30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Mosing: haha! Det där känner jag igen från sonen. Fast han hade inte napp så det blev till att amma. Lilltjejen nu har ju slagit till med nåt sånt där sovpass helt otroligt!
Mosing: haha! Det där känner jag igen från sonen. Fast han hade inte napp så det blev till att amma. Lilltjejen nu har ju slagit till med nåt sånt där sovpass helt otroligt!
Aigee: jag har tyvärr inga råd. Jag verkar ha haft turen att få små Michelingubbar. Nattamning sägs ju öka mjölkproduktionen men om det inte är det som är problemet så hjälper det kanske inte? Å andra sidan kan det kanske vara värt ett försök?
Sen säger jag som många andra: det blir folk av ersättningsbebisar också!
Jag tänker att det ena inte måste utesluta det andra. Ge både bröst och flaska?
ja, så får det bli i så fall. Hoppas hon gått upp sina två hundra gram imorgon så får flaskan stå i skåpet ett tag till!
Jag gissade bra, 4595 gram idag.
Hur ska ni med småttingar göra med Rotavirusvaccinet?
Ah, det var kanske bara Stockholm som hade infört det än. Man funderar på om man ska införa det i allmänna vaccinationsprogrammet.
Det här med napp hörni. För? Emot? Sonen hade aldrig napp och först verkade lilltjejen inte alls så snuttig men det har kommit mer och mer. Hon kan inte sova själv, lägger vi henne i spjälsäng eller vagn vaknar hon efter några minuter. Jag funderar på om napp skulle göra nån skillnad där.
L har också mycket plitor som blossar upp med jämna mellanrum. Hon verkar inte besvärad av dem så jag hoppas på vanliga hormonplitor och ingen allergi.
Aigee: skönt att amningen funkar!
Det är framför allt kvällarna som är jobbiga just nu då hon verkar ha svårt att komma till ro utan ett bröst i munnen, och ibland vill hon inte ha det heller utan blir bara förbannad. Men det kan ju vara en övergående sak och därför tvekar jag kring napp. Får avvakta några kvällar och se, vi har inte ens napp hemma så att vi skulle kunna testa utan måste köpa i så fall.
Vi har haft värsta natten hittills. Kanske var det magen som bråkade men först ville L inte somna och sen har hon fäktat och knorrat hela natten. Nu sover hon men då är sonen vaken förstås (hemma på fredagar). Blir mycket kaffe idag tror jag, snark...
Nappfrågan är inte avgjord än heller. Tror jag ska inhandla några idag för ev krissituation.