och så får man vända på henne när hon somnat. Men ibland funkar ingenting. Kan ju vara magen men iaf inte regelrätt kolik tack och lov (om man får säga så...).
Mosing: hurra för bra nattsömn! I bästa fall är det en ny trend, min lilla sover fortfarande lika bra (när hon väl somnar) och drog till med 00-06.30 härom natten och 4-5 timmar i sträck som i natt är mer regel än undantag.
Ja, det gör det mycket lättare att stå ut med oroliga kvällar och sena läggningar när man vet att man iaf får sova ganska många timmar i sträck sen.